Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegkon´s filmanmelder-tråd

Diverse

Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 13/8 2015 10:14 | Indlæg redigeret den: 13/8 2015 10:34

En samlet filmtråd. Når man så har set en film, den kan relatere til grøn livsstil eller være underholdning man ønsker at dele med andre, så skriver man et par ord om den i denne tråd, og slutter af med at give den en karakter. Jeg vil forslå at vi bedømmer den ud fa en 6-tals skala, hvor 6 er det bedste og 1 det ringeste (eller 0 for en sags skyld).
Curator
Dato: 13/8 2015 10:32 | Indlæg redigeret den: 13/8 2015 10:44

Barton Fink 5/6

Barton Fink er min personlige favorit film fra Coen Brødrende. Den foregår i 1941, John Turturro spiller hovedrollen som en lovende manuskriptforfatter fra New York som hyres til at skrive for et filmstudie i Hollywood. Han bliver ramt af en seriøs skrivblokade på et nedslidt hotel. Plottet tager en uventet drejning.. Jeg vil definitivt anbefale den hvis du er til dark noir humor. Lad være med at se youtube spoileren. Jo mindre man i forvejen kender til de "crazy" karakterer der er i filmen, jo bedre, bliver mødet med dem.

Jeg ved at mange der fan af Coen brødrende, ofte overser denne mindre kendte filmperle. I øvrigt spiller John Goodman (fra serien Roseanne Barr) hans bedste rolle nogensinde. IMO.
Curator
Dato: 22/8 2015 11:23

Uhyggelig. Den er fra 1976 og derfor kan nogen have overset den. Det har jeg nemlig gjort i lang tid.
Zhcoop
Forum-indlæg: 656
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/8 2015 21:58

6 ud af 6 <3
Jeg elsker denne film, den er bare dejlig, har set den flere gange ^^ tror jeg skal købe den, hehe...
(den skal ses på fransk med engelsk undertekster, synes jeg)
Curator
Dato: 25/8 2015 08:41 | Indlæg redigeret den: 25/8 2015 09:41

Ja, film skal helst ses på originalsproget. Jeg så på et tidspunkt en spansk Pedro Almodóvar film med tysk synkronisering. Det er næsten unødvendigt at sige, men filmen var ødelagt ;-)
Zhcoop
Forum-indlæg: 656
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/8 2015 16:23

Puha, det kan jeg godt forestille mig var horribelt xD - Jim Carry med tysk synk er heller ikke godt.

Faktisk er der en opskrift med i Mujeres al borde de un ataque de nervios på Gazpacho :D
God film, kan godt lide humoren. Jeg kan også ret godt lide Volver :] der laver de også mad, dog er der kød med, men stadig en sjov film ^^ mange spændende emner.
Ved dog ikke hvad jeg skal give dem af karakter... 6 ud af 6 måske, hehe.
Curator
Dato: 31/8 2015 16:56 | Indlæg redigeret den: 29/2 2016 17:55

Curator
Dato: 29/2 2016 18:59 | Indlæg redigeret den: 29/2 2016 20:55

Nogen der kan anbefale mindre kendte og oversete gyser/suspense filmperler? Gerne ikke amerikanske. Jeg vil anbefale to jeg lige har set.

Linkeroever (aka Left Bank). Belgisk. Opbygger en god atmosfære med fin billed/lydside. Anbefalelsesværdig for den gode suspense og mystik der udfylder det meste af filmen om end slutningen måske ikke var den mest tilfredsstillende ved den. Vil undlade at beskrive den og lade den spooky trailer nedenfor stå for sig selv. Bedst at se Linkeroever uden at læse om plottet.

The Nameless (Los sin Nombre). Spansk gyser baseret på en roman af det engelske svar på Stephen King (Ramsay Campell). 15 priser ved internationale filmfestivaler. Detektivhistorie med blændende god billedside. Handlingen udspiller sig i Spanien med spændende lokationer. Hvis menneske og ondskab syntetiseres...så...indtræder en højere form for nyere og mere ægte bevidsthed? Fordel ikke at læse om filmen.