Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor går jeg ud og spiser med to veganere?

Diverse

Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 30/12 2015 22:44 | Indlæg redigeret den: 1/1 2016 17:04

Klokken 15.00* i hovedstaden? Er på bar bund på grund af tidspunktet. Prisen er lidt underordnet.

Behøver ikke nødvendigvis at være et udelukkende vegansk/vegetarisk sted.

* rettelse
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 31/12 2015 12:18

Hvad med Halifax
http://halifax.dk/

Jeg har nogle gange spist der sammen med min kødspisende familie, stor succes hver gang. :)
Mic
Forum-indlæg: 206
Dato: 31/12 2015 13:11

Der er også nogle muligheder her. Det kommer dog nok an på hvilke dage du vil ud og gufle :)

http://www.aok.dk/restaurant-og-cafe/guide-de-5-med-natmad
Fib-Spurven
Dato: 1/1 2016 16:12

Åh, var det kl. 03 om natten, du mente? Det har jeg i så fald misforstået, sorry.
Victor
Forum-indlæg: 134
Dato: 1/1 2016 16:46

Bedste bud vil nok være at finde et pizzaria og spise noget falafel, mon ikke? Godt nok ikke super spændende, men hvis det er midt om natten...
Curator
Dato: 1/1 2016 17:02 | Indlæg redigeret den: 1/1 2016 17:06

Skarpt observeret Mic og Victor. Jeg mener dog 15.00 om dagen.

Vi skal ud at spise midt på ugen.

Hmm.. undrer mig over Halifax. Ser ud som en decideret burgerrestaurant.
Fib-Spurven
Dato: 1/1 2016 19:52 | Indlæg redigeret den: 1/1 2016 19:54

Ja, Halifax er en burgerrestaurant. Jeg tænkte, at kl. 15. passede fint til burgere? Hvis du ikke synes om, burgere, vil du måske præcisere, hvad I gerne vil spise? Kæden af Vivaldi-restaurenter kan måske bruges - de har ikke noget særlig vegetarisk på menukortet, men de er flinke til at udelade kød, hvis man beder om det. Ellers er café N på Nørrebro måske er mulighed?
http://cafe-n-2200.dk/
78Toddy
Forum-indlæg: 310
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/1 2016 17:31

Måske http://www.botaniq-1360.dk
Curator
Dato: 3/1 2016 09:44 | Indlæg redigeret den: 3/1 2016 17:55

Fib-Spurven tak. Burgerrestauranter har ofte kun én vegetar-burger på kortet, derfor undrede jeg mig. Nærlæste menu-kortet og ser at alle burger-varianter kan laves vegansk, så dit indlæg giver mere mening. Jeg leder dog ikke efter bestemt mad, men et sted der rummer bare lidt mere valgmulighed på dagen.

Kigger på de andre nu.
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Dato: 3/1 2016 15:30

Der er også Ambrosias have, Kalaset, Riz Raz(buffet), Dalle Valle(buffet), 42raw, Atlas bar, Video Bar, Simple raw, Astrid og aberne, Ma'ed etiopisk restaurant, Morgenstedet, ChiliMilli(ikke så fint, lidt et hurtig-mad-sted, men lækkert, sundt og billigt), The laundromat cafe, Himalaya rest, Biomio, liban cuisine, the maroc cafe, barburrito, the living room, Fiskafeen, Wokshop, Green sushi.. Men Café N og Halifax er også nogle af mine absolutte favoritter. Botaniq er jeg ikke vild med længere.
Curator
Dato: 3/1 2016 17:54 | Indlæg redigeret den: 3/1 2016 18:04

Det var godt med nogle bud. Okay, Halifax bliver nævnt to gange, hvad består den veganske bøf af? Spiser selv det meste med undtagelse af soja. Synes ikke ingredienserne fremgår af siden (fra min mobil).
Fib-Spurven
Dato: 3/1 2016 22:23

Tidligere var der en bedre beskrivelse af indholdet af de forskellige retter på Halifax' hjemmeside, men nu kan jeg ikke finde den. Vegetarburgeren var beskrevet som en ærteburger. Sidst jeg var på Halifax (10. december) havde de ud over vegetarburgeren mulighed for at bestille en rösti-burger.

HighCarbDK er kommet med nogle gode bud, som jeg ikke lige i første omgang havde tænkt på - mange af dem står på min "det-vil-jeg-gerne-prøve"-ønskeliste. RizRaz har jeg været på mange gange, det er rigtig godt, der er buffet med mange valgmuligheder, så alle kan sammensætte et lækkert måltid.
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Dato: 5/1 2016 13:06

Bronx mener jeg også har en vegetar burger, jeg ved ikke om de kan gøre den vegansk ved at fjerne noget tilbehør? du kan eventuelt spørger dem.

Cyprys er buffet og har også noget vegansk. lidt ligesom dalle valle

men ellers er de fleste nævt efterhånden..
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Dato: 5/1 2016 13:07

uhh og mener man kan få en vegansk salat i Sunset! husker den var med bønner, men mere husker jeg ikke ahah
Curator
Dato: 8/1 2016 23:25

Alle blev glade og tilfredse på Halifax, der tilmed lå tæt på vores næste destination. Ville aldrig selv have tænkt på den. Super.
Fib-Spurven
Dato: 9/1 2016 12:07

Tak for din tilbagemelding - og dejligt, at I fik et godt måltid på Halifax. :-)