Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ønsker en "partner in crime"

Diverse

Not tested on animals
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 24/3 2016 07:23

Jeg havde besøg af en veninde i går og fulgte hende til bussen sent på aftenen.
På vej gennem baggården til køkkentrappen, ser jeg et hamrende lækkert sofabord i buret til storskrald.
Jeg fik det bugseret op til 5. sal og kiggede nærmere på det.
Det var i fin stand og jeg, som flyttede til Kbh for tre uger siden, uden ret meget mere end hvad jeg selv kunne bære, mangler ærligt nogle møbler og så videre. Ideen med at bruge og give videre tiltaler mig rigtig meget, men jeg kan ikke forlade mig på den slags held en anden gang. Jeg mangler en partner in crime, gerne i området omkring Nørrebro, som kan tippe mig om de gode steder og sikkert også hjælpe med at bære. Jeg ved ikke om skraldning af møbler er specielt let heromkring, men det må tiden vise. Jeg kan afsløre at der i går aftes på Frederikssundsvej stod en pæn lys sofa, et forholdsmæssigt lille, aflangt spisebord med glasplade, to skalstole og en lille rullevogn, velegnet til opbevaring i køkken eller på badeværelse. Det hele lod til at være i pæn stand, men sofaen er nok let fugtig efterhånden.
Kan jeg få gang i det her? Jeg har ikke noget videre netværk i den her fortryllede broccoliskov, der er Nørrebro, jeg er mildt intellektuelt stimulerende, jeg skal ikke noget særligt i påsken (fx er min kæreste på Bornholm) og jeg vil gerne have møbler!
gleaner
Forum-indlæg: 17
Område: Nordjylland
Dato: 25/3 2016 11:49

Så vil jeg hellre satse på at finde folk der forærer møbler væk og hente tingene hjemme hos dem. Prøv f.eks. http://www.dba.dk/diverse/diverse/gratis-ting/ , hvad synes du om det?
pebermyntepigen
Forum-indlæg: 149
Område: KBH
Dato: 25/3 2016 17:44

Jeg er Østerbroer. Velkommen til byen. Jeg har ikke selv været på møbelskraldning som sådan, men mange af de ting, jeg har på mine værelser (mine forældre er skilt, har to værelser) er noget, jeg har fundet og taget på gaden. Hop endelig op i containere og snus omkring på hjørner - der kan du nemt være heldig. Mine bedste fund er et gammeldags skrivebord, en klapstol med fine mønstre og en gul lænestol. Du kan også få held ved at se ind i åbne gårde, om der er sat noget ud til storskrald. Det er der altid! Hvis du finder noget i din kælder, som ser sejt ud, så husk at skrive en seddel i opgangen, inden du overtager ejerskabet. Har selv været ude for, at jeg har taget et bord, som ikke måtte tages...