Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Rawfood

Diverse

Sider: 1 2 > >>
ragnar
Forum-indlæg: 219
Opskrifter: 1
Område: Andet
Dato: 26/1 2008 21:10

er her nogen der har erfaring med, eller er "raw"?

Moonie
Forum-indlæg: 1495
Område: Sydjylland
Dato: 30/1 2008 13:37

Kun periodevis : )

Leger råkost veganer 2 gange om året. Så tager jeg lige en uge ud af kalenderen hvor jeg lever "raw".

Jeg ender altid med at tabe mig 1-2 kilo. Kan slet ikke vende mig til at spise de enormer mængder mad det kræver. Lægger altid på de 6000 kJ om dagen, hvor mit behov er 12000 - 16000 kJ, afhængig af hvor itens jeg træner og andet.

Synes råkost er meget sjovt, men kan ikke leve sådan. Føles som om jeg forbrændere mere energi på at åbne nødderne, end jeg får igen, når de skal spises.

Rumvæsenet
Forum-indlæg: 88
Område: KBH
Dato: 3/2 2008 05:04 | Indlæg redigeret den: 3/2 2008 08:47

UTROLIGE, RÅKOST FØR-OG-EFTER BILLEDER:

http://www.beautifulonraw.com/raw_food_transformations_before_and_after.html

http://www.welikeitraw.com/rawfood/before_after/

( husk at scrolle ned )

http://home.comcast.net/~morn/mornsum.html

( her ses billeder af en persons virkelig dramatiske foryngelses kur )

:D
sprout
Forum-indlæg: 2
Område: Århus
Dato: 6/6 2008 04:11

Hey
Jeg spiser egentlig ret blandet. Jeg lever primært råvegansk hjemme, ca et par gange om mdr spiser jeg en varm ret som regel hvis jeg er lidt nede i humør og trænger til noget gammeldags comfort food. Hvis jeg er på restaurant og der ikke er noget vegansk, hvilket der jo ret ofte ikke er, spiser jeg ovo-lakto vegetarisk. Jeg har det klart bedst på raw men finder det meget mere svært at gå 100% end da jeg gik overnight fra kød til vegansk. Efter ca et år begyndte jeg at spise mælk/æg ude simpelthen fordi det var hammersvært at leve sådan socialt set. Håber det en dag bliver meget nemmere at spise ude!
Her i juli skal jeg deltage på RawFood Festival i Sverige, jeg glæder mig som et lille barn til at møde ligesindede og forhåbentlig smage noget lækkert gourmet raw!

Lise
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Dato: 23/2 2009 21:20

Shekinah - hvilket kendskab har du til de hjemmesider? Jeg syntes de ser alt for gode ud til at være sande.
ragnar
Dato: 23/2 2009 23:09

jeg begynder med at svare for shekinah, og kan love at dette er virkelighed, og jeg har set nær ved mirakler med rawfood, og sidst men ikke minst med meg selv..

Dinna
Forum-indlæg: 359
Dato: 24/2 2009 05:20

Hej Ragnar!
Vil du ikke fortælle lidt mere om, hvad du har oplevet af ændringer ved at gå raw? :)
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/2 2009 06:48

Jeg kan ikke helt se hvad de der før og efter-billeder har med rawfood at gøre! Det er jo, så vidt jeg kan se, bare mennesker der har tabt sig og det vil jo altid medføre en forandring. Mere eller mindre voldsom, afhængig af vægttabets størrelse....

DDB
Forum-indlæg: 298
Dato: 24/2 2009 08:02

Bibbi: Jeg tror, de billeder er ret vigtige for raw food!
Hvis man skal "sælge" en ny måde at spise på/slanke sig på, så er det da altid bedst at vise, hvor meget og hvor hurtigt mennesker har fået smidt alle de ekstra kilo, ikk :D ?

Måske er jeg bare vildt let at imponere og "manipulere" med (?), men jeg må indrømme, da jeg så de billeder, blev jeg da interesseret i raw food.
Jeg synes dog stadigvæk at leve på en 100% raw food/råkostdiæt virker lidt suspekt... men maden ser da dejlig ud :)
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/2 2009 08:34

Thinka - Jeg er da helt enig, hvis det er vægttab vi taler om, men sådan havde jeg ikke opfattet det. Hvis det er vægttab tråden handler om, er det da en fin "kur" :D
Barnabas
Forum-indlæg: 146
Område: Bornholm
Dato: 24/2 2009 12:47

Min oprindelige plan var at blive raw/frugtianer, og den er egentlig ikke lagt i skuffen, men tager en ting ad gangen - Kunne godt tåle at tabe 30-40 kg. :)

Det har da helt sikker også betydning, hvad man propper i munden, det er jo ud af det man spiser kroppen vedligeholdes, så mon ikke raw er rigtigt godt for en.
millacam
Forum-indlæg: 114
Opskrifter: 12
Dato: 24/2 2009 15:09

Prøv at kigge på denne side:

http://www.raamad.dk/

Jeg kan varmt anbefale den rå kage eller de rå kugler! :D - især hvis man har en sød tand og gerne vil undgå sukker. :) (klik på opskrifter)
Sally
Dato: 24/2 2009 19:56

Jeg er nok bare for skeptisk til at tro på en sammenbikset side fra et eller andet land som enhver kunne have sammensat. Altså før/efter billeder er til at finde alle steder - så det behøver jo ikke engang at være rawfood diets. Og det er irmelig nemt at sammenbikse en god historie for at sælge sig selv.

Det jeg mener er, at jeg tror på at rawfood er godt - men jeg er ikke ude efter en slankekur. Jeg er ude efter relevant information og ikke en random amerikansk hjemmeside.

Nogen erfaringer?
Jeg overvejer selv at leve mere raw ;) jeg kan godt se det fornuftige i det men ja, relevant information tak.
ragnar
Dato: 24/2 2009 19:59

jeg begynte at spise raw fordi jeg meget syg, og jeg gik hurtigt ned i vægt, 17 kilo på 3 måneder, men dette var ikke hovedgrunden, men det mest utrolige var at kolesterolet gik ned, blodtryk gik ned, lipid proteinet gik ned, osv, osv.

jeg blev tæt opfulgt af læger som var meget forundret over disse resultater og det blev så ekstremt, så jeg har blevet objekt for meget undersøgelser og forundring.

jeg anbefaler på det stærkeste for den helsemessige årsag, men ikke for den trendy bølgen som er på gang, da dette er en ting jeg ser i rawmiljøet her i norge, at der er mange der udvikler dette til en form for spisefortyrrelse, og det er nok faren med det hele.

det er meget jeg kunde sige om at være raw, men jeg forsøger lige nu at tilvænde meg at spise vanligt, igen, men aligevel anbefaler jeg at man sætter af dele af året som man spiser kun raw frugt, og det vil nok gavne de fleste.

for de som har et stort behov for at tage af nogen kilo så kan man sætte sig godt ind i dette temaet, men skal være forsigtig med kursus hvor det i al hovedsag er sat fokus på det visuelle og hvor man skal finde alternative kager, osv..

måske kunde jeg skrevet mere om teamet, men spør da gerne om det er noget jeg kan bidrage med.
ragnar
Dato: 24/2 2009 20:03

og en god dansk side, måske. http://rawquest.dk/raakost.htm
Sally
Dato: 24/2 2009 20:03

Ragnar - hvad så hvis man ikke vil tabe sig? For mig lyder det som om jeg skal holde mig væk fra det da jeg i forvejen er undervægtig.
ragnar
Dato: 24/2 2009 20:09

ud fra hvad jeg har set er nok de fleste piger spesielt blevet endnu tynnere, og når man så begynder at spise vanlig mad igen, så bliver det nok hurtig en lille luksusmave. :)
ragnar
Dato: 24/2 2009 20:14

men på den anden side handler det nok meget om komponeringen af maden, og hvordan man sætter den sammen.
selv gik jeg hurtigt op 10 kilo, når jeg benynte at spise rigtig rawfood, og komponerede ret.

det er vigtigt at man ikke lever af bananer, og at man ved at få ind alle stoffer hele tiden.,

min favorit er stadigt

1 avocado
1 mango
cocoscream
kakaobønner (5-20)
cayennepæbber
macarod
hørføolje
MSM (smager da ikke godt, men)

køres i en blænder og dette giver enormt med energi ud over hele dagen
Dinna
Forum-indlæg: 359
Dato: 25/2 2009 17:27

Hej Ragnar!
Jeg tænkte på om ikke du ville prøve at skrive, hvad du spiser på en typisk dag? Det kunne være sjovt at se, sådan i praksis, hvordan en rawfood kost ser ud :) Hvordan får man i øvrigt nok protein på rawfood kosten?
DevExt
Forum-indlæg: 171
Dato: 25/2 2009 17:59

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gaa efter, men ja ManQ.. det ville vaere interresant at se hvad han spiser| Det lyder som om folk ikke ved saa meget omemnet..
Sider: 1 2 > >>