Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Rawfood

Diverse

Sider: << < 1 2
ragnar
Forum-indlæg: 219
Opskrifter: 1
Område: Andet
Dato: 25/2 2009 19:56

som i opskriften over, handler det meget om mango, og måske er jeg verd en titel som mangoman, meget avocadoer, ikke for meget banan, men i sammen med granatæbler, eller papaya, og disse frugter giver basicen af min hverdag, men altså, så bliver der en del eksperimenter i forskellige asiatiske butiker og man lader sig indspirere af sesongens frugter, og jeg har også et meget stort forbrug på superfoods som macarødder, lucuma, acai, aprikoskærner, mamacoca, kakao, goji, osv, i tilæg til at jeg spiser meget bær, altså, blåbær, osv.

min superblender er min bedste ven, og i den laves nok det meste af min mad.

mange bestyrtes over at dette er en kostbar vej at leve, og måske, men altså, ud fra hvor godt jeg selv komponerer samensætningen af mad, giver det meget energi, og derved så spiser man altså mindre mængder totalt.

det bliver en livsstil at man søger efter hele tiden nye frugter, og i den senere tid er jeg begynt at spise mere variered mad, da norge ikke er et optimalt land for en som skal leve på frugt.

man vil gerne leve på økologisk mad, men så ville jeg sultet ihjel, om jeg skulle søge det hele tiden, desverre, så jeg nyder den maden jeg finder, og en sommerdag i solen med en durian eller om vinteren med en del grøntsager som man kan nyde som de er fra butiken, uden nogen behandling.

al levende mad er godt, og smagsløgene reduseres af kogt og stegt mad, men altså, jeg må også leve her oppe.

så er det at man skal tage hensyn om man er til middag, sammen med andre, og så spiser man nesten hvad man vil, bare ikke animalske produkter, men en kartofel eller gulerod dræber ingen, tror jeg.

DevExt
Forum-indlæg: 171
Område: Sjælland
Dato: 25/2 2009 23:27

men en kartofel eller gulerod dræber ingen, tror jeg.

Desværre tager du fejl, søgte bare lige for sjov.

http://avisen.dk/landmand-draebt-i-kartoffelmaskine_63479.aspx
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Dato: 27/2 2009 10:43

Ragnar - Vil du ikke lave en liste over hvad du spiser på en dag? Lever du så næsten kun af smoothies og lign? Det må da være virkelig hårdt for tænderne med alt den syre.
DevExt
Forum-indlæg: 171
Dato: 27/2 2009 19:55 | Indlæg redigeret den: 27/2 2009 19:57

Smoothie er måske ikke sundt, Mannequin? Det vil sige jeg skal droppe planerne om smoothies i store baner?

EDIT: Du skriver MSM? Jeg tænker lidt på MogM's er det dem?... I så fald, har jeg et billede jeg vil uploade når jeg får min computer tilbage, af mig der blender 18 poser MogM's i en blender, til fint støv, hahahahahaha!
ragnar
Dato: 3/3 2009 17:30 | Indlæg redigeret den: 3/3 2009 17:32

morgenmad.:

1 avocado
1 mango
cocoscream
kakaobønner (5-20)
cayennepæbber
macarod
hørføolje
MSM (smager da ikke godt, men) metylsulfonylmetan http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Haar-hud-negler/Kosttilskudd/Lignisul-MSM.htm
dette blender jeg sammen

frokost.:

Banan, og noget der lignede på grapefugt, samt to mangosteen http://www.mangosteen.com/

middag, selvlaget chokolade af kakaomasse, agavenectar, maca, lucuma,
og to mango
men i hele dag har jeg også spist meget gojibær, soltørrede, organiske,

så om jeg skal have mere i dag, så bliver det chokolade, og en grøn tea (dong ding)

så drikker jeg måske to liter vand genom dagen. ved jeg skulle drukket mere men det får jeg gøre når jeg skal lave mere fysisk aktivitet.

og livet er helt på top.

Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/3 2009 23:10

Halløj og undskyld...

men hvor er det økologiske fodaftryk henne?

Jeg synes, der er for meget flyvemaskine i det her...

Hilsen Leif
ragnar
Dato: 5/3 2009 19:25 | Indlæg redigeret den: 5/3 2009 19:29

egentlig bliver det et irelevant spørgsmål, om du læser hvorfor jeg har valgt raw, og ja, klart det er meget som havde været godt om man valgte den lokale mad, men så skulle det nok blive vanskeligt nok at være vegetar i norge og raw ville blive en umulighed.

dessuden snakker vi vel om noget helt andet i og med at man så ikke kunne varme drivhuserne op, og så skulle vel hver og en have sin egen have, og ja, fabelagtigt, men altså, end så længe...

Maigaard53
Forum-indlæg: 1
Område: Lolland / Falster
Dato: 29/9 2020 11:28

Under min søgen på råkost (ja jeg taler dansk) fandt jeg denne oplysning (god som forståelse hvorfor):http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4516/sprog=1/grp=8/menu=8/
Men jeg søger videre for at finde hvad der er nødvendigt for at få alt hvad man har brug for.
madfyr
Forum-indlæg: 1
Dato: 30/9 2020 21:03 | Indlæg redigeret den: 30/9 2020 21:04

Raw food kan være rigtig godt som en kortvarig diæt, men ikke på længere sigt. Dog har diæten den gode effekt at man hurtigt kommer mister lysten til tomme kulhydrater osv. Det kan være godt på kort sigt, men på længere sigt fungerer diæten bare ikke. Du vil eksempelvis ikke engang kunne spise en ellers sund græskarsuppe som denne: https://www.altmad.dk/graeskarsuppe-kokosmaelk/ . Der er for mange restriktioner og siden maden er raw, skal man spise utroligt meget mad for at få nok kalorier.
Sider: << < 1 2