Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Nogen uden FB?

Diverse

LuckaÆblet
Forum-indlæg: 74
Område: KBH
Dato: 13/2 2017 17:06

Jeg er ikke sikker på at emnet nødvendigvis er vegansk, men jeg tænker lidt at mange veganere og vegetarer, bruger Facebook ret aktivt til alt fra aktivisme, til inspiration til opskrifter.

FB har dog nogle skyggesider, som jeg meget gerne vil undgå, og derfor overvejer jeg kraftigt at slette min profil (igen). Derudover så er jeg også afhængig, og det i sig selv synes jeg ikke er rart.

Er der nogle herinde som har erfaring med livet uden FB og som måske har gode råd, så kom med dem :)
Hvad er svært og hvad er nemt?
Skovnød
Forum-indlæg: 54
Område: Fyn
Dato: 13/2 2017 17:45

Facebook er et møghul
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 13/2 2017 19:38

Hope
Forum-indlæg: 259
Dato: 13/2 2017 20:21

Jeg har godt nok en falsk profil (for at beskytte privatlivet) på Fb men jeg bruger den kun hvis der er informationer jeg lige skal holde mig opdateret om. Det er 6 måneder jeg sidst har været der inde.
LuckaÆblet
Forum-indlæg: 74
Dato: 13/2 2017 21:09

Så ingen af jer der har skrevet herinde har nogensinde brugt FB særlig seriøst?
Hvordan kom i ud af det? :P
Jeg slettede min profil og undværede den et par måneder tror jeg, men så røg jeg på igen... :(
Curator
Forum-indlæg: 654
Dato: 13/2 2017 22:12 | Indlæg redigeret den: 13/2 2017 22:26

Jeg bruger Facebook seriøst. Det er bl.a. fordi jeg blev opfordret til at blive moderator i to Facebook grupper. I den ene gruppe er der mange veganere og veganisme er oppe at vende mange gange om ugen i lange diskussioner, selvom det ikke er gruppens hovedtema.

På Facebook kan man diskutere en række tabuiserede emner, hvilket legitimerer min brug af Facebook. En af mine Facebook venner bad mig desuden om at bidrage til en dokumentarisk bog (som jeg bliver aflønnet for). Det er direkte konsekvens af min tilstedeværelse på Facebook. De dårlige ting om Facebook kan der skrives vidt og bredt om, men jeg er rimelig klar over hvad mit formål med Facebook er.

Hvis Facebook blive en tidsrøver for dig, så kan du prøve at afgrænse brugen til et bestemt tidspunkt på dagen eller en bestemt elektronisk enhed.

Havskildpadden
Forum-indlæg: 20
Område: Ikke oplyst
Dato: 14/2 2017 14:27

Jeg slettede alle mine profiler på sociale medier for lidt over et år siden... Det har virkelig været en lettelse ikke at høre et *pling* hvert eneste minut! Folkene på mit gymnasie skulle lige vænne sig til det i starten, men de accepterede det hurtigt.

Ja, så kan det da godt være, at man ikke lige altid får det hele med mht sociale komsammener og af og til må spørge ind til det.
Jeg vil virkelig anbefale at slette Facebook - jeg hører alt for tit mine medstuderende klage over tidsmangel pga sociale medier. Jeg føler virkelig, at jeg har fået mere overskud både fysisk og mentalt siden jeg slettede det:-)
Skovnød
Forum-indlæg: 54
Område: Fyn
Dato: 16/2 2017 19:14

Jeg oprettede engang en lynprofil på den famøse facebook og
så familiens profiler ... hold da kæft for en gang plader ...
Jeg fandt det totalt værdiløs og fik den slettet igen