Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Økologi i butikker

Diverse

Kappa
Forum-indlæg: 216
Opskrifter: 10
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/3 2017 10:30

Hej,
Jeg synes, der er en svindende mængde økologi i butikkerne. Jeg har i over en måned søgt økologisk sparges, hvilket jeg har set og købt i Bilka, men de har ikke haft det længe, og dernæst har jeg søgt efter økologiske soltørrede tomater i et godt stykke tid, som jeg for nyligt fandt, såvel som almindelige tomater.

Mit spørgsmål er så, om jeg er den eneste, der oplever at økologiske råvarer er svindende, eller om det blot er, hvor jeg bor?
Havskildpadden
Forum-indlæg: 20
Område: Ikke oplyst
Dato: 12/3 2017 12:45

Hej Kappa

Jeg synes at jeg delvist oplever det samme problem i min lokale Føtex. Nogle gange har de næsten intet, andre gange har de dog en okay beholdning af økologiske lækkerier:-)
Curator
Forum-indlæg: 522
Område: KBH
Dato: 12/3 2017 16:00 | Indlæg redigeret den: 12/3 2017 18:18

Man skal nok passe på med at basere sine overbevisninger på personlige anekdoter og frustration over enkelte madvarer der udgår. Det er helt normalt uanset om vi taler øko eller konventionelle varer ;-)

Økologi er blevet big business
Berlingske søndag d. 03. april 2016, kl. 22.30

http://www.business.dk/foedevarer/oekologi-er-blevet-big-business

De fem Coop-kæder havde i alt et økologisk salg på godt tre milliarder kroner i 2015. Dermed nåede den økologiske andel af dagligvareindkøb i Coop op på 9,2 procent af den samlede omsætning på fødevarer. Sidste år steg økosalget 12 procent i forhold til 2014.

»Coop har en ambition om at fordoble økosalget inden 2020,« siger ansvarlighedschef Thomas Roland.

Udviklingen indenfor øko-varer har hidtil været selvforstærkende, salget stiger når flere køber og varerne bliver billigere. Har ingen grund til at tro der skulle være sket et pludselig omsving i den udvikling.

Curator
Forum-indlæg: 522
Område: KBH
Dato: 14/3 2017 20:48

Handler man sommetider i Netto tror jeg næsten ikke man kan undgå at se at dette økologiske mærke fylder mere og mere i butikken. Selv Netto's plastikposer bærer dette logo.