Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Spis efter dine afgiftningsgener

Diverse

Curator
Forum-indlæg: 534
Område: KBH
Dato: 13/5 2017 18:52 | Indlæg redigeret den: 13/5 2017 19:04

Arrangement 15. JUN. 2017 AAU

FUNCTIONAL FOOD - FOKUSÉR PÅ DIN KOST/DIÆT - SPIS EFTER DINE AFGIFTNINGSGENER

Er du en langsom afgifter? Gå til gryderne og spis dig til højeffektive afgiftningsenzymer. Mikronæringsstoffer er nødvendige for din omsætning af affaldsstoffer og medicin, og dine gener kan betyde, at du skal gå videnskabeligt til værks i køkkenet.

ARRANGØR: KEMI OG BIOTEKNIK, IDA NORD
MEDARRANGØR: KEMI- OG BIOTEKNOLOGISK UDVALG, IDA ØSTJYLLAND

Forelæser: Mia Damhus, farmaceut, center for ernæring

Farmakas enzymatiske omsætning i kroppen er beskrevet i detaljer. At specifikke mikronutrienter er betingende for afgiftningsenzymerne er i vid udstrækning uudnyttet viden, men kan være afgørende for den enkeltes effekt og/eller bivirkninger af behandling. Samtidig inducerer en lang række farmaka fald i mikronæringsstofniveauer. Genetiske polymorfismer i afgiftningsenzymer og methyleringsenzymer betyder, sammen med de epigenetiske effekter af kosten, at individuel kostplanlægning kan være nødvendig i behandling og forebyggelse af kroniske lidelser.

ARRANGØR: KEMI OG BIOTEKNIK, IDA NORD
MEDARRANGØR: KEMI- OG BIOTEKNOLOGISK UDVALG, IDA ØSTJYLLAND

Vi kommer rundt om:

Fase 1, 2 og 3 i den enzymatiske metabolisering og biokemien bag
Mikrobiomets afgiftning og dekonjugering af metabolitter
Medicininducerede næringsstofmangler
Kost eller kosttilskud: diskussion af epigenetiske og hormetiske effekter af kost vs. kvalitet, frigivelse, optagelse af kosttilskud

Lidt om Mia Damhus:

Jeg er uddannet farmaceut og brygmester, og var i ti år beskæftiget i bryggeriindustrien, hvor jeg fungerede som bryghuschef, tapperichef og som konsulent for drift og konstruktion af bryggerier både i Danmark og i udlandet.

Det var i bryggeriindustrien, at min interesse for ernæringsterapi blev vakt, og siden 1996 har jeg været fuldtidsbeskæftigelse indenfor dette felt.

“Min mission er at give et bidrag til et paradigmeskift i behandlingen af kroniske sygdomme. Det gør jeg gennem undervisning og formidling, og til den enkelte klient i individuel vejledning.

I foredrag og undervisning lægger jeg vægt på overblik og sammenhænge med basis i en solid viden om detaljen.”

Afholdes Kroghstræde 3, auditorie 1.104

Kom gerne lidt før kl 17. Så er der nemlig tid til netværk.
Kemi & Bioteknik, IDA Nord er vært for et mindre traktement, der er inkluderet i prisen.
Kort over AAU Krogstræde - find vej (KUN indgangen mærket med et rødt H 8 i cirklen på kortet er åben!)
Ved problemer med fremmøde eller andet kontakt venligst Ivan 42436912 el. mail.

HVORNÅR? 15. JUN. 2017 KL. 17:00 - 20:30
TILMELDINGSFRIST 14. JUN. 2017

HVOR?

AAU - AUDITORIE 1.104
KROGHSTRÆDE 3
9220 AALBORG

Link
https://universe.ida.dk/arrangement/farmaceutens-tallerken-spis-efter-dine-afgiftningsgener-323221/