Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gode råd til en ny vegetar

Diverse

Klaraandrea
Forum-indlæg: 1
Område: Sjælland
Dato: 19/12 2017 09:30 | Indlæg redigeret den: 19/12 2017 09:31

Hej allesammen.
Jeg er en pige på 15 år, og har belsluttet mig for at blive vegetar. Jeg har undersøgt og googlet en del, og jeg har fundet frem til at der findes en del forskellige måder at være vegetar på. Jeg kendte før de to versioner; vegetar og veganer. Jeg fandt en anden måde som er “poscetar”. Jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med det og evt kan give nogen gode råd til hvordan man griber det an da jeg synes at det lyder rigtig fornuftigt. Jeg har som sagt aldrig prøvet det før og jeg vil rigtig gerne have det til at lykkes.
Derudover også gerne bare nogen helt normale råd til en som er ny til dette, mange tak!
Jeg håber at i kan hjælpe mig :)
Curator
Forum-indlæg: 637
Område: KBH
Dato: 19/12 2017 12:06

Hej!

Pescetar der spiser fisk er helt forskellig fra at være vegetar der slet ikke spiser dyr.

Håber andre kan hjælpe dig lidt mere.
Zhcoop
Forum-indlæg: 625
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/12 2017 12:32

Hej og velkommen til [:

Der er masser af gode opskrifter her på siden og du kan også finde andre tråde i forummet omkring opstart af plantemad, fx her:
https://vegetarkontakt.dk/forum/madlavning/53605-de-vigtigste-ingredienser-til-en-nyudklaekket-vegetar
https://vegetarkontakt.dk/forum/diverse/10363-nystartet-vegetar-desperat-hjaelp-soeges-o

Her om vinteren er det godt for de fleste mennesker i norden at få tilskud af D3 da vi får for lidt sollys. Desuden tager mange plantespisere B12, men jeg tror også mange andre kunne få gavn af tilskud, da vores mad er blevet så "ren" at det mangler B12, som er en bakterie der normalt er i jorden (og lort)
Der skulle være en del D3 i fisk, men ved ikke så meget om det, da jeg aldrig rigtig har kunnet lide fisk.. heh.

Håber du kommer godt fra start :] ellers er det aldrig for sent at prøve noget nyt (igen).

God vind :D
-Benedikte
Forum-indlæg: 30
Dato: 21/12 2017 20:15

Hvis du får brug for hjælp, så er du super velkommen til at skrive til mig. Det kan være om kost, men også bare hvordan det er at være kødfri i denne tid. Det har jeg i hvertfald selv erfaring med.
Tillykke med dit valg!