Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er vegetarisme ved at blive populært?

 

Diverse

Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 24/10 2018 10:13 | Indlæg redigeret den: 24/10 2018 10:14

Kan det passe at vegetarisme så småt er ved at begynde at blive lidt populært? For nogle dage siden fik jeg en besked fra en som jeg har skrevet en del med på facebook om at han lige havde haft 3 dage kun på plantemad. I dag fik jeg så en besked fra en anden som har spist vegetarisk i 4 dage. Der er også mere fokus på vegetarisme i forskellige medier. Der var fx debatten på DR2 i sidste uge om at droppe kødet og i dag blev denne artikel delt i en af de facebook grupper som jeg er medlem af. http://nakedfoodmagazine.com/meat-consumption/?fbclid=IwAR0dsodd-PCoSw6fyMLSkO5Z1hbGuKq8W8JWq_hzKSTBZJyV5hXUpYJ1YvA
Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 24/10 2018 16:52 | Indlæg redigeret den: 24/10 2018 16:57

Jeg synes bestemt at det er blevet mere populært at spise vegetarisk forstået som mindre kød og at et måltid ikke behøver kød for at være et komplet måltid. Se det er jo ganske positivt.

Jeg oplever dog ikke subjektivt at der bliver markant flere vegetarer, men mere at der bliver flere fleksitarer (mindre kød) samt flere veganere. Mange fleksitarer angiver i spørgeundersøgelser sig selv som vegetarer.

I MENY skriver slagteren fleksitarisk på deres vegetariske salater.
LKveggie
Forum-indlæg: 3
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/10 2018 16:58

Jeg er nok fleksitar, men er også blevet meget interesseret i veganske retter, - alt dette, måske fordi der er så mange grønne kampagner.
Greenday
Forum-indlæg: 33
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/10 2018 19:10 | Indlæg redigeret den: 24/10 2018 19:16

Jeg oplever, at flere i min omgangskreds kan spise et måltid uden kød. Det er jo rigtig fint. Hvis 10 personer nedsætter deres kødforbrug med 50% svarer det til at 5 personer bliver vegetarer i forhold til det samlede kødforbrug. :D
Mic
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 25/10 2018 21:06

Fint regnestykke @Greenday ;) Og så er der jo lige det, at efterhånden som kødspisere finder ud at vegetarisk mad både kan være nemt at lave og smager godt.....ja, så kan det blive fleres foretrukne valg ;)

Det eneste jeg personligt er lidt ked af er, at går man på restaurant og skal have noget vegetarisk/vegansk, vil køkkenet bruge samme stegeplade og fedt som til deres kød. Men det vil sandsynligvis ændre sig i fremtidens grønne samfund.
Jettejensen8035
Forum-indlæg: 1
Område: Midtjylland
Dato: 4/10 2019 10:26 | Indlæg redigeret den: 8/10 2019 19:49

Det er også min klare opfattelse, at der er langt større opmærksomhed på, at vi hverkan kan eller skal spise lige så meget kød. Dog tror jeg langt de fleste stadig er på det stadie, hvor de "bare" skærer ned for deres kødforbrug.
---------------------
Jette