Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Danmarks velgørende teleselskab

Diverse

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 8/11 2018 22:55

Jeg havde en periode, hvor jeg var "teleabonnementsmæssig" hjemløs. Skiftede fra det ene selskab til det andet, for blot at blive frustreret over endnu et selskab med håbløs kundeservice, og en forretningsmodel der kun fokuserede på sorte tal på bundlinjen, og blæste på sorte tal på CO2 kontoen.
Men så faldt jeg over GreenSpeak, og det var kærlighed ved første blik. Et telefonselskab der bruger overskuddet på at give et varmt måltid mad til hjemløse i København; opkøber regnskov med det formål at beskytte den; eller til at finansiere et skoleprojekt, hvor unge, dygtige oplægsholdere tager ud på landets folkeskoler og underviser eleverne i "kød og klima". Ja, i alt 20 støtteprojekter får del i GreenSpeaks overskud:
https://greenspeak.dk/stotteprojekter/
Greenspeak har i sine godt 3 års levetid doneret snart en halv million kroner til støtteprojekterne. Jep, du læste rigtigt. 500.000,00 KRONER!
Og som du kan se i tabellen nedenfor, så vælter det ind med nye kunder i GreenSpeak. Eller, jeg vil næsten hellere sige medlemmer. For i GreenSpeak er du mere end en kunde. Du er med i en bevægelse. 10 nye medlemmer kommer med i GreenSpeak, om dagen!
Er det ikke en bevægelse, du vil være med i? :) Det eneste du bare skal gøre, er at snakke fanden et øre af ;) Spøg til side - som kunde/medlem hos GreenSpeak, går dit overskud ikke bare til GreenSpeaks seje støtteprojekter. Du støtter også op om en hel ny type virksomhed - eller rettere, en gammel type virksomhed, der henter sine tanker og inspirationer i andelsbevægelsen, hvor man "gavner eget, gennem alles gavn". Og du er også med i en virksomhed, der laver seje ting som "Grøn KBH" messen, der samler en masse fede start-up virksomheder, foreninger, projekter m.m., der har til formål at gøre morgendagen grønnere igennem alt fra social bevægelse til teknologi.

Men er det ikke besværligt at skifte teleselskab? Slet ikke. Har du dit betalingskort og NEM-ID parat - samt din gl. SIM-kort nummer, hvis du ønsker at beholde dit gamle telefonnummer - så tager det under 2 minutter at flytte.
Når du opretter dig, så kan du vælge ét af de 20 støtteprojekter, der skal have 100 kr. af GreenSpeak. Efterfølgende bliver du inviteret til 2 afstemninger om året, hvor du er med til at fordele overskuddet, ud fra en pulje penge, der kun bliver større og større med tiden.
Og bruger du nedenstående link, er du ikke bare med til at give DVF yderligere 100 kr. ved oprettelse, som GreenSpeak donerer; du får også telepakker til en ekstra fordelagtig pris :)
https://greenspeak.dk/abonnementer/qv6qz2m9c53kwzhx/?amb=dvf