Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Skraldning

Diverse

Sider: 1 2 > >>
DDB
Forum-indlæg: 298
Område: KBH
Dato: 2/11 2009 22:39

Ja, så har jeg endelig fået øjnene op for skraldning og dens mange muligheder!

Derfor vil jeg så stille lidt spørgsmål, som jeg forhåbentlig vil få svar på :D

Skralder du / Har du tænkt på at skralde?

Hvad er din mening om at skralde?

Og kunne der evt være nogle "garvede"- eller "begynder"-skraldere, som gerne en aften ville tage mig, en "begynder"-skralder, med ud og skralde i Kbh-området?
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1599
Dato: 2/11 2009 22:42

Se evt. her; http://vegetarkontakt.dk/?-spild-af-mad=9395

Selv har jeg, desværre, ikke nogen erfaringer at dele ud af :)
delete
Forum-indlæg: 160
Område: Andet
Dato: 2/11 2009 22:46

Har længe tænkt på at begynde, men er ikke rigtig kommet igang, synes det er lidt grænseoverskridende at tage ud alene :$
Og er ikke så glad for containere, selvom jeg er overbevist om der er masser af godt mad deri :D
Hvis der er nogen skraldere i roskilde må de da gerne hive mig med ud på en skraldetur ;)
Synes det er et fedt koncept.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 2/11 2009 22:47

Jeg har tidligere skraldet en del, blandt andet brugsen på nørrebrogade, men efter jeg har haft en ulykke (hvor mit ben gik i smadder) kan jeg ikke mere.. Men der er super god stil at skralde og latterligt at det er ulovligt. Held og lykke :)
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1599
Dato: 2/11 2009 22:51 | Indlæg redigeret den: 2/11 2009 22:51

Det kommer vel an på hvordan containerne er placeret/sikret om det er ulovligt at skralde?

http://www.gratismad.com/jura.html
delete
Forum-indlæg: 160
Område: Andet
Dato: 2/11 2009 22:52

Anja: Ifølge den her side er det ikke ulovligt http://www.gratismad.com/jura.html
Mrs Darling
Dato: 2/11 2009 23:07

Skraldning er ikke direkte ulovligt men man kan godt blive taget for ulovlig indtrængen, hvis man bryder ind på et lukket område, der er markeret med adgang forbudt eller lign. Jeg har selv et par pletter på min straffe attest fra dengang i de glade bz-dage.... For netop ulovlig indtrængen, det er aldrig blevet andet en bøder, men når det osse står på straffeattesten kan de være et problem for nogen (ikke mig, jeg var gartner, nu læser jeg til pædagog... de nok heldigvis ligeglade om jeg har besat et hus engang ;) )
Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 2/11 2009 23:07

Jeg kan af gode grunde ikke skralde, men jeg synes det er en fantastisk ide og min søn og svigerdatter gør det heldigvis i stor stil.
Gør det endelig, for jeg er sgu da super ked af al den gode mad der går til spilde.
I England er supermarkederne med på den og synes det er en god ide, det er kun de super højrøvede her i Danmark som ikke synes de under folk som ikke har for meget at gøre med, gratis mad. Jeg brækker mig af den indstilling...de tror de mister penge??? ha ha, nej for mange af de mennesker som skralder, har sgutte pengene til at købe for...totalt latterligt, at forretningsfolk ikke bare åbner op for skraldning..de sparer sgu da co2 også!!
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Område: Århus
Dato: 3/11 2009 09:02

Jeg skralder engang i mellem...

Mest på vej hjem fra fest, hvor jeg ikke tænker over, at det virker lidt forkert ud, når jeg kommer vadende med en proppet indkøbsvogn, der larmer ad helvede til...

Mht. gratismad.com... Her kan det vist godt betale sig at være lidt kildekritisk :)
De citerer en politibetjent, som siger, at det ikke er noget de hænger sig så meget i...

Jeg bryder aldrig noget op... Det gider jeg sgu ikke, jeg synes det er dårlig stil...
Og så ødelægger vi det bare for os selv...

Og husk at ryde op efter dig - genre lidt pænere, end det så ud, da du kom...

Jeg skrev engang en mail til politiet for at spørge, om det var lovligt...
(jeg er af den lidt naive gandhistiske type :) )
Men guess what! De har aldrig svaret...

Nå ja... Jeg var engang ude og skralde med en ven... Det var sidst på eftermiddagen, vi var lidt småfulde og Føtex har altid lækkert kage... Så kommer der en ungarbejder ud med en pose proppet med kringle, og vi spørger ham, om vi ikke måtte få posen og bare smide resten ud, når vi havde taget, det vi gerne ville... Han var meget cool men sagde, at det gik sgu ikke, fordi der snart kom en vagt... Nå... så måtte han jo smide den ud, og så kunne vi bare tage det direkte fra containeren... Da vagten kom, spurgte han "Øhh... Hvad laver?" Vi sagde: "Vi skralder..." Han sagde "Nå jamen det må I altså ikke..." Vi sagde "Joo... det... må vi altså gerne" Han sagde "Nej, det er altså ulovligt" Vi sagde "Nå for søren... Jamen så lader vi skam være".
Vi hjalp hinanden med at rydde op, gav pænt hånden og ønskede god weekend...

Det var sgu en venlig vagt...

Jeg ved stadig ikke, hvad der er lovligt, og hvad der er ulovligt...
Tyveri er det ikke, når det er smidt ud... Om det kan kaldes ulovlig indtrængen, hvis man ikke bryder noget op... Det ved jeg ikke...
Oy
Forum-indlæg: 489
Opskrifter: 4
Dato: 3/11 2009 10:10

Har kun skraldet en ganske lille smule... Begynder at skralde en del, når jeg engang flytter hjemmefra =)
DDB
Forum-indlæg: 298
Dato: 4/11 2009 10:30

Uuh, nu bliver jeg endnu mere spændt på at starte med at skralde!
Jeg må vist hellere trække en veninde/nogle veninder med - hvis de altså ikke er for "sarte", haha

Tak for svarene, folks :D
*Nanna*
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 4/11 2009 18:47

Der var et indslag om det i tv-avisen en dag for ikke så længe siden. Der tog de med et vennepar ud og skralde. Og de sluttede af med at sige, at det var lovligt. :)
Mrs Darling
Dato: 4/11 2009 18:51

Altså, ulovlig indtrængen er ulovlig (siger lissom sig selv) . Resten er lovligt, så det kommer an på om containerne står på privat grund eller offentlig- hep
Frk Jensen
Forum-indlæg: 18
Opskrifter: 1
Dato: 4/11 2009 22:12

Hey jeg skralder en hel del, men vil helst give gode råd på de private beskeder, men bare fyr løs... Du er også velkommen til at tage med en dag (ja det vil sige nat)
Heisenberg
Forum-indlæg: 74
Dato: 5/11 2009 20:23

"Hey jeg skralder en hel del, men vil helst give gode råd på de private beskeder, men bare fyr løs... Du er også velkommen til at tage med en dag (ja det vil sige nat)"

Hey, det vil jeg gerne prøve.
sleepflower
Forum-indlæg: 10
Dato: 5/11 2009 20:37

jeg skralder en hel del her i Århus. Som regel et par gange om ugen. Jeg er begyndt at møde andre som også skralder, så deler vi. Jeg har også mødtes en gang med andre skraldere jeg har mødt på facebook for det er nu sjovere at gøre det med andre
Jeg finder ikke kun mad. Har også fundet: bestik, cder, dvder, trusser, bukser, en hel pose med gps'er, 3 bærbare computere som virker( blot med enkelte fejl) Den jeg bruger nu er helt ny og der er ingenting i vejen med den. Det er da sindsygt at smide computere ud!
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 5/11 2009 21:48

Ej hvor fedt! Ja, der er ikke noget som brugte computere, tror jeg har en 5-6 maskiner stående rundt om, som alle kører, og som jeg bare har fået. Det kan jo ikke gå hvis man skal bevæge sig mere end et par meter for at komme til en computer, LOL! :) Man ja, der bliver smidt uhyggelige mængder af den slags ud, det er virkelig brug-og-smid-væk der styrer dér. :( Det er fedt nok for os der hellere end gerne nøjes med brugt gratis udstyr, men det er altså ikke så fedt for miljøet med alt det elektronikskrot, især fordi meget af det behandles dybt uforsvarligt.

Det ku' egentlig være meget sjovt at ta' ud og skralde/klunse sammen med nogen. Jeg er bare sådan lidt genert med det, men det gik nok bedre hvis man var flere, det er der åbenbart også andre her der synes, kan jeg se. :)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/11 2009 23:54

Jeg har skraldet en del gange, men det er efterhånden ved at være længe siden. Vil gerne i gang igen, specielt nu når det er blevet koldere i vejret. Jeg er dog blevet en smule skræmt ved historier om at supermarkederne hælder gift på deres madvarer for at holde skraldere væk. En af mine bekendte fortalte at han og en hel flok skraldere var blevet ret syge efter at have skraldet ved Føtex, nogle dage senere var der en af dem som så en Føtex medarbejder spraye et-eller-andet på "skraldet" derinde.

Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 6/11 2009 00:03

Øv hvor er det dog åndssvagt! :( Så er man da virkelig bevidst imod 'genbrug' (hvis man kalde det det, når det er mad), grr... :@
Kilroy
Forum-indlæg: 2928
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/11 2009 05:19

Materialistisk forbrugssindssyge :@ :@ :@
Sider: 1 2 > >>