Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At være straight edge betyder.

Diverse

Sider: 1 2 > >>
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1339
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 14/11 2009 13:31 | Indlæg redigeret den: 20/11 2009 15:40

At være vegan straight edge xxx betyder.

At man er veganer = ingen animalsk mad eller bi produkter.

Ingen form for smøger og stoffer.

Ingen form for alkohol.

Ingen sex med fulde, skæve og folk der tager penge for sex.

Det er jeg ville bare gøre opmærksom på hvad det er at være vegan straight edge xxx.

Og man må bygge alt det extra på sin personlige straight edge stil man vil. I Usa fek nogle der er straight edge xxxx og slet ikke dyrker sex fek. Men grunlæggende straight edge xxx er min de ting står oven over. Lidt uklart men det siges at straight edge med xxxx bag ved er straight edge som ikke dyrker sex eller kun gør det når er i forhold. Personlig defination om det 4 x kan være mange ting vedrørne sex man tager afstand fra. Men er næsten altid de 2 ting jeg har nævnt. Fejl tidligere man er kun Veganer vis der står veganer forand sådan her vegan straight edge med xxx eller xxxx bag ved. Sådan er det helt 100%
Grønsagen
Forum-indlæg: 183
Område: KBH
Dato: 14/11 2009 13:37

Aha.....Tak for det ;) jeg anede ikke at denne definition fandtes....
JUNI
Forum-indlæg: 59
Dato: 14/11 2009 15:04 | Indlæg redigeret den: 15/11 2009 17:26

Nåh, tak for den info granhammer, lol nu ved jeg, jeg ikke kan kalde mig \"straight edge\",
Jeg troede det var musikken / tøjstil der prægede straight edge folk :)
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 14/11 2009 15:27

http://da.wikipedia.org/wiki/Straight_Edge

wiki siger noget lidt andet :) lidt en blanding af dig juni og gran!!
LadyNiaNaia
Forum-indlæg: 71
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/11 2009 16:25

Lyder næsten som mig ! så blev man det klogere
Linse
Forum-indlæg: 605
Opskrifter: 2
Dato: 14/11 2009 16:48

Så vidt jeg ved er det ikke alle sXe som er veganere... men personligt mener jeg absolut det hører med.

Den med sex med fulde og skæve folk havde jeg ikke hørt før. Har kun hørt at nogle fravælger sex udenfor forhold.. og at der også findes sXe som har one night stands...
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 14/11 2009 17:07

Der er de der Xer

Så hvis man dyrker one nightstands er man kun XX
og er man afholden også XXX

Eller?
Linse
Dato: 14/11 2009 17:21

Nej. Dette er hvad jeg har fået at vide:

XXX - stoffer, tobak, alkohol

XXXX - stoffer, tobak, alkohol, sex (one-night)

men altså, som sagt, det grundlæggende i sXe er XXX altså ingen alkohol, tobak og stoffer. Hvordan man omgås kød, sex, koffein og medicin/smertestillende piller er meget forskelligt....
-Helle-
Forum-indlæg: 490
Opskrifter: 1
Dato: 15/11 2009 12:38

Så et andet ord for straight egde er (total) afholdenhed, eller har jeg misforstået noget?
:)
PlanteædendePlante
Forum-indlæg: 1188
Område: Århus
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/11 2009 13:09

Har det også lidt mærkeligt med det begreb personligt...

For lige for øjeblikket er jeg faktisk straight edge men samtidig strøer jeg sukker
på mine cornflakes og spiser chips og chokolade. Og andre drikker kaffe og cola...

Det er jo hele tiden et spørgsmål om at gradbøje afholdenhed og sundhed.

Og ærlig talt synes jeg det er lidt mærkeligt at stille et begreb op på halvvejen.

Lidt ligesom det er at være vegetar :P
Linse
Dato: 15/11 2009 14:10

ja, straight edge er sådan set afholdenhed. Men oprindeligt var det en betegnelse for afholdne mennesker, som havde en relation til punk/hardcore miljøet, og dette blev en kultur. Men idag mener jeg ikke at man som sådan behøver opfatte sig selv som punker for at kalde sig straight edge. For mig er det mere en betegnelse for folk, som har valgt at være afholdne uden at det har noget med religiøs overbevisning at gøre. Straight edge kulturen i DK er endu så lille, at vi stadig selv kan bruge udtrykket som vi vil.. mener jeg. Hvad det helt præcis betyder i DK er stadig ikke helt fastlagt.
Det er som sagt bare min mening. Nogle mener at man skal være punker. En anden ting er at man godt kan have relationer i punk/hardcore miljøet og gå til koncerter uden at ligne en punker.. så hvornår er man punk nok til at kunne kalde sig straight edge? Men det er en helt anden diskussion :P
CharlotteMai
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 16/11 2009 15:22

DET JO HELT FORKERT
DE SPISER ALTSÅ KØD
CharlotteMai
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 16/11 2009 15:24

XXX betyder man er straight edge
det står for ingen stoffer eller ligende
ingen alkohol
og ingen ubetydelig sex

jeg kommer fra en hardcore miljø hvor straight edge indgår i meget
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 16/11 2009 20:42

dansk wikipedia om Straight Edge:
"En person, der er Straight Edge, holder sig fra tobak, alkohol og stoffer, der ikke indtages i medicinske sammenhænge eller af medicinske grunde. Desuden synes mange straight-edgers heller ikke om fri sex; de venter hellere på den rette (ikke nødvendigvis synonymt med den eneste ene) og holder sig til denne i seksuelle sammenhænge."

fra straightedge.com:
"People who are straight edge do not smoke, do drugs or consume alcohol. There are no dietary or religious beliefs tied to straight edge contrary to media coverage."

engelsk wikipedia:
"Straight Edge refers to a lifestyle and youth movement that started within the hardcore punk subculture whose adherents make a lifetime commitment to refrain from drinking alcohol, using tobacco products, and taking any recreational drugs."

... så ifølge internettet, er der ikke noget med diæt med i det - det tror jeg heller ikke, Minor Threat (dem som mange tror opfandt udtrykket i deres sang "Straight Edge") synes.
granhammer vegan xvx
Dato: 16/11 2009 20:51 | Indlæg redigeret den: 19/11 2009 23:45

er nok en defination men syndes veganer høre med vis spør mig men ikke alle der syndes sådan. er det du skriver ville kalde det afholdere . Men ja navnet er ikke alt jo. Men er ikke enig helt. Behøves vi jo hellere ikke være.

Vil også helst vendte på et fast forhold/forhåbnlig den eneste ene istæden for one night stand men vil ikke 100% udelukke one night stand men næsten.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 17/11 2009 07:52

Jeg tror jeg mødte den første Straight Edge i 1994, men kulturen har nok udviklet siden...

Men hans opskrift var afholdenhed for euforiserende ting (tobak, narkotika, alkohol, hash)
Han var veganer og spiste ingen tilsætningstoffer, men kun rene madvare, gerne forarbejdet men uden e-numrer olign

granhammer vegan xvx
Dato: 19/11 2009 21:47

.
granhammer vegan xvx
Dato: 28/11 2009 16:55

bør ses
NubberDong
Forum-indlæg: 23
Dato: 4/12 2009 02:22

Straight Edge Intervention

granhammer vegan xvx
Dato: 8/10 2011 09:02 | Indlæg redigeret den: 8/10 2011 09:03

de fleste straight edge er også veganere men man behøves ikke være veganer for at være straight edge men stor set ca. 90% af straight edge er også veganere. Høre lige som med syndes jeg.

Til straight edge angemanger er der næsten altid også vegansk øko mad.
Sider: 1 2 > >>