Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

tamskylning i prøvet

Diverse

Sider: 1 2 3 > >>
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1339
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 9/6 2010 21:59

nogle der prøvet tamskylning. Vil jeg nemlig gerne prøve
Johanna
Forum-indlæg: 223
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 10/6 2010 11:36 | Indlæg redigeret den: 10/6 2010 11:38

Ja, jeg har prøvet det flere gange - hjemme i mit eget badeværelse ;) Jeg har glemt opskriften på 'vandet', men det er rigtig dejligt når man lige kommer sig over den mærkelige fornemmelse af noget der kommer op i tarmen....laaangt op i tarmen. Så ligger man med blandingen oppe i sig i 20-25 min - eller så længe man kan holde det inde. Derefter en tur på toilettet. Første gang kan det være lidt vanskeligt at holde det inde mere end 10-15 minutter OG det er en god ide at være meget tæt på et wc :)

Vandet er en kaffeblanding - uden mælk og sukker - og skal naturligvis afkøles inden brug. Det særlige ved kaffeblandingen er at den virker omvendt når det indføres analt end oralt. Den virker beroligende og smertestillende, hvilket er lidt pudsigt synes jeg. Pose og slange til indføring kan købes for en billig penge på apoteket (ikke alle har dem).

God fornøjelse!!
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 10/6 2010 12:27

Hvad gør det godt for? Det fjerner vel ikke tarmplak, eller... ?
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 10/6 2010 13:40

johanna, mærker du nogen forskel på din sundhed bagefter? :)
Johanna
Dato: 10/6 2010 17:13

@Justine: Når det er en kaffeblanding renser det leveren og selvfølgelig tyktarmen. Nej det fjerner ikke tarmplak. Det kræver vist tarmskylninger et par gange om dagen i en uge kombineret med faste, særlige smoothies og kosttilskud. Ikke noget jeg turde give mig i kast med alene.

@lyra: Det hvide i øjnene bliver kridhvidt, huden bliver friskere at se på, eventuelle smerter bliver mindre og man føler sig dejlig afslappet bagefter.

I den periode jeg gjorde det var jeg glad for det. Det var sjovt at prøve.

:)
Justine
Dato: 10/6 2010 19:38

Det vil jeg prøve :D
Johanna
Dato: 10/6 2010 20:10

Det kan være en god ide at finde opskriften inden. De er nemlig nogle ret præcise mål og man skal koge kaffegrumset med vandet i en gryde i et vist antal minutter. Google google google :)

Minna
Forum-indlæg: 107
Opskrifter: 2
Dato: 11/6 2010 08:25

Jeg har selv sån en pose og slange og har prøvet det med lun vand, men det hedder en Enema, fordi det ikke kommer op i tarmen, der skal man bruge en maskine der kan pumpe det nok så det kommer hele vejen i gennem, tarmen er jo laaaang ;) :p haha... Johanna, hvor meget vand havde du inde og skulle holde på? Jeg har en '6 liter pose' og har ikke kune holde en tredje del af den inde endnu... Men jeg har i hvert fald forstået at det IKKE er en tarmskyldning, det er kun 'endetarmen' der bliver fyld med vand, ellers skulle der mere tryk og vand til...
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Område: Sydjylland
Dato: 11/6 2010 08:46

Jeg finder det helt vanvittigt at i vil foretaget noget så unaturligt og potentiel sundhedsfarligt som en tarmskylning. Tarmskylning er en behandling man anvender til syge mennesker. Og her gælder tilstanden "småskør i låget" ikke. Folk med voldsomme forstoppelser, inflammatoriske tarmsygdomme mm. kan have godt af en skylning.

Hvad der har fået jer til at tro på dette alternative vanvid er dybt beklageligt. I et forsøg på at få jer på bedre tanker, kan jeg anbefale at læse følgende:

http://i.pol.dk/tjek/dagligliv/sundhed/article842016.ece

Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/6 2010 09:00 | Indlæg redigeret den: 11/6 2010 09:11

Altså, Moonie!!! Nu må du fanden gale mig finde nogle bedre kilder til dine oplysningskampagner!

Jeg er fuldstændig enig med dig i det idiotiske i at eksperimentere med tarmskylninger, men hvis du trækker Per Brændgaard frem som sandhedsvidne, så dør folk da bare af grin, både over dig og ham.

Kom med et par seriøse beviser på, at det er farligt, tåbeligt eller blot unødvendigt.

Desværre har jeg ikke nogle selv. Men her er noget, der ligner:

http://www.dagensmedicin.dk/debat/2008/05/09/tarmskylning-er-udokumente/index.xml

----------
Kursus uge 28: Plantemad og Permakultur. Info: leif.varmark@privat.dk
Asta
Forum-indlæg: 715
Dato: 11/6 2010 09:47

At pumpe kaffe op i endetarmen er ikke nok til en udrensning af systemet, men måske da nok en oplevelse værd!?! ;)

Hvis man ønske den helt store tur så er det den hér:
http://www.yoga.dk/koebenhavn/kursustyper/tarmskylning

Jeg har selv prøvet den for rigtig mange år siden og DET var en oplevelse!
Sammen med 50 mennesker og 6 toiletter.

Vidste I man kan blive opstemt af saltvand?
Vi stod og fortalte hinanden dårlige vittigheder inden det blev alvor og koncentrationen måtte holdes andetsteds. ;)

Lav den aldrig alene, men sammen med andre og følg forløbet slavisk. Det er ikke sjov, men en udrensning der vil noget og som renser LORT ud der kan være mange, mange, mange år gammelt.
DET lugter fælt!! ;)

Jeg kom op på 19 glas vand.
En anden kom op på 45 glas før han ku' sige god for at det var rent i den anden ende også.. Han var først færdig om aftenen og der var han HELT FÆRDIG.

Men hold da op hvor har man det bare godt bagefter.
Som født på ny. :)
Og man vil aldrig mere nogensinde svine sin krop til igen, lover man sig selv.

OBS!
Det er vigtigt at vide, at man også skyller alle de gode tarmbakterier ud, så hele systemet skal bygges fornuftigt op igen.

God fornøjelse til Jer der vil prøve den!
Skipper Skræk
Forum-indlæg: 1232
Dato: 11/6 2010 09:51

Pics or it didn't happen!!!
Johanna
Dato: 11/6 2010 11:55

@minna: 500-700 ml. havde jeg oppe. Hvis man vil have den fulde effekt af skylningen kan man med fordel først ligge med lunkent vand og derefter med kaffeblanding.
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 11/6 2010 13:29

Leif og Moonie - jeg ved godt at det lyder virkelig flabet, men hvis tarmskyldning er farligt, hvorfor oplever johanna, asta, og minna så de gode resultater?
Justine
Dato: 11/6 2010 13:42

Moonie - Dette er ikke en debat om hvorvidt man er totalt pling i hovedet hvis man bruger tarmskylning.

Til jer andre:
Kan virkelig anbefale Blessed herbs; colon clensing kit, er du gal hvad man ikke render rundt med deroppe. Og den tager tarmplak og hele svineriet...

Johanna
Dato: 11/6 2010 13:58

Jeg har lige læst en anmeldelse af den. Den lyder ikke til at være for sarte sjæle :) Hvordan synes du det var Justine?
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 11/6 2010 14:05 | Indlæg redigeret den: 11/6 2010 14:32

Lyra - jeg sagde ikke, at det var farligt. Jeg aner faktisk intet om tarmskylning. Jeg har aldrig set noget seriøst om evt. virkninger. Men det er altid idiotisk at behandle sig selv som syg, når man er rask, og der forlyder heller ikke noget om, at tarmskylning skulle forebygge nogen sygdomme.

Jeg kan til nød gå med til, at kødædere kan have brug for at rense ud i kadaveret, men det gør man ved at spise plantemad. Jeg kan ikke se, hvorfor veganere skulle have noget som helst at rense ud, hvis de spiser fedt- og sukkerfrit og dyrker lidt motion..?

Hvis det skulle vise sig at have en virkning, så er det stadig idiotisk, fordi det er symptombehandling, der forsøger at reparere på nogle skader, der er sket. Lige som piller. Det drejer sig om at undgå årsagerne til skaderne.

Dit egentlige spørgsmål tør jeg ikke svare på...:D men det er nok noget med de nervebaner, som fører føle- og smerteinformation fra endetarmen og den bageste del af tyktarmen videre til rygmarven og hjernen.

Men jeg er åben for at lære noget...
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 11/6 2010 14:31 | Indlæg redigeret den: 11/6 2010 14:40

Lyra -hvis jeg må prøve at give et bud på hvad jeg tænker om det;

Så ja, jeg tror også det giver en umiddelbar effekt. At sprøjte ting op i tarmen er jo ikke en ting kroppen er skabt til at håndtere, og når man så ovenikøbet putter stoffer som kaffe eller salt i, så skal systemets tropper virkelig på arbejde. Stofferne ryger udenom kroppen forsvarsmekanismer, som jo praktisk nok er placeret i den modsatte ende.
Som med alt andet der giver kroppen en akut opgave at tage sig af, vil det forårsage en hel række reaktioner i kroppen. Det kan være øget puls, øget blodgennemstrømning, kaskader af hormoner osv.
Som Asta skriver kan det give en "høj" følelse i en eller anden grad. I alle kriser er det jo en fornuftig indretning at vi automatisk bliver meget klare i hovedet, får masser af blod til musklerne og på alle måder er klar til handling -hvad enten det er en udadrettet handling eller det er en indvendigt opgave. Det er ikke tidspunktet at beskæftige sig med fordøjelse, restitution el lign.

Jeg tror også der er en reel effekt -for ja, det giver i sagens natur en helt konkret udrensning, og da de fleste i den vestlige verden har klammos ting liggende i lumre derinde, så det er klart man vil kunne se umiddelbare effekter .

DOG! er det som så mange af de andre en overfladisk affære da man jo ikke har ændret det grundlæggende problem, og desuden i sig selv skaber yderligere ubalanser. At tro man kan forstyrre så delikat en balance som tarmfloraen uden konsekvenser er en fejl i mine øjne.
Desuden kan det også give konkrete skader på tarmen -hvad jeg har læst mig til skal vandet ikke være meget for varmt for det giver "forbrænding", man kan være uheldig at punktere tarmen -og ja, sikkert en masse andet jeg er lykkelig uvidende om. Disse ting mærker man efter sigende ikke nødvendigvis.

En ting er at hælde vand i numsen, men når man så lægger kaffe eller salt til, så flyver min hat helt af. Alene af den grund at jeg ikke begriber hvordan kaffe, salt, og olie for den sags skyld kan promoveres som sundhedsremedier. Lige meget hvilket ende man putter det ind.

Lader dog til at mange oplever forbedringer vha det -men vil altid og til enhver tid mene at den energi er meget bedre investeret i at forbedre sin kost og livsstil på andre områder som sigter på årsagen og ikke symptomet. Men ja, nogen bruger det jo også som kickstart på en kostomlægning, gjort under så sikre forhold som muligt -og ja, tror det kan give en følelse af en ren start og give motivation som Johanna også siger... så fred være med det :D

Johanna
Dato: 11/6 2010 14:32

@leif: Jeg hørte om tarmskylning i forbindelse med faste og alternativ behandling som metode til at kurere forskellige lidelser i programserien The Spa og Embarrassing Illnesses. Den kørte på BBC Prime og var noget af en øjenåbner. Man fulgte et par hold der alle kom med ret generende lidelser de havde haft i årevis og som lægevidenskaben ikke kunne hjælpe dem med - udover symptombehandling.

Tarmbehandlingerne var en central del af et større regime inklusiv undervisning i sund levevis efter endt behandling. Serien er værd at se synes jeg. Om ikke andet så for at opleve hvad der kan komme ud af en tarm - både fascinerende og ulækkert på samme tid :D
Johanna
Dato: 11/6 2010 14:37

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1229043.ece

Det var lige den første ikke særligt uddybende artikel jeg kan finde om kaffe i måsen :)
Sider: 1 2 3 > >>