Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

tamskylning i prøvet

Diverse

Sider: << < 1 2 3
Malarix
Forum-indlæg: 7
Område: KBH
Dato: 18/6 2010 17:22

Stakkels Granhammer. You are left in Limbo :)
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 18/6 2010 18:37

Anja, man stinker fordi man renser ud.. Alt det junk der skal ud, kommer ud med svedet.. AD BAD xD
knud
Forum-indlæg: 177
Område: Århus
Dato: 16/7 2010 22:26

Jeg fandt lige en video kaffeskylning.

PAX
Forum-indlæg: 595
Dato: 17/7 2010 11:13

Bevist, tarmskyldninger skader hjernen.
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 17/7 2010 14:48

kilde, HeleneMarie?
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/7 2010 21:19

Lavement

Det kan være en fordel at få tømt tarmen før eller under fødslen. Derved bliver der bedre plads, når barnet skal passere, og du slipper for at komme til at komme af med afføring, når du presser barnet ud. Derfor vil du ofte blive tilbudt et lavement, når du ankommer til fødegangen, med mindre du har haft afføring umiddelbart inden fødslen eller under selve fødslen.

Et lavement er en afførende væske, der stimulerer tarmen til at tømmes. Det sprøjtes op i endetarmen, og virkningen indtræder efter 5-20 minutter. Lavement gives normalt i udvidelsesfasen, det vil sige, når livmoderhalsen er 3-8 cm åben. At få tømt tarmen kan nogle gange medføre, at veerne tager til i styrke.

PAX
Forum-indlæg: 595
Dato: 17/7 2010 21:26

@Lyra
Nøje observationer i denne tråd...
pegazuz
Forum-indlæg: 56
Dato: 17/7 2010 21:32

det er den fedeste tråd den her. super fed humor.

når jeg læser indlæggende får jeg de vildeste/fæleste billeder på nethinden :D

keep it coming boys & girls ;)
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Dato: 20/7 2010 10:16

Lortetråd... ;) :D

Jeg tror ikke selv, at jeg vil prøve en tarmskyldning, medmindre jeg fejlede noget, men andre skal da have lov til det, hvis de føler, at det giver dem noget. Synes dog, at det er en interessant tråd.
Jimmi Andersen
Forum-indlæg: 1004
Område: Nordjylland
Dato: 18/8 2010 08:04 | Indlæg redigeret den: 18/8 2010 08:04

Justine
Er din hud blevet pænere efter at du brugte Blessed herbs colon cleansing kit?
Justine
Dato: 18/8 2010 11:37

Lige mht. hud er jeg nok den forkerte at spørge hvis man gerne vil vide om man kan få en renere hud, for min hud er faktisk det eneste på mig der er perfekt.
Ildflue
Forum-indlæg: 252
Dato: 18/8 2010 12:05

Ligesom Polly kom jeg også til at tænke på Lavement, som de fleste der har født nok kender til...

Er der nogen der ved om det har nogen lunde den samme virkning som alt det kaffevand og andet halløj man kan sprøjte derop.

Må indrømme at jeg ikke aner hvor stor en mængde væske man få i et lavement, da jeg var ret optaget af noget andet på givne tidspunkt. Men det var helt sikkert ikke den smukkeste del af fødslen, hehe. Var i hvert fald ret glad for at være alene i et badeværelse de næste 2 timer, indtil Marc kom til sygehuste...

Men kan huske at min jordemoder fortalte mig (længe inden fødslen) at man kunne købe et lavement på apoteket og selv ordne det INDEN man kom ind på sygehuset og at det foretrak de fleste...

Jeg ved ikke om det bare er os i Kbh der får dette fornemme tilbud om tarmtømning for fødsel? I hvert fald har ingen af mine jyske bekendte hørt om det i forbindelse med deres fødsler... Men de er nok heller ikke så bange for at få en smule lort på sig, derovre :)

Men det er ret interessant hvis det svarer til en anden manuel hjemme-tømning.

Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 18/8 2010 12:49

Hvis tarmskyldningen udføres i ens eget private hjem, kan man med fordel opsamle \"vandet\" i en \"vandkande\" og \"vande\" ens stueplanter med det. Herefter kan man med lidt tålmodighed og intens stirren på planten eller dens frugter rent faktisk observere dem vokse, godt et gødningsmiddel er det.

Alternativt kan man si \"vandet\" fra anus, så tarmplakken bliver tilbage, tørre det og presse det til små gødningspiller. Disse gødningspiller kan så benyttes på samme måder som konventionelle gødnings produkter og sørger herefter for at stueplanterne er sikret en mild og langsom tilførsel af livsvigtige næringsstoffer og mineraler.

Det er blandt andet den fremgangsmåde Moonie benytter for at booste hans hjemmedyrkede chili planters Scoville koefficient, da de ellers ikke vil komme ret meget over 100.000 Scoville enheder, pga. mangel på lys og varme i det Danske klima.

Nogen af os har jo været så heldige at få en nær dødsoplevelse og ukontrollabel hikken ved at bide i et lille stykke af Moonies medbragte chili på cirka 2,5 kvadratmillimeter, så det vidner bare om hvor særdeles effektiv metoden er og at en vegansk kost giver den aller bedste tarmplak og nødvendige energiprofil som en stærk selvstændig chiliplante ønsker.
Justine
Dato: 18/8 2010 19:50

VV:

haha :D

Tarmplak kommer dog ikke ud ved skylning :) Der skal en uges skrap faste til suppleret med nogle bestemte frøskaller :)
anders l
Forum-indlæg: 1
Område: Midtjylland
Dato: 9/2 2011 16:47 | Indlæg redigeret den: 9/2 2011 17:01

Jeg fandt lige en video tamskylnin Qufora Irrigation

www.youtube.com/user/MBHInternational
Robert Sodergren
Forum-indlæg: 807
Dato: 10/2 2011 20:48

Jeg har prøvet det flere gange, kun med kropsvarmt vand, du kan købe pose med slange på apoteket, bare spørg efter et lavement, det koste omkring 40 kr.

Der kan være 1200 eller også var det 1500 ml. i, og jeg har gjort det med en helt fyldt bag, men det mærker du selv der er en lukke mekanisme på, en hane.

Min oplevelse var et energibust, glemte at tjekke hud og øjne :)
Seedsofspirit
Område: Sydjylland
Dato: 8/5 2015 16:45

Til dem der ikke forstår fordelene ved kaffelavement:

Jeg har ovariecancer med spredning i bughulen og må tage en del morfin, der nedsætter stofskiftet og dermed også giver langsommere afføring. Jeg tager kaffelavement med en kaffe fra Canada, der er lavet specielt til lavement. Kaffen er ikke brændt, hvilket gør den mere skånsom for endetarmen end brændt kaffe. Jeg nyder ligefrem mit lavement hver morgen, eller hver gang jeg kan mærke giftstofferne hober sig op i kroppen. Det er jo ikke godt at have alt det skidt siddende i endetarmen UDEN det kan komme ud. Så når jeg føler mig "toxic" i hovedet el. i kroppen, tager jeg et lavement og det klarer problemet.
Karen Heidi
Dato: 18/5 2015 06:16

HOV hov hov ... mange misforståelser her. Se i stedet den her nemme og gode beskrivelse.
Absolut værd at prøve, syns jeg!

horng_
Forum-indlæg: 12
Område: Ikke oplyst
Dato: 13/12 2017 15:53 | Indlæg redigeret den: 13/12 2017 16:01

Tarmskyldning...

Jeg ser en trend med brug af mælkeprodukter når jeg kigger på de forskellige sider.
En ting der er værd at huske på er at det opbygger en ny kultur i maven (bestemt ikke skidt for i hvert falde de fleste af os der er blevet veg*).

Mælkeprodukter though... Noget der skal fuldstændigt afvises.

https://www.yoga.dk/kobenhavn/tarmskylning/
Ghee... Dette yogasted... At holde sig fra ghee...
*rettelse; de udtrykker klart at mælkeprodukter ikke må indtages. En vegetabilsk ghee?

De steder indebærer det en fjernelse af gamle mavekulturer (i højt omfang) samt indsætningen af ny (formegentligt gammel vedisk kultur).

Det der skræmmer mig er ghee aka brugen af mælkeprodukter (væsner bruges som værktøj til at producere noget der indtages). Sekundært brugen af linser til trods for den enorme transportafstand og mængden af carnisme involveret i tilkomsten samt det at man kommer i kontakt med dette (nok relevant for indtaget).

Bedre end en kødmavekultur... Jeg kunne stadigvæk snildt overveje det, jeg ville blot undlade linse+ghee delen.

Det er dog vigtigt at huske på at der er både yogaøvelser samt fællesskab på yogastedet, mens de enkeltstående klinikker er noget anderledes..
Sider: << < 1 2 3