Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Erfaring med EXIS?

Diverse

Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Område: Andet
Dato: 25/8 2010 15:06

Hej (:
Min drøm er at rejse til udlandet når jeg er færdig med gymnasiet, enten som au pair pige eller lave noget frivilligt arbejde, på et børnehjem eller noget. I den forbindelse har jeg fundet en hjemme side www.EXIS.dk som tilbyder at man kan komme til thailand og blive hentet ilufthavnen og få kost og logi osv. men da det er første gang og jeg muligvis skal rejse alene, er jeg lidt skeptisk, så hvis nogle af jer har erfaringer med EXIS eller kender et andet projekt helst med børn og unge eller dyr, som jeg kan arbejde for eller lave frivilligt arbejde, så skal i endeligt ikke holde jer tilbage :D
På forhånd tak
Enya
Forum-indlæg: 96
Område: KBH
Dato: 25/8 2010 15:44

Jeg har selv rejst med exis for omkring 1 ½ år siden. Har intet dårligt at sige om exis, kun om den organisation som exis samarbejdede med (dette var i Nepal) De har dog sidenhen afbrudt samarbejdet, så tror ikke de på vores udrejsetidspunkt kendte til problemerne så kan godt anbefale dem. De var meget søde og hjælpsomme og svarede hurtigt og gerne på spørgsmål :)
Pernille
Dato: 25/8 2010 15:55

Okay skønt at høre :D men de skriver at man bliver hentet i Bankok lufthavn, er det noget man kan vide sig helt sikker på??
Pernille
Dato: 25/8 2010 15:55

Okay skønt at høre :D men de skriver at man bliver hentet i Bankok lufthavn, er det noget man kan vide sig helt sikker på??
Blåbær
Forum-indlæg: 40
Dato: 26/8 2010 13:36

Hej Pernille,

Jeg har ingen erfaringer med EXIS, men har været afsted med IVHQ i Afrika, hvilket jeg har været meget godt tilfreds med. Det er min opfattelse at flere af de internationale organisationer samarbejder med lokale organisationer, og så snart man ankommer er det egentlig den lokale organisation der tager over.

Frivilligt arbejde i Thailand kender jeg ikke så meget til, men vedr. Afrika har jeg fra andre hørt meget godt om dancape.dk og generelt dansk røde kors´s ungdomsprogrammer.

Der er rigtig mange muligheder derude :-)

God fornøjelse med det og skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål!
Helene2
Forum-indlæg: 326
Dato: 26/8 2010 14:11 | Indlæg redigeret den: 26/8 2010 14:15

..og jeg har ligesom Enya været frivillig i Nepal (blandt andet på et børnehjem), dog ikke gennem exis. Jeg rejste også alene, og følte mig meget tryg. Rejste ikke gennem en dansk/international organisation, det hele blev aftalt direkte med den nepalesiske ngo, som jeg arbejdede for.
At arbejde for dem var en blandet oplevelse, af forskellige grunde, men jeg ved de fleste andre frivillige var meget glade for at være der. Og helt sikkert er det ihvertfald at du bliver hentet i lufthavnen som aftalt, og at andre konkrete aftaler også overholdes, som f.eks at du kan være tryg ved at sende depositum ned til dem. Skriv gerne hvis du vil vide mere.
Pernille
Dato: 26/8 2010 15:29

jo tak, selvom der er lang tid til bekymre jeg mig allerede :i men jeg havde egentlig troet at man kunne rejse med UNICEF men jeg kan ikke finde noget på deres hjemme side????!!!!! hmm... :/ men jeg vil prøve at kigge på det med røde kors (:

Jeg synes bare man hører så mange skrækhistorier hvor folk sender deres penge men ikke får det de skal for dem osv. ....
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 26/8 2010 16:10

hej pernille, mellemfolkeligt samvirke har også nogle virkelig gode rejser. mere end ti af mine venner har rejst med dem som frivillige, og det er altid gået godt. lige nu har de endda rabat på et ophold i palæstina, hvor der er masser af vegetarisk mad :D
Pernille
Dato: 26/8 2010 19:06

hej lyra, jeg kan ikke helt finde det inde på deres hjemmeside, kunn jeg bede om et link? :D på forhånd tak (:
Enya
Forum-indlæg: 96
Dato: 26/8 2010 21:26

Ja, tror ikke du behøver at bekymre dig om afhentning i lufthavn. Vi var flere timer forsinkede uden mulighed for at ringe og alligevel stod han der og smilede :D Men ellers er det jo bare med at have adressen med; taxa'er koster jo nærmest ingenting ift her og så er du dækket ind hvis der skulle være noget, selvom jeg ikke tror du behøver regne med det.

Røde Kors skulle være spændende, men også ret svære at få en plads på, men det er et forsøg værd. Deres projekt lyder i hvert fald superspændende.

Nu hedder jeg ikke Lyra, men da MS er en af mine "bogmærker" er her et link til deres frivillige udlandsarbejde
http://ms.dk/sw119484.asp

Held og lykke med det
EXIS_DK
Forum-indlæg: 1
Område: Odense
Dato: 1/12 2016 10:15

Hejsa alle sammen.

Man bliver naturligvis afhentet i lufthavnen, når man deltager i vores programmer (medmindre man selv fravælger det, eller der er tale om et af de få programmer hvor dette ikke er standard - i så fald fremgår det tydeligt af programteksten).

Man er i øvrigt altid velkommen til at blive sat i kontakt med en tidligere frivillig der har været i det pågældende land.

Endelig, kan man med fordel se hvad tidligere deltagere fortæller om deres ophold, her:
http://www.exis.dk/feedback/

mvh,
EXIS