Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Jagt - at dræbe af lyst!

Diverse

Sider: << < 1 2
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 17/10 2011 16:07

Selvfølgelig er det klamt, dem der går ud og skyder og dræber bare for fornøjelsens skyld. Men nu kommer jeg selv fra en familie med flere jægere/fiskere og jeg ved at min fætter er holdt helt op med at spise andet kød end det han skyder selv og det han fanger selv. Og generelt er der blandt de jægere, der er i min familie og dem de omgås en stor afsky for dem, der kun betragter jagten som en fritidsadspredelse og ikke forholder sig til dyrene og naturen de er i.

At bruge en masse kræfter på at være efter jægerne generelt, er imø spildte kræfter, som burde blive vendt imod industrialiseringen af dyr - og ja, her er der også en del der hører under jagt, og angrib endelig den del (som avl af fasaner som bliver sat ud i en natur de ikke kender, blot for at plaffe dem ned)

Hvis jeg kunne vælge imellem at omvende 100personer til kun at vælge økologisk, når det gjaldt kød, og generelt skære ned på deres kødforbrug, eller at omvende 5 til at blive vegetarer, så tror jeg at verden og dyrene vil få langt mere ud af de først nævnte 100.
Lucinda
Forum-indlæg: 289
Område: KBH
Dato: 17/10 2011 17:58

Laika: ja landmændene tror de har ret til at udnytte naturen til sidste blodsdråbe. Jægerne tror de har ret til at skamskyde de 5% af den, der ikke kan opdyrkes.:@ @Anderkist: selvfølgelig findes der jægere med samvittighed.Men de er den undtagelse, der bekræfter regelen er jeg bange for...
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 17/10 2011 18:08

"Hvis jeg kunne vælge imellem at omvende 100personer til kun at vælge økologisk, når det gjaldt kød, og generelt skære ned på deres kødforbrug, eller at omvende 5 til at blive vegetarer, så tror jeg at verden og dyrene vil få langt mere ud af de først nævnte 100. "

sikke et ultimatum!
hvis jeg kunne vælge imellem at omvende 100 til vegetarismen eller 5 til at blive veganer tror jeg ikke valget ville være så svært, heller 100 vegetare, :) syndes bare aldrig jeg får chancen :@
Lucinda
Dato: 17/10 2011 18:12

GreenEnergy: Nej folk prøver altid at omvende MIG til at blive altspiser igen: Min kollega i frokostpausen i dag: "Kan du ikke bare være sådan en vegetar, der spiser fisk og kylling!?"
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 17/10 2011 18:23

@Laika

Ja, jægere skulle ikke ha' lov til at få børn. ;)
Bio-Christina
Forum-indlæg: 58
Dato: 18/10 2011 19:29

Tak for links ZenBambi - og uha nogle uhyrlige historier på det link. Jeg har brugt mange af dem overfor nogle jægere, som ellers ikke var til at tale med - de kan simpelthen ikke finde nogle undskyldninger for det der står på www.jagtmodstand.dk.

Der er nok kun en vej - og det er et forbud. Jeg har sammen med nogle flere skrevet til den nye regering.
Det er uhyrligt, hvor lidt de i grunden ved!

Annette Rosenmunthe, som virkelig kæmper for at få jagten forbudt, har fået følgende artikel i dagspressen:
"10 spørgsmål om jagt til Ida Auken

1. -Er det acceptabelt, at man i et samfund som det danske, der tilstæber at fremstå som rimeligt civiliseret, tillader en lille del af befolkningen at underholde sig med at beskyde dyr og herunder anskyde omkring en million dyr årligt?

2. Bør man ikke følge anbefalingerne fra det bredst sammensatte Dyreetiske Råd, gående ud på at sætte en stopper for opdræt og udsætning af vildt til skydebrug?

3. Er et Vildtforvaltningsråde hvor mindst tre medlemmer har interesser i storopdræt af skydevildt, og som ikke følger anbefalingerne fra DMU, et habilt og troværdigt rådgivningsorgan?

4. Levevilkårene for harer og agerhøns er stærkt forringet i det intensivt dyrkede andbrugsland. Er fortsat jagt på disse truede arter hensigtsmæssig?

5. Er jagt på ynglende dyre acceptabe? Jeg tænker især på jagten på ræve med diende hvalpe, jagten på hjortevildt med fyldte yvere i oktober, samt jagt på trækfugle på vej til ynglepladser.

6. Hvorledes begrunde fortsat jagttid på dyr uden eller med meget ringe kødværdi?

7. Er det rimeligt, at jægerne i så høj grad som det er tilfældet, får lov at sætte sig på naturen?

8. Bør engnede afsnit af De Jagtetiske Regler ikke indskrives i Jagtloven og suppleres med et forbud imod alkoholjagt, og skal der ikke føres en langt mere intens kontrol med jagt, som handler om noget så alvorligt som drab og lemlæstelse af dyr?

9. Bør man ikke udvise dyrene en langt større tolerance, for man regulerer (bortskyder) dem? Dyrene er ofte til stor glæde for mange oriiritation og besvær for ganske få.

10. Er det ikke rimeligt, at man lærer at ramme, før man giver sig af med at skyde levende dyr? Skal der ikke stilles større krav til erhvervelse af våbentilladelse?"

Bio-Christina
Forum-indlæg: 58
Dato: 18/10 2011 19:38

Der foregår en livlig debat på Danmarks Naturfredningsforenings jagtnetværk med netop jægere - vi er 4 kvinder, der forsøger at få DN til at tage afstand fra jagt - men her er der stor deltagelse fra jægere, der trænger til noget mere modstand end blot fra os 4!

Så deltag gerne - I behøver ikke af være medlem af DN.

http://forum.dn.dk/debat/jagtdebat-i-dn.aspx
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 18/10 2011 19:48

Ulrik: Det ved jeg ikke... Jeg kender søde veganerfolk, der er børn af jægere... Selv er jeg barn af en lystfisker... Lystfiskeri er ikke spor bedre :S
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 18/10 2011 19:51

Jeg kunne ikke overskue den DN side, så jeg skrev et opråb om jagt på DNs facebook i stedet :b
Lucinda
Dato: 18/10 2011 21:12

Laika: og jeg er barn af en storryger, der elsker Roquefort-ost;) Undskyld - lidt off-topic
My Opinion
Forum-indlæg: 1
Område: Sønderjylland
Dato: 5/1 2016 08:31 | Indlæg redigeret den: 6/1 2016 08:34

Okay jeg skal lige have noget på det rene: I synes at det er dårligt at jægere dræber dyr så i vil dræbe dem? det lyder virkelig latterligt i mine øre... Det kan man jo ikke for så er man ikke en skid bedre selv! bare så i ved det synes jeg det er meget dobbeltmoralsk!

Bare fordi der er nogle der har en lidt anderledes hobby skal man da ikke hakke ned på dem! Det er kun ondt mod jeres medmennesker!!! I sidder foran en computer og brokker jer over at nogle skyder dyr for fornøjelsen... Jeg kan sagtens se jeres mening det er slet ikke det... Tænker bare på at jægere måske også har ret til et liv... Det er ikke fordi at jægere snakker dårligt om vegetarer/veganere. Har i set hvad i skriver? I snakker som om de vil ødelægge planeten og alle der lever på den...

Og ja der er mange jægere som går på jagt for fornøjelsens skyld... De hjælper altså naturen på den måde... Hvis der ikke er nogle til at holde dyrebestanden nede vil der blive for mange dyr og så vil de sulte... Det kan godt være i ikke ser sådan på det men det er altså sandheden...

I kan ikke beskytte alt og alle selvom i meget gerne vil! Intet kan leve hvis alt overlever... Det er meget logisk: Der er nogle/noget der skal dø før der kan komme plads til nyt liv...

Og så at i siger at jægere skulle forbydes at få børn... Amen altså det er jo for sjovt!!! Griner lige nu! Det ville svare til at i ikke måtte få børn... Det kan man ikke bare sige! JÆGERE ER OGSÅ MENNESKER FOR HELVEDE!

Alt det i skriver det er næsten sindssygt!! "Jægere afreagerer på lette ofre - fordi de er PSYKISK SYGE" og "jeg syndes vi skulle komme dem i forkøbet gå på zombie jagt,
(zombie=jager)" Jamen slet ikke meget voldeligt... Og ligefrem at kalde dem for psykisk syge! Hvad er der galt med at jage? Hvad fuck har de gjort jer? De gør ikke andet end at holde naturens gang... Hvad bliver det næste? At i vil sørge for at alle dyrelæger bliver fyret fordi de dræber dyrene der...

Og ligefrem perverst at rejse til Afrika på grund af ens passion.. Tror ikke helt at i ved hvad perverst betyder... SLÅ DET OP! Og næste gang så tænk på hvad i skriver før i skriver det... Det lærte jeg i 4 klasse... Kom ind i kampen!!!

Og så prøv at tænk på hvordan landmænd og slagtere behandler dyrene der! Det er ligefrem ikke en dans på roser! Hvis jeg nu tager et eksempel: Kyllinger. Den måde de bliver behandlet på er forfærdeligt! De bliver mast ind i en stor stald hvor de knap nok kan bevæge sig. Nogle af dem bliver enda trampet ihjel! Når de så skal slagtes bliver 100 kyllinger mast ind i en lille transportkasser som ikke er større end 70 x 70 cm hvor de bliver virkelig anspænde og urolige indtil de får skåret halsen op... Og i kan ikke lide jægere! Jægerne gør det i det mindste hurtigt og smertefrit!
Sider: << < 1 2