Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Homovielse ?

Filosofi, Etik & Religion

Sider: 1 2 3 4 > >>
Unit
Forum-indlæg: 93
Område: KBH
Dato: 6/7 2012 18:21

Jeg er glad for at jeg ikke betaler kirkeskat
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 6/7 2012 18:44

Jeg er også glad for at jeg ikke betaler kirkeskat, men godt nok ikke pga. homovielserne. Så længe kirke og stat ikke er adskilt kan man vel ikke diskriminere nogen? At man som homoseksuel(og hetero, for den sags skyld) gerne vil have kirkens velsignelse, kan jeg til gengæld ikke forstå, men det er nok en anden disskussion og i øvrigt ikke noget jeg skal blande mig i.
Unit
Dato: 6/7 2012 18:49

Folkekirken er for bibelens skrifter -- mand til kvinde -- kvinde til mand
At præsterne skal tvinges til at ... er det rene galskab
December87
Forum-indlæg: 70
Dato: 6/7 2012 18:56

Jeg kan ikke se at homoseksuelle ikke skal have ret til at blive gift. De er jo stadig mennesker, og bør da have de præcis samme rettigheder på den front, som hetroseksuelle har
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 6/7 2012 18:59 | Indlæg redigeret den: 6/7 2012 19:00

Jeg kan til en vis grad godt følge din tankegang, men er stadig dybt uenig. Er det ikke "det rene galskab" at en statslig institution har ret til at diskriminere nogen som helst, der ikke bryder loven?
Skal folkekirken også have lov til at praktisere alt andet der står i biblen?!
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 6/7 2012 19:13

Unit, støtter du også alt andet der står i bibelen? Eller er det kun de ting der passer ind i dit snæversynede verdensbillede, såsom homofobi?
ZenGoddessBambi SØGER: Paradis Ø
Forum-indlæg: 45
Område: Sydjylland
Dato: 6/7 2012 19:15

"Damer" vil jo HELLERE have BadBoys/Hulemænd/Psykopater/Kødædere osv. der LUGTER af såkaldt "RIGTIG" "mand".
Fordi de HELLERE, vil have USUNDEsvin der kan give dem USUNDE/kaotiske børn, med dårligt DNA/"arvelige" sygdomme osv...

(de fleste mænd har faktisk mild cancer i koglerne - hvorfor mon???)

"Damer" vil ikke have at "mænd" er mere fimsede end dem selv,
- For ellers ville de jo ikke føle sig så "FANTASTISKE" ;)

:P

JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 6/7 2012 19:18 | Indlæg redigeret den: 10/7 2012 17:33

Slettet pga. selvcensur..... ;)
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 6/7 2012 19:23

"Damer" vil jo HELLERE have BadBoys/Hulemænd/Psykopater/Kødædere osv. der LUGTER af såkaldt "RIGTIG" "mand".
Fordi de HELLERE, vil have USUNDEsvin der kan give dem USUNDE/kaotiske børn, med dårligt DNA/"arvelige" sygdomme osv...

(de fleste mænd har faktisk mild cancer i koglerne - hvorfor mon???)

"Damer" vil ikke have at "mænd" er mere fimsede end dem selv,
- For ellers ville de jo ikke føle sig så "FANTASTISKE" blinkende smiley

:P

ZenBambi??
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/7 2012 19:47

Med det tilskud folkekirken får, kan det kun anses for en offentlig service-sektor, hvorfor de naturligvis bør bistå med forening af mennesker der elsker hinanden og ønsker at leve sammen, yde støtte medborger i sorg samt fortage begravelse af borgere alt dette uagtet race, køn, seksualitet samt etiske overbevisning med andre ordet FOLKET.

Såfremt de ønsker at prædike andet eller må de løsrive sig fra staten, hvilket jeg er fortaler for....

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 6/7 2012 20:10 | Indlæg redigeret den: 6/7 2012 20:11

Jeg går ikke specielt ind for folkekirken, kommer der sjældent.
Jeg synes det er så utroligt selvmodsigende at nogle kristne mennesker mener at homoseksuelle ikke har de samme rettigheder som alle andre?
Mener kristne ikke at alle er skabt af gud i guds billede?
Hvordan kan nogle af dem så også mene at nogle af disse mennesker ikke har ret til at bruge guds hus som alle andre, og få guds velsignelse?
Jeg synes at det er forfærdeligt at det overhovedet kan være et spørgsmål om alle mennesker har de samme rettigheder uanset køn, uanset seksualitet, vi lever altså i 2012!
Hvis alle er skabt af gud i hans billede, så gælder det formentlig også de homoseksuelle. At de så skulle være mindre værdige til at bliver gift i guds hus, det er da den største selvmodsigelse jeg længe har hørt.
Jeg hørte engang en lesbisk sige at hun bestemt ikke mente gud havde noget imod hende, han havde jo selv skabt hende som hun var:-)
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 6/7 2012 21:26 | Indlæg redigeret den: 6/7 2012 21:29

Rigtig meget enig med Polly og Vegetarlene:)Lige for at klargøre, så er der ingen præster, der skal tvinges til noget. De har muligheden for at vie homoseksuelle,hvilket de ikke har haft før.

De kan stadig sige nej, hvis samvittigheden byder dem det...
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 6/7 2012 21:38

http://politiken.dk/debat/profiler/herbener/ECE1544045/gud-hader-boesser/
http://www.humanisme.dk/2012/0320-01.php
pigen charles
Forum-indlæg: 52
Opskrifter: 6
Område: Fyn
Dato: 6/7 2012 21:57

interasante indlæg vil jeg først enig i nogen mere end andre, er selv ikke troede dog heller ikke ateist...dog medlem af folkekirken(intil videre)kommer der dog nødit ,mener bestemt også at stat og kirke skal skilles !bl.a grundet at mange i landet har anden tro eller ingen tro og så burde den ændres så den passer til nutidens Danmmark og mennesker , er selv lebisk og havde jeg ønsket om en dag at blive gift i en kirke (hvad jeg dog ikke har) med kvinden i mit liv , ville jeg bestemt ikke ønske at blive gift af en præst der var i mod hvores bryllup , dog forstår jeg bikke de præster med andre kristne der er i mod , da jeg personligt udfra at vi sagde at jeg ville prøve at se med en kristens øjne ikke forstå problemmet da biblen siger at gud elsker alle og har skabt alle som de skal være og dermed også homosexelle , tænker ikke at "han" ville have skabt så mange han ville have noget i mod så , dermed ser jeg ikke problemmet ...menesket i mine øjne ihvertfal læser deres "guds" ord som de helst vil høre dem dvs. bl.a drik ikke alkohol , og hor med meget mere , utroligt alt det der bliver gjordt i "guds" navn .....mennesket har ikke lært meget gennem årene ...når det kommer til stykket (inkl. self. mig....konmentare modtages gerne!
Buffett
Forum-indlæg: 18
Dato: 6/7 2012 22:18 | Indlæg redigeret den: 6/7 2012 22:23

3 Mosebog 20,13
Hvis en mand har samleje med en mand, som man har samleje med en kvinde, har de begge to begået en vederstyggelighed. De skal lide døden. De har selv skylden for deres død.

Konklusionen må være at den slags hører ikke til i en kirke! Enten følger man bibelen ord for ord, eller også er man ikke en rigtig troende, og har derfor ikke noget at lave i Guds hus! Det hedder Adam og Eva, ikke Adam og Steve.
Dragon
Forum-indlæg: 137
Område: Fyn
Dato: 6/7 2012 23:24

Jeg synes det er ok.- mere har jeg ikke at sige om det egentlig.- jeg gider ikke kommentere, hvad jeg mener om folks holdninger og meninger. Men jeg synes det er ok.
John
Forum-indlæg: 1388
Dato: 7/7 2012 00:09 | Indlæg redigeret den: 7/7 2012 00:12

Folkekirken/kristendommen står for nogle ting. Har den en pligt til at holde op med at stå for de ting så snart den bliver en statslig organisation? Den er ikke en statsinstitution for at TJENE staten, hvad end denne sidste nu engang står for i øjeblikket, men for at PRÆGE og STYRE staten, så meget som den kan. Sådan en institution kravler ikke op på statsinstitutionsplan for så at droppe alle dens principper (og dermed forsvinde).

Skal en præst så også have pligt til at vie en mand og hans ged?
Må en præst ikke nægte at vie en mand og en 500 kg bunke lort?

Det er meget simpelt:
1) Kristendommen siger at homoseksualitet er forkert - lige så forkert som mord.
2) Homoseksualitet er overhovedet ikke forkert, da den er frivillig og uskadelig.
Ergo: Kristendommen skal afskaffes.

Ønsker sorte par at blive viet af Ku Klux Klan?
Nej, de har ingen interesse i disse psykopatiske møghoveders velsignelse og vil ikke have noget som helst med dem at gøre.

Homoseksuelles (og alle menneskers) forhold til kirken burde være ligeledes.
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 7/7 2012 04:31

Jeg synes, Kirken skal blive selvstændig og være på lige fod med alle andre religioner. At vi i Danmark skal ha en stats-religion er da bare SOOOO yesterday! Norge og Sverige er da heldigvis kommet videre.. hvorfor kan Danmark ikke?

Hvor mange af de som bliver gift i kirke er rent faktisk religiøse/troende? Er det ikke bare noget "sådan-har-vi-altid-gjort-her-i-andedammen" ????

Hvorfor ønske at blive viet i en religion der fordømmer een på den ene eller den anden måde?

Biblen er jo i forvejen sådan en "vi tager bare det vi kan bruge og resten smider vi væk" og jeg synes det er dybt hyklerisk! Så kan en politiker kommer indover og sige.. nænej-vi-laver-lige-en-lov-der-modsiger-biblen.

Personligt er jeg BEDØVENDE ligeglad med folks seksuelle præferencer - men at ønske at blive gift i en kirke der modsiger sig det men gør det alligevel fordi "loven siger de skal" ??? Helt ærligt....

Unit
Dato: 7/7 2012 06:19

ChiZhai: Fjhhsd kdsjfofk snfo . jeidk. sjksfoperg, qwdjkeklnfjo,
Unit
Dato: 7/7 2012 06:26 | Indlæg redigeret den: 7/7 2012 08:29

Vi kunne bygge nye brugerbetalte kirker evt. i glas og stål (så de adskiller sig)med tilhørerne ny redigeret bibel
og kalde dem for HOMO KIRKEN --- med ståpik og bar røv eller 2 fisser symbol i stedet for kors

Så kan folk stadig tage til søndagsgudstjeneste i vores nuværende kirker med forventning om at det sker fra bibelens skrifter
Sider: 1 2 3 4 > >>