Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Jagt - jeres holdning

Filosofi, Etik & Religion

Sider: << < 1 2
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 6/8 2015 09:03 | Indlæg redigeret den: 6/8 2015 09:03

Så er det jo bare noget underligt, synes jeg, der f. eks. udsættes skydedyr som opdrættede fasaner til jagt, og at drr også stadig visse steder drives klapjagt. Noget som jeg absolut ikke synes har med jagt at gøre men vil betegne betegne som lystmord.
Og hvorfor ser man så ofte, at det er unge/yngre flotte rådyr, som er skudt fremfor de ældre og svage af dem?
Så klinger det noget hult ift. med "undskyldningen" for at skulle regulere bestanden, når så mange unge og stærke dyr bliver skudt ift. de ældre og mere svagelige dyr, når det gælder om, at rådyrene og for den sags skyld vel også kronhjorte skal være så sunde og stærke som muligt i bestandene med gode gener, for at de kan klare sig og overleve bedst muligt i naturen.
Og jeg forstår heller ikke det med, at jægere så godt som altid skal prale med deres trofæ, efter at de har dræbt et dyr.
"I hvor sejt, jeg har taget et andet følende, sansende og bevidst væsens liv." :(

Der bliver desværre også skamskudt mange dyr :(
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 6/8 2015 09:08

Ja, enig med dig halejuja. Meget præcist sagt !ja
Hemhems
Forum-indlæg: 27
Område: Sydjylland
Dato: 14/8 2015 08:00 | Indlæg redigeret den: 14/8 2015 08:02

At der skydes hjorte som det primære ødelægger jo nok ikke den naturlige fauna i dk..

Jægerme holder jo nok bestanden nede af "skyde-vildt" men det er jo fordi der ikke er de rigtige rovdyr til at holde dem nede, jo os mennesker og vi er jo klar over hvordan det hænger sammen..

Vi ødelægger ret beset kæmpe økosystemer, som havene, søer (Ferie ved Garda søgen var en klam fornøjelse), regnskove osv, det her er ligegyldig breaking news, det er the big picture vi bør ændre ikke at omvende et fåtal skydegale idioter..
Sider: << < 1 2