Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Uld og studenterhuer

Filosofi, Etik & Religion

rotte
Forum-indlæg: 8
Område: Sjælland
Dato: 28/1 2015 15:10

Hejsa! Jeg sidder og kigger på studenterhuer i øjeblikket, meeen det sætter mig i et par etiske dilemmaer: 1. jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at støtte et firma der støtter læderproduktion og 2. jeg ved ikke rigtig noget om industrielt produceret uld.

For der er en enkelt hue uden læder og silke, som jeg overvejer at købe, men huebåndet er lavet af uld. Jeg hælder mest til bare at lade være med at købe nogen hue. Bør jeg have nogle betænkeligheder over at købe noget med uld? (det er ikke rigtig noget jeg har haft brug for at overveje siden jeg blev veganer) og er der evt. andre der er blevet studenter mens i har været veganere, og i så fald: lod i være med at købe hue?
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Dato: 28/1 2015 15:26

Overvej hvilke grunde, der er til at skulle have en studenterhue? Og hvor vigtige disse grunde er for dig. Overvej også hvor stort er savn, det vil være, ikke at have en hue. Så kommer svaret måske af sig selv. :)

Mange hilsener fra en hue-løs student (årgang "gamle dage" :) )
rotte
Forum-indlæg: 8
Dato: 28/1 2015 15:44

Det er rigtig nok. Noget stof der bare skal stå og samle støv efter en uge klarer jeg mig skam nok uden :)
Serenity
Forum-indlæg: 1697
Område: Nordjylland
Dato: 28/1 2015 16:04

Jeg lod være med at købe en hue, og har altid haft det fint med den beslutning. Jeg ser ingen grund til at spilde penge på noget, som man kun vil bruge i nogle få dage.
Zhcoop
Forum-indlæg: 661
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/1 2015 18:36

jeg har ingen hue :D happy and proud! (synes det er spild af penge)

hvorfor ikke lave sin egen... eller finde på et nyt koncept?
Sabine Raun
Forum-indlæg: 95
Område: Fyn
Dato: 29/1 2015 20:57

Da jeg blev student havde Seifert en hue helt uden noget animalsk i, hvis du gerne vil have en kan du evt. skrive til dem og spørge om det ikke er muligt at fremskaffe et eksemplar.

Kan godt fornemme at der ikke er så mange herinde der taler for huer, men jeg kan nu meget godt lide at have min; det fungerer for mig lidt som en uofficiel blå bog hvor folk har skrevet og tegnet en masse skøre ting i.

Om du vil have en eller ej må du finde ud af med dig selv, jeg tror ikke du kommer til at fortryde det uanset om du gør det ene eller det andet. Det er kun et par gange du har den på, så gør det du hælder mest til, det vigtigste er at have en fantastisk uge (med eller uden hue) :)
Frk_Karma
Forum-indlæg: 12
Område: KBH
Dato: 23/2 2015 19:30

Jeg fik samme hue som Sabine :)
Kappa
Forum-indlæg: 311
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/2 2015 22:57

well .. ja .. det er meget en tosidet mønt. Jeg kunne da godt have brugt pengene for min hue til noget andet, og den ligger alligevel bare i et skab og samler støv og bliver sikkert kun fundet frem, når jeg skal flytte. Alligevel så har den for mig utrolig stor affektionsværdi, i det huen og forløbet bag den er en milepæl i mit liv.
Dog igen set fra den anden side, om du laver en selv, kommer den nok til at have præcis samme affektionsværdi, som en man har købt.