Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Jeres holdning til min nuværende hane-situation

Filosofi, Etik & Religion

Perfect_Circle
Forum-indlæg: 62
Område: Sjælland
Dato: 7/3 2015 21:24

Jeg kunne godt tænke mig jeres holdning angående situationen med min skønne hane.

Jeg har fået en klage; han larmer for meget. Jeg kan dæmpe hans hanegalen ved at holde ham indelukket i hans hønsehus, og så åbne for lågen til hans udegård (hvor han kan snakke med hønsene lige ved siden af) om dagen.

Problemet er, at jeg bor hjemme og sover ude 2-3 gange om ugen. Min far gider ikke gøre noget, så han vil hverken lukke og åbne lågen eller investere i lydisolerende materiale.

Alternativet er, at jeg holder ham indelukket i dette hønsehus (med vindue og siddepind) på ca. 1m^2, og så lukker ham ud i haven på de dage, hvor jeg er hjemme. Jeg gætter på at det vil ske 3 gange om ugen.

Eller er det mere humant at aflive ham?

Det skal nævnes at jeg har reddet hanen fra døden, da han var kylling. Jeg har derfor et tæt forhold til ham, og ønsker det bedste for ham :(
vericon
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/3 2015 22:25

Hej PC
Altså det med "humanisme" --- Man afliver ikke sine fæller!
Her bør findes andre løsninger -

Det burde være muligt, her på site'et at avertere efter et haneasyl i nærmere nærhed, som aflastning når du ikke er hjemme.

Om ikke andet, så prøv med intensiv fædredressur - selvom de er bøvlede og forsynet med langsommelig tankevirksomhed må de ha' erfaring med klapper der går ned - og deraf naturligt følgende genåbning -

Hvor svært kan det være ??
Mvh.
Hans Jørn
Kappa
Forum-indlæg: 311
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/3 2015 08:58

Det er ganske vist sparsom information, alligevel kan du måske bruge dette, til at lære din hane ikke at gale http://jimmiehov8.blogspot.com/2008/12/how-to-make-rooster-stop-crowing-in.html
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 9/3 2015 22:07 | Indlæg redigeret den: 9/3 2015 22:07

Kan man egentlig kastrere en hane xD?
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 10/3 2015 20:17 | Indlæg redigeret den: 10/3 2015 20:19

Altså for det første ser jeg ikke nogen etisk forskel på et hønsedyr og et menneskedyr, så først synes jeg man skal overveje, om man eks. ville have slået sin søn ihjel hvis naboen klagede over larmen. Og "aflive" får det til at lyde meget mindre brutalt end det egentligt er.

Derudover tænker jeg nok godt, du kan finde en aftager, især hvis du skriver i Vegansk Livsfilosofi på Facebook eller deslige. Om ikke andet tror jeg gerne Lina fra Frie Vinger tager imod.

Så længe det også kun er én klage kunne jeg også finde på at ignorere den.