Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Juicer, what to do

Filosofi, Etik & Religion

Bertha
Forum-indlæg: 159
Område: KBH
Dato: 12/3 2015 08:54

Jeg købte for nogen tid siden en slow juicer (Optimum), som desværre en gang i mellem larmede alt for meget. Det viste sig at sien går på, et eller andet sted. Efter at have sendt videoer og korresponderet en masse med dem, har de endelig sendt mig en ny. Aftalen var at jeg skulle sende den gamle tilbage i emballagen, som den nye kom i. Jeg fandt så ud af at det ville koste over 400 kr at sende den tilbage, og det skrev jeg til dem. Nu skriver de så, at jeg kan beholde den gamle juicer.

Nu står jeg med en juicer, som ikke fungerer 100%, i det den larmer sommetider. Men den er for god bare at smide væk.
Djivar
Forum-indlæg: 99
Dato: 12/3 2015 10:05 | Indlæg redigeret den: 12/3 2015 10:10

Jamen, så vil jeg da bare foreslå dig at give den væk :)

Du har jo ikke brugt ekstra penge på din nye velfungerende juicer.. og siden den gamle ikke fungerer optimalt, så kan du jo lige så godt glæde en anden med en juicer, som larmer sommetider.
Sabine Raun
Forum-indlæg: 95
Område: Fyn
Dato: 12/3 2015 11:58

Generelt kan det også være svært at få en rimelig pris for brugte køkkenapparater. Så snart de har været åbnet plejer værdien at falde til det halve, og for et apparat der også har en fejl og som ikke erstattes af producenten hvis det går helt i stykker (fordi de allerede har givet erstatning) tror jeg ikke du kan regne med at få meget mere end et rent symbolsk beløb hvis du ønsker at sælge den.

Alternativet er at give den væk, og der er helt sikkert nogen sunde juicedrikkende typer der med glæde ville aftage den :)
Bertha
Forum-indlæg: 159
Dato: 14/3 2015 16:22

Tak for svarene. Juiceren har fået ny ejer, og de så ud til at være et godt match :)