Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Din kost vs. din holdning om andres kost

Filosofi, Etik & Religion

Sider: << < 1 2
Billie
Forum-indlæg: 98
Opskrifter: 2
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/4 2015 19:03

Uanset om vi bliver slået ihjel hele tiden, så er fakta nu en gang at befolkningstilvæksten er massiv og jeg har svært ved at få øje på problemer som, på den lange sigt, er værre end øget co2 og de klimaændringer, som det kommer til at medføre. Da mine forældre var unge for 50 år siden, var der mindre end halvdelen af de mennesker, der er nu og med den måde flertallet ønsker at leve på i dag, så synes jeg skisme det er et kæmpe problem.
Og så er det jo ikke produktionsdyrenes skyld, at de er så mange - det er også menneskenes skyld. Det er os, som tvinger dem til at reproducere sig selv i det omfang, de gør.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 22/4 2015 08:19 | Indlæg redigeret den: 22/4 2015 08:23

Kæmpe fabrikker af "produktionsdyr" er der vist flere eksempler af og på på dokumenterede billeder og på videoer blandt andet på Facebook, som godt kunne minde om koncentrations lejre.
Og hvis de havde bedre muligheder for at kunne gøre det i samme målestok i det danske landbrug og få tilladelse til det, så havde der med garanti også været de landmænd, som havde gjort det.

De har jo endvidere selv indenfor FN i deres Klima Panel på baggrund af deres undersøgelser om, hvordan den intensive produktion af landbrugsdyr påvirker klimaet, naturen, miljøet og bæredygtigheden med den store udledning af CO2 og fossile brændstoffer, så de faktisk i Klima Panelet anbefaler, at folk nedsætter deres kødforbrug mest muligt samt også helst bliver vegetarer/går over til at leve vegetarisk og gerne vegansk.
Og det netop for at få gjort noget ved det, til at få nedsat udledningen af CO2 og de fossile brændstoffer.
Billie
Forum-indlæg: 98
Opskrifter: 2
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/4 2015 18:20

Marianne48
Meget interessant det der med at FN's klimapanel nu anbefaler den plantebaserede kost. Det er stort! Du skulle vel ikke have et link til, hvor man kan læse det, de har udtalt vedrørende kostens indflydelse på klimaforandringerne? Jeg synes, jeg har set rapporten er på 2500 sider og det orker jeg ikke lige læse igennem selv ;)
Marianne48
Dato: 24/4 2015 15:33 | Indlæg redigeret den: 24/4 2015 15:36

Billie.
Det anbefalede de allerede for mere end 5 år siden. Men har du prøvet at google omkring det? ;) :)

Det er også at læse om i DVF's gode pjece: Kød og Klima, som man vist stadig kan få tilsendt.
I den pjece står flere af tingene beskrevet fra Klima Panelet og med kilde henvisninger.
Det var i Kød og Klima pjecen, jeg læste om det ;) :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 661
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/4 2015 20:58

Det er jo ikke menneskerne der holder dyr der er noget galt med, det er en industri der er topstyret af nogle sociopater/psykopater, dem kan man måske kalde mennesker, men ville nok nærmere kalde dem "forskruede" og derved ikke "rigtige mennesker" (jo jo, de er mennesker, "bare" uden empati/sympati)
Derfor synes jeg ikke man kan skylde skylden på alle de mennesker der bare lever som de tror er bedst - der er kolossal hjernevask fra de forskellige industriers sider (tag piller, spis kød, køb billigt lort...)
Jeg tror sagtens vi kan være flere mennesker, det er produktionen af vores mad, tøj, elektroniske dimser, energi, medicin, krig osv der spænder ben for den "grønne gren" - det er altså de store industrier som har opkøbt det meste af jordens ressourcer, der bruger disse ressourcer meget forkert.

Og jo FN siger mange forskellige ting, bl.a. forslår de også at vi skal spiser insekter for at få protein... hurra -.-

Helt sikkert kunne det være hyggeligt hvis der ikke var samme kødproduktion som i dag! :] det synes jeg vi skal satse på, at nedlægge disse kæmpe produktioner - håber på industrialiseringens død snart, gerne sammen med kapitalismen...
Marianne48
Dato: 27/4 2015 05:50

Det håber jeg også Zhcoop.
Sider: << < 1 2