Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Årsagen til krisen 2007-8 er ældre og interessant

Filosofi, Etik & Religion

Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 20/8 2015 15:04 | Indlæg redigeret den: 21/8 2015 09:49

Faldt over denne i dag.

Jeg respekterer kun en håndfuld få heterodokse økonomer. Her er en.

How to Use Real Estate Trends to Predict the Next Housing Bubble by Teo Nicolais.

Nicolais is a real estate entrepreneur based in Denver. He teaches the program Real Estate Investment Strategies as well as courses at Harvard Extension School.

“The next major bust, 18 years after the 1990 downturn, will be around 2008, if there is no major interruption such as a global war.” — Fred E. Foldvary (1997)

The destructive wave that swept across the US economy in 2008 seemed to catch the world completely by surprise. The phrase so often used to describe it, a “financial tsunami,” reinforces the popular belief that the disaster arose suddenly.

In reality the build up to the Great Recession could be clearly tracked and its timing predicted with a stunning degree of accuracy long before the phrase “collateralized debt obligation” entered the popular lexicon.

The real cause of the crisis is far older, far more interesting, and far more profitable to understand for those interested in what lies ahead

Fuld artikel med massere af grafer

http://www.dce.harvard.edu/professional/blog/how-use-real-estate-trends-predict-next-housing-bubble

Hvis man er miljøbevidst og til social retfærdighed bør man interessere sig (mere) for dette emne. Det er meget voldsomme og destruktive kræfter der er på spil. Det kan også have praktisk relevans i forhold til dit næste salg og huskøb.

Curator
Dato: 20/8 2015 16:07 | Indlæg redigeret den: 20/8 2015 16:16

Nemmere at forstå og mere spændende end lænken ovenfor, og analyserne er spot on. Forordet til bogen.

http://afterthecrash-masongaffney.com/editors-introduction

Det er rigtig god og informativ læsning, kan klart anbefales.
Curator
Dato: 21/8 2015 09:57

Jeg glemte at sige, at vil man også gøre noget konkret, så er svaret partiet Alternativet, der mig bekendt vil lægge skat på vores fælles jord og den's ressourcer, så private aktører ikke kan hente overprofit på naturgoderne.