Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bucketlist - Hvad står på jeres liste?

Filosofi, Etik & Religion

Stina3
Forum-indlæg: 80
Område: Sydjylland
Dato: 10/10 2015 21:40

Hej! Jeg er for sjov begyndt på en bucketlist - altså en liste med ting, jeg skal nå, inden jeg dør. Det er altid sjovt at høre, hvad andre har på deres liste.

På min er der:
- Undvære elektronik mest muligt i en uge (fjernsyn, mobil, computer). Vil nok være nemmest i en ferie. Se, om jeg kan mærke forandring. Måske bedre koncentration, mindre stress.
- Gå i skole uden sko (evt. en sommerdag).
- Skiferie i hytter.
- Rejse alene til England og snakke med folk, der har britisk accent.
- Overnatte hos en meget anderledes familie i udlandet. Opleve deres kultur/religion.
- Have et specielt dyr (fx rotte, kanin, næsedyr), som må være overalt i min fremtidige lejlighed.
- Opleve at have min egen lejlighed (eget køleskab, egen indretning, egne regler).
- Redde et uretfærdigbehandlet farmdyr på ulovligvis.
- Finde mig selv, få højere selvværd.
- Adoptere et barn fra udlandet, hvis jeg ikke selv kan få børn.
- Løbe 10 km, og hvis det lykkedes: et halvmarathon.
- Overnatte under åben himmel, gerne et spontant sted.
- Opleve gensidig forelskelse.
- Blaffe med en bil.
- Falde i faldskærm.
- Dykke og se fisk.
- Klippe mig skaldet rebelsk.

Lad mig høre jeres. :D
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 11/10 2015 01:28

Faldskærmsudspring(gør jeg nok næste sommer)
Drageflyvning(gør jeg nok næste sommer)
stå på Vandski
Vandscooter(har jeg prøvet i grækenland)
Longboarding ned af en meget lang og stejl vej
Gennemført en uge meditations retreat(uden pc, tv, bøger eller andet)Gør jeg i december
Gennemført 40 dages vand faste
Overvundet alle mine helbredsproblemer
Gennemført et maraton
Gennemført et Ironman
Været medlem af en badminton klub
Gået til svømning mindst 1 gang om ugen
Styrketrænet fast 2 gange om ugen
Holdt med at bide negle
Holde en offenligt tale(fordi jeg ikke tør)
Sunget kareoke foran en stor forsamling(fordi jeg synger af H til)
Overvinde de fleste eller alle mine indre demoner(negative tanker, dårligt selvbillede osv)
Flyttet i hus med have(som jeg ikke gider at holde ordenligt)
Fået hund og kat
været på samtlige festivaler i dk
Fået undervisning i Krav maga, kung fu, kick boxing, MMA, Thai boxing, Aikido og braziliansk jiu jitsu
Været fadder
Mødt Lisbet Zornig Andersen, og fortalt hende at hun gør verden til et bedre sted
Arbejdet som coach
Udgivet en eller flere bøger, om det så bare er som e bog.
Startet en selvhjælpgruppe
læst over 1000 bøger
Lært at tale tysk
Lært at tale italiensk
Har været ved et eller flere af de store raves i udlandet(Mayday, fullmoon festival osv:

og

)
Været til koncert med Depeche mode, og andre af mine favorit grupper eller solister
Været til koncert med kim wilde(det var jeg i år)
Været på ferie i:
Thailand(meditere i et tempel og se en mauy thai kamp)
Indien
Israel
USA(Californien)
England
Irland
Skotland
Tyskland
Frankrig
Holland
Italien(og set colluseum og det sekstende kapel)
Ibiza
Brasilien
Østrig
Belgien
Afrika(ved ikke lige nu hvilket eller hvilke lande)
Japan
Skiferie(stået på slalom og snowboard)
dykke(har jeg prøvet)
Hjælpe med at fremme veganisme og stoppe dyremishandling(ved ikke helt hvordan endnu)
Hjælpe med at stoppe børnemishandling og familiedysfunktion(ved ikke helt hvordan endnu)
Og den sidste vil jeg stjæle lidt fra dig, Opleve gensidig forelskelse og kærlighed med en der ikke ønsker at vi skal være slavebundet til hinanden(også kaldet at blive gift) og som ikke ønsker at få børn.

Stina3
Dato: 11/10 2015 06:32

Hvorfor vil du gerne prøve at vandfaste? Det kan da umuligt være sundt? :-o
Aros
Dato: 11/10 2015 09:57

Det er UTROLIG sundt, og kan endda helbrede "uhelbredelige" sygdomme, og sygdomme der "ikke" eksisterer fordi nuværende test ikke kan påvise dem.

Men man skal vide en del om emnet for at det er sikkert. Så det er ikke noget jeg anbefaler til folk der ikke ved noget om emnet.

Derudover er det også noget jeg gør udelukkende for min egen skyld. Andre mennesker behøver ikke at synes det er okay :-)
Aros
Dato: 11/10 2015 10:03 | Indlæg redigeret den: 11/10 2015 10:24

Og det ikke noget jeg vil prøve, jeg har prøvet det flere gange. Den længste var på 30 dage. Før den faste, var jeg lam i benene og kunne ikke gå. Efter 30 havde jeg følelsen tilbage i mine ben, og kunne gå. Men det er der mange der ikke tror på er sandt. hehe som om jeg skulle få noget ud af at lyve, Men det okay, jeg ved bare at jeg oplever resultaterne af det, og det er nok. Er ret sikker på at jeg ville have været død i dag, hvis jeg ikke havde lært om naturlig hygiejne

Jeg er ikke 100% rask, men jeg er levende og sidder ikke i rullestol. Har ikke en eneste rynke, og de fleste tror jeg er under 30, selvom jeg nærmer mig de 40, så et eller andet gør jeg rigtigt. Og jeg har set folk der har min livstil løbe maratonløb, gå på hænder og lave hundredevis af armbøjninger selvom de var 70 -90 år. Se f.eks:

Jonassh
Forum-indlæg: 1
Dato: 11/10 2015 21:55

Her er lidt mulige oplevelser, jeg aldrig før har skrevet ned, men som altid ligger i baghovedet :)

- Helikoptertur blandt snedækkede bjerge
- Bo ved stillehavskysten i Canada
- Skagen til grænsen på cykel uden søvn
- Vandre i Himalaya
- Sove i telt over trægrænsen
- Se solopgangen fra en bjergtop
- Opleve Mælkevejen uden lysforurening
- At høre eller kunne spille Mussorgkijs Udstillingsbilleder på klaver
- Nordlys!
- Japan - by, bjerge, natur og kultur
Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 12/10 2015 10:52 | Indlæg redigeret den: 12/10 2015 10:55

- Japan er også mit rejsemål.
- Argentina og tage med toget til verdens ende (Tren del fin del mundo)
- Retro coin-up arcade spillemaskiner 1980-99 (anskaffe)
- Se alle Woody Allen film (som jeg mærkelig nok ikke har set mange af)
- Genlæse alt af Fjodor Dostojevskij (for anden gang). Læser ikke skønlitteratur udover ham, men han er også god.
- Prioritere autentiske mennesker
- Skydetræning, træne koncentration og føle kraften fra et våben. Nyt for mig som militærnægter.
- Lære at lave bare én eller flere velsmagende retter (suk).

Vil ikke lave listen større, da den så får karakter af pligt, og min lyst ændrer sig. Hvis jeg ikke aktuelt arbejder i et eller omfang på at nå målet, så kan jeg realt ikke vide at jeg vil det.

I min særlige ikke-kategori placerer jeg ting jeg skal være obs på ikke at gøre.

- Ikke deltage i futile politiske diskussioner

Aros
Dato: 13/10 2015 17:49

Helikoptertur blandt snedækkede bjerge ryger også på min liste :-)

i forhold til ikke at gøre, så er Ikke at deltage i futile politiske diskussioner, også noget jeg skal huske mig selv på. Og dybest set er de jo alle futile. Men hold da op hvor har jeg tidligere spildt meget tid og energi på dem. Tid hvor man kunne have lavet noget gavnligt og produktivt og sjovt

Curator, du ligner iøvrigt mistænkeligt meget Billy bob thornton, er i beslægtede? ;-)
Stina3
Dato: 13/10 2015 18:17

Hvad betyder futile diskutioner?
Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 14/10 2015 19:35 | Indlæg redigeret den: 15/10 2015 14:04

Stina3, godt spørgsmål, det betyder diskussionerne er meningsløse og in-effektive. Alligevel kan nogen hidse sig meget akademisk op i futile diskussioner. Meget tyder desuden på at hos mange er grundpolitiske overbevisninger genetisk bestemte og ikke noget man kan ændre på.

Aros, ja, den tid man kunne have brugt på andre ting og den irritation man kunne have sparet sig. lol. Jeg kan være åndeligt beslægtet med Thornton i The man who wasn't there. Så den var oplagt stand-in.
Kappa
Forum-indlæg: 311
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/10 2015 22:49

At leve off-grid
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Område: Sjælland
Dato: 16/10 2015 11:06

Spændende tråd - også i den forstand, at jeg som noget af en gammel krage, ikke bare kommer til at tænke fremad mod det, jeg gerne vil, men lige så meget tilbage på både det, jeg allerede har opnået og oplevet, samt det, jeg godt kunne have været foruden at opleve, men som jeg erkender har lært mig meget.

@Aros - du skriver i din liste, at du gerne vil overvinde negative tanker og dårligt selvbillede - til det vil jeg gerne fortælle dig, at du har været en stor hjælp for mig i min rejse fra helbredsmæssigt at have det rigtig dårligt til en markant bedring. Dine gode råd og input samt dine egne kampe og din omstilling til et sundere og helbredende liv har gjort en stor forskel for mig. Jeg sender dig mange taknemmelige og positive tanker - tænk ikke ringe om dig selv, du er et meget værdifuldt og betydningsfuldt menneske.

.... og til det, der er trådens hensigt:

Hver dag være taknemmelig for alt det jeg værdifulde jeg allerede har - min familie og de tætte bånd mellem os, det faktum, at min mand elsker mig som den, jeg er - også nu hvor jeg er kronisk syg - og ville bære mig til månen og tilbage igen, hvis det kunne hjælpe mig.
Huske mig selv på, at jeg er god nok, selv om jeg ikke længere kan være på arbejdsmarkedet, at jeg yder mit bedste og gør, hvad jeg kan for at være der for mine nærmeste.

Følge vores lille barnebarn tættere (det er svært, da min søn og hans familie er bosat uden for Europa)
Bevare den tætte kontakt til vores piger, selv om de nu er ved at flyve fra reden
Opleve at endnu flere børnebørn kommer til verden
Få udgivet flere bøger
Få oprettet den lille internet-butik, jeg drømmer om
Blive bedre til at holde mig i fysisk form
Fremme sund og grøn kost og inspirere andre til at blive grønnere
Se endnu mere af verden (Island, Grønland, gå mere af Caminoen (i mit eget tempo), Nordkap i midnatssol, Petra, tilbringe en eller flere vintermåneder i varme egne for at se om det hjælper på mit helbred, Rocky Mountains, Andesbjergene, Amazonas, Kina, Japan, Korea, Den transsibiriske jernbane, Ayers Rock, gensyn med New Zealand og flyve i helikopter over gletchere, se mere af USA, rundtur i Canada og meget mere ....)