Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ønsker at starte Raw food m. fisk..?

Filosofi, Etik & Religion

frktrika
Forum-indlæg: 3
Område: Midtjylland
Dato: 19/3 2016 03:53

Hvor starter man?
Jeg er klar over dette er vegetar forum, men jeg har googlet løs, og har brug for råd. Jeg ønsker at starte Raw Food livsstilen, med (selvf alt ØKO...) Frugt, grøntsager, nødder, bønner, MEN at bevare lidt af kødverdenen, og stadig spise fisk... Er der nogle der ved hvor man starter henne? Om det er "simplest" bare at kaste sig ud i sin egen filosofi og købe ind og begynde, eller bør man kontakte en person der kan hjælpe på vej med kcal indtag, (jeg gør det absolut ikke for at tabe mig, men for mit eget og miljøets velvære) og hvad man bør spise hvornår.
Tak for tålmodighed, selvom det ikke er fuldstændig vegetarisk kost jeg ønsker :)
TobiasElof
Forum-indlæg: 403
Opskrifter: 3
Område: Odense
Moderator
Dato: 19/3 2016 19:15

Ved ikke om råt kød er godt.

http://www.nytimes.com/1981/09/30/garden/eating-raw-fish-the-dangers.html?pagewanted=all
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Område: KBH
Dato: 19/3 2016 21:46

Rå fisk? Hvorfor vil du dog spise det råt?
Rovdyr
Forum-indlæg: 585
Område: KBH
Dato: 21/3 2016 12:42 | Indlæg redigeret den: 21/3 2016 12:47

Led efter nogle instruktioner til hvordan man bedst tilbereder 'Sashimi'- Hvis du er bange for parasitter og sådan, så sørg for at spise fisk der har været frosset. Det skal alle sushi steder i DK faktisk gøre med deres fisk. Men det er ikke lige så lækkert som helt frisk fisk, desværre. Jeg har set statistik fra UK og US der viser at den hyppigste årsag til madforgiftning hos dem er frugt og grønt der er blevet håndteret af en grissebasse der ikke vasker hænder og eller er blevet vandet med kloak vand. Har ikke fundet danske tal, men vil tro at det er det samme her. Ofte er synderen i DK udenlandske bær, friske og frosne.

'Farerne' ved at spise rå kød og fisk er vildt overdrevne. Særligt i et land som DK der nærmest er et beskyttet værksted. Som Erik Clausen sagde; "Danmark er en svagbørns koloni". Så her kan du trygt guffe i dig af de fleste ting så længe du også bruger bare en smule fornuft.