Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

"Der er intet at tilgive - Hør hvorfor"

Filosofi, Etik & Religion

Robert Sodergren
Forum-indlæg: 807
Område: KBH
Dato: 30/4 2017 21:28 | Indlæg redigeret den: 14/5 2017 19:42

"Der er intet at tilgive - Hør hvorfor" ❤️
http://aandsvidenskab.blogspot.dk/2017/04/der-er-intet-at-tilgive-hr-hvorfor.html

Videoblogs med forskellige temaer, der behandler indlæggenes indhold.
http://aandsvidenskab.blogspot.dk/

God fornøjelse, :-)

næste Tema bliver " Husk - Hvem du dybest set og inderst inde er ❤️ " ♡ ♡
Theodor
Forum-indlæg: 70
Område: Vestjylland
Dato: 5/5 2017 19:11

Okay .. dig om det ,, men hvad skal det bruges til ?
Robert Sodergren
Dato: 6/5 2017 09:45

Hej Kære Theodor og tak dit input :-)

Det skal bruges til at erkende, at der er kun dig og som har det fulde ansvar for alt du møder, oplever og bekræftes i i livet - og du er dermed den eneste der kan gøre en forandring i dette.

Det skal bruges til at gøre dig fri for at skulle slå dig oven i hovedet, fordi du pt. ikke formår at gøre eller handle anderledes end du gør og formår det.

Og det skal gøre så du får en oplevelse af, at dybest set er der kun dig, du er ophavet til alt du møde, oplever og bliver bekræftet i af dig selv, andre og omgivelserne/livet - alle andre er kun et spejl du kan spejle dig i for at blive bevidst om hvad du endnu ikke har fundet fred med og afviklet på og fra kroppens celleplanshukommelse.

Så der eksisterer og findes hverken offer eller fjender, og dermed er ofrerollen og fjendebilledet kun en oplevelsesstrategi for ikke at skulle stå til ansvar for og tage det fulde ansvar for sit liv, og hvilket også gør når du ikke gør dette, at du miste Poweren og autoriteten i det. <3

Hav en skøn og vidunderlig dag I dit og andres LYS
Kærligst I LYS Robert <3
Theodor
Forum-indlæg: 70
Område: Vestjylland
Dato: 6/5 2017 10:11

Oki .. god weekend
Aros
Forum-indlæg: 757
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 6/5 2017 11:32 | Indlæg redigeret den: 6/5 2017 11:35

Interessant Robert. Jeg kan godt selv have svært ved at tilgive folk der har gjort mig fortræd, selvom jeg intellektuelt godt kan se at det er mig selv der lider under min vrede/had, og at intet i fortiden kan ændres ved at være vred nu. For at leve i nuet og være fri og glad, må jeg tilgive og slippe min vrede, men det kan godt virke nemmere sagt end gjort. Men synes det sidste du skriver giver god mening:

Så der eksisterer og findes hverken offer eller fjender, og dermed er ofrerollen og fjendebilledet kun en oplevelsesstrategi for ikke at skulle stå til ansvar for og tage det fulde ansvar for sit liv, og hvilket også gør når du ikke gør dette, at du miste Poweren og autoriteten i det

Det jeg tager fra det, er at uanset hvad der er sket i fortiden, står det os stadig frit at tage ansvar for vores eget liv og handle som vi vil i dag for at skabe et godt liv, og at blive i offerrollen vil bare forhindre at man heller ikke har det godt i nuet.

Tak for den indsigt :)
Robert Sodergren
Dato: 14/5 2017 19:39

Hej Kære Aros og tak for din tilbagemelding :-) <3

Glæder mig inderligt at du kan bruge det, hvilket jeg jo klart og tydeligt kan se i det du skriver. :-)

Du er så evig velbekommen, glæder mig inderligt at kunne være til din tjeneste og gavn.

Hav en vidunderlig dag I dit og andres LYS <3
SimonEmil
Forum-indlæg: 55
Dato: 30/5 2017 08:51

Click-baite?
Kan du ikke skrive hvad det går ud på, så vi ikke behøver at klikke, for at vurdere om det er noget vi har lyst til at læse mere om?
Det er en lidt kedelig tendens der er kommet, i en verden hvor høj klikrate er lig med høj succes. Overskriften er vigtigst og derefter er indholdet ligegyldigt, så længe der er klikket ind på overskriften.
Aros
Dato: 30/5 2017 10:01

Hej SimonEmil, det første link er Roberts video hvor han taler om emnet tilgivelse. tror ikke det er ment som click baite, men bare der han går mere i dybden med emnet. Synes enkelte emner han tager op er interessante, selvom jeg ikke er interesseret i åndsvidenskab eller Martinus. Men f.eks at tilgive og frisætte sig selv fra den vrede der ellers ville stjæle ens lykke kan jo være relevant om man er Ateist/Kristen, Hindu eller andet. Hvis du er interesseret i emnet er videoen værd at se, det andet link er mere specifik omkring åndsvidenskab, det tredje testamente, Martinus osv. En anden grund er nok også at han allerede har skrevet om åndsvidenskab på de sider han linker til, og der derfor ikke er mening i genskrive det samme her, men det bare er nemmere at linke til det. Det ville være logisk at det var grunden.
SimonEmil
Forum-indlæg: 55
Dato: 1/6 2017 22:14

Hej Aros :)
Cool cool :) som kristen er jeg rimelig nede med det der tilgivelse :P
Samtidig er jeg dog også blevet advaret mod falske profeter, så jeg ved ikke helt :)
Kan godt være at jeg lige kigger på det, og se om det bærer god eller dårlig frugt ;)
Aros
Dato: 1/6 2017 22:58

Ja det er jo smag og behag. Man kan jo altid læse/lytte og er det ikke noget for en behøver man jo ikke at gå dybere i det. Får nok aldrig selv læst Martinus, fordi der er så meget andet jeg hellere vil læse. Men du har måske en anden oplevelse. Men ud fra den smule jeg ved om Martinus, så afviger hans lære ihvertfald fra alm protestantisk folkekirke kristendom, hvis det er dit udgangspunkt. Bl.a taler han om karma og tidligere liv, som måske virker blasfemisk/falsk profet agtigt på nogle kristne, der kan synes der så går for meget østlig mystisk i den. Se evt:

(kort video)