Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

fællesdyrkning af vegansk spiritualitet?

Filosofi, Etik & Religion

horng_
Forum-indlæg: 12
Område: Ikke oplyst
Dato: 23/9 2017 22:46

Kendskab til steder i København og nord for hvor der samarbejdes om vegansk spiritualitet?

-- Fællesmeditation
-- Bevægelseskunst
-- Grupper
-- Fællesbøn

Vegansk er minimumskravet!
Aros
Forum-indlæg: 845
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 24/9 2017 19:55

Hvad er vegansk spiritualitet? . Jeg kender kun til et buddhistisk center i KBH, men der er ikke krav om at man skal være veganer, selvom nogle af dem der kommer der er det. Grunden til at jeg spørger hvad vegansk spiritualitet er, er fordi at der jo er veganere der er kristne, budhhister, hinduer, ateister osv. Skal det være en multireligiøs eller ikke-religiøs spirituel forening/center? Hvis det du leder efter ikke findes, kan du måske starte et sted selv :)
SimonEmil
Forum-indlæg: 74
Område: KBH
Dato: 12/4 2018 06:24

Hvis man er kristen, så har jeg hørt om Adventistkirken, som er en gren indenfor kristendommen, hvor man forstår Bibelen som at det er meningen at vi skal spise vegetarisk eller vegansk. Jeg har endnu ikke været der, men når de holder fællesspisninger, så er maden vidst altid som minimum vegetarisk, og hvis de ved at du er veganer, så er jeg ret sikker på at de sørger for at der er noget til dig. Det vil i hvert fald være god kristen skik. Jeg forestiller mig, at det er ud fra skabelsesberetningen, at de er nået frem til konklusionen, for der er ingen tvivl om blandt kristne, at vi er skabt som plantespisere. Der er dog kun få der mener at det stadigvæk giver mening at praktisere, men en stor del af Adventistkirken er altså nogle af de få.

Ja nu ved jeg godt at tråden her er halvgammel, men det kunne jo være at andre kunne bruge informationen :)
oxhue
Forum-indlæg: 7
Område: Ikke oplyst
Dato: 23/5 2019 13:17

Thanks - I laid of the usage of Danish since. Be prepared if you ask.. Principally a post-religious structure at the point where such simply is science in a formed coherence.

I do like unbiased spirituality - new age - and the focus for me is much on meditating, co-prayer and rituals. I will not be starting anything in Denmark/Scandinavia as I am and was leaving - its very complex yet very simple: I was wronged to extremes, hurt much, hindered leaving and things went way too far not to mention neglect and downprioritization - the "hope" of things changing for the better outright dangerous. Society is like a parent - thinking things will change or trying to change things will not work and I am simply too incompatible. If you saw the life of me the past 8-9 years you would find disgust - generally most of life. I stood in the back of you all, still do, was of service, cared etc. - I even left but magically ended up back here. Sure there are points of loyalty but in the big picture.. Obviously all provable that I wrong/the wrongdoer/the sick horrible one etc. and no I will not grant such some big legal conflict or whatever taking away attention escaping from reality a little. I am so hurt you are unlikely to be able to fathom it.

However till I am able to leave - without magically ending up back here or (as attempted massively harnessed) - unbiased meditative practice not being sold to some endeavour truly would be enjoyable. Its not only the Danish nation or people or backgrounds or whatever and I really care not to point fingers. You were all there though - even participatory. I hope I never end up on the other side of such or was - though I did eat meat and dairy from a beginning till I no longer did.

Thanks for the info.
I do hope a healthy and something that can be called a connection (everyone and everything are connected) can form at a distance, non-directly etc. - mutually healing and right.

I am aware I am not nor was perfect but there is a difference in extremes.