Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Sjælland; den naturligt lukkede afdeling

Filosofi, Etik & Religion

horng_
Forum-indlæg: 6
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/11 2017 17:19

Prøv at finde en vej ud af Sjælland uden penge nok.
Det er essentielt som en stor lukket afdeling.
Broer og færger skal der betales for.

Jeg er hindret monetært, hver gang jeg har penge glemmer jeg magisk at det er vigtigt at komme ud af området.
I er alle i præcist samme situation, kære medindlagte. Er det ikke rart? Vi er stuck. Selv når en person flytter til udlandet er personen typisk set låst fra at blive. Personlig erfaring; perceptuelt. Hjertet.
Såfremt vi så meget som overvejer at dø kicker diverse emotionelle responsmønstre ind, det er som en stor lukket afdeling. Vi er endda afhængige af at ofre for at overleve, det i temmeligt heftige mængder, som tvinges man på medicin kommer uddannelsen, kurset eller andet. Uanset hvor uvegansk indholdet måtte være.

Vi har prøvet at være ligeglade og frygte at dø som syge mere end i kamp... Min far, tidligere læge, har nævnt at psykiatrien har rettighed til at tage dem der fx nægter at spise fordi det tilkommer så usselt. Men hvad når den mad gør mennesket mere syg i krop, sind, sjæl og dybere?

Internet adgang er en menneskerettighed. Er jeg ikke et menneske siden den magisk er forsvundet flere gange og jeg pt skal opholde mig i mine forældres lejlighed for at kunne have det? Jeg har været frataget den før.
Vi er ret ligeglade med hvor meget lidelse det skaber når vi holdes i denne situation og vi ved at vores lidelse er vores nærmestes lidelse, dette er nok låsen vi skal ud over på Sjælland.
Vi skal distribuere nogenlunde omkring os umiddelbart, dem vi elsker og uanset hvem eller hvad. Også ud over dette univers selvom det forbinder individer lokalt.

En vens søster som bor i Sverige har vidst en lås på sig med fra Sjælland; “vi skal undlade at skade dem i det større miljø og være ligeglade med dem umiddelbart omkring os” - har det med klasser at gøre, tvangsopholdet i skoleklasser?

Det er så vigtigt at være veganer, det med at bruge mennesker som værktøj forsvinder i meget heftig grad, medmindre man præges af sine omgivelser ved fx at hindres i at gå til tandlæge for ikke at bruge væsner som værktøj samt at alternativt er rådnende tænder og kæber der forsvinder (zombier er en tillokkende tanke).

Alt er relativt... Der er altid noget værre og noget bedre hvor selv samme situation afspejler sig. Det der med at overgive sig samt noget større, højere, mere dense, noget dybere, noget mere, noget der outputter på et input der gør at outputtet har en egentlig værdi osv... Noget der faktisk kan finde ud af at gøre situationen til noget positivt, hvor man er... Det er lidt sølle at prøve at klare det selv når man gør mere skade med ens intake end gavn med ens output.
Steen E
Forum-indlæg: 54
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 24/11 2017 22:16

Som fodgænger og cyklist, og som menneske forstår jeg helt hvor du vil hen.

Dit indlæg fik mig også til at mindes en tur til Barcelona i 1991 - en ekskursion for økologiske landbrugselever arrangeret af nogle engagerede catalonske folk, finansieret af EU. Det var noget af en oplevelse, specielt turene til nogle små steder i Pyrenæerne. Det betød også mange timer i bus og det var der mange der klagede over, specielt de to hollændere der havde blandet sig i selskabet. Faktisk var de sprogstuderende, men da en af dem arbejdede på det kontor der havde at gøre med fordelingen af deltagere, nåja.. de var ihvertfald med. Efter en lang formidddags kørsel ad snoede veje gjorde vi holdt midt i ingenting. Dette ingenting var alligevel ikke så lidt endda, for vi var i et skovbevokset område. Men trafik var der ikke meget af. Til gengæld var der en bæk der var så idyllisk at selv hollænderne måtte springe i vandet. Den dag fortsatte turen i ualmindelig lang tid, og efter at natten forlængst havde sænket sig brød der endda et gevaldigt tordenvejr løs. Vi nåede vores indkvartering, som var et meget stort og meget tomt hus der meget lidt lignede hverken hotel eller vandrehjem. Så der var mere at klage over for hollænderne, specielt også fordi en af catalonerne fandt på at spille guitar. Jeg vågnede tidligt næste morgen og opdagede det faktisk var en lille by vi var kommet til og at der foregik en bagerfestival. Jeg købte nogle friturestegte sukkerbrød der smagte vældigt godt og skyndte mig tilbage for ikke at gå glip af mere mad, for næste punkt på programmet var et stort morgenbord hos den lokale bager, selvfølgelig.
Nå, men det var nu ikke det jeg først tænkte på da jeg læste det her med 'Sjælland; den naturligt lukkede afdeling'. Afslutningen på ekskursionen var i Barcelona. Da jeg havde besluttet at blive et par uger ekstra ledte jeg derfor efter en vej ud af Barcelona, fordi.. ja, fordi jeg havde fået den ide at gå ud af Barcelona. Og jeg fandt også en vej ud af Barcelona, endda en grusvej.
Zhcoop
Forum-indlæg: 553
Opskrifter: 7
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/11 2017 14:11

Rent lavpraktisk og ikke særlig filosofisk...
Har du prøvet at blaffe? [: jeg er kommet både til og fra sjælland med et papskilt eller blot en tommeltot.

Jeg kan sagtens følge din tanke om at føle sig fanget et sted, danmark kan også virke en smule klaustrofobisk til tider... især i byen, synes jeg hurtigt man bliver "klemt" mellem alle de turister, shoppere, busser, taxaer, cykler og generelt bare stressede mennesker der råber og dytter af hinanden forbi der ikke er plads til at udfolde sig.

Tror ikke internet er en menneskeret som sådan, men det er en god måde at holde kontakt med omverdenen på og finde information nu til dags, så det kan hurtigt føles isolerende hvis man står uden internet.

Alt er nemlig relativt :] det er spændende og det kan også være lidt forvirrende hvis man bliver usikker i sit verdensbillede eller/og sit indre, så bliver alt blandet sammen og det kan være svært at kende forskel på realitet og fantasi.
Armella
Forum-indlæg: 8
Område: Sjælland
Dato: 26/11 2017 17:52

Det er også derfor jeg hver sommer tar på cykelferie.
En ferie hvor jeg cykler ud i det blå, uden nogen special mål.
Her sover jeg i shelter og skoven og er flere gange blevet forvekslet med en hjemløs. Nok fordi det hele bliver holdt på så primitivt plan som muligt.
Elsker de ture, hvor stikket til vores elektroniske verden, bliver hevet ud og det bare er mig, cyklen og landevejen. Total frihed... jeg elsker det <3

Men ja hverdagen er fyldt med overvågning og hvis du ikke passer ind i systemet, så prøver de desperat at ødelægge ens liv, som de overhoved kan :(