Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Skralde

Gæsteforum

Christine
(Gæst)
Dato: 5/10 2015 14:17

Hej.
Jeg er en ny i Århus og skraldingens verden, og tænkte på om nogen måske ville tage mig med ud og skralde? Da skulle jeg blive mye glad! :)
Stina3
Forum-indlæg: 80
Område: Sydjylland
Dato: 5/10 2015 18:18

Jeg bor desværre ikke i Århus, men jeg kunne VIRKELIG godt tænke mig at prøve at skralde. Jeg bor dsv. ikke lige i et område, hvor man skralder.
Jeg bor omkring Ribe. Men hvis der alligevel skulle sidde nogle skraldere fra Ribe bag skærmen, er de velkommen til at anbefale steder. ;-)
Giv Mig Grundfarverne
Forum-indlæg: 4
Område: Andet
Dato: 5/10 2015 19:14 | Indlæg redigeret den: 5/10 2015 19:15

Jeg bor desværre heller ikke i hverken Århus eller Ribe. Men, jeg har et brændende ønske om, at starte på at skralde.
Så hvis der på Als, eller deromkring, er nogen der kunne tænke sig at hjælpe/være med til dét, så sig endelig frem. :) !ja
Ladyinblue
Forum-indlæg: 2
Område: KBH
Dato: 6/10 2015 15:01

Hej Christine,

Jeg hedder Lisa og bor i Randers. Jeg har skraldet i ca 2 år og vil gerne tage dig med ud.

Jeg har hverken bil eller kørekort, men hvis du har bil og kan hente mig, skal jeg tage dig med til nogen rigtig gode steder
Noor
Forum-indlæg: 8
Område: Århus
Dato: 8/10 2015 07:33

Jeg skralder meget lidt, da det er blevet svært, fordi mange butikker sætter lås og/eller hegn rundt om deres affald, og fordi jeg bedst kan lide at skralde udenfor åbningstiden, og de har jo åbent hele tiden efterhånden. Jeg kunne dog godt være frisk på en tur snart, hvis vi kan få det til at passe. Send en besked hvis vi skal se om vi kan finde et tidspunkt der passer os begge.
Lommelærken
(Gæst)
Dato: 9/10 2015 12:33

Grunden til butikkerne sætter lås på deres skraldespande er fordi når I tager noget fra deres skraldespande, er det det samme som at stjæle, altså at I ikke har betalt for at få det I tager med hjem.
Zhcoop
Forum-indlæg: 593
Opskrifter: 9
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/10 2015 14:39

Det er ikke det samme som at stjæle.
De har smidt det ud, det er på vej til at blive brændt af, og man må gerne redde den mad der stadig endnu kan spises - så snart man har taget det ud af deres skraldespand og ned i ens egen pose/taske, så er det ikke længere deres skrald men dit fund. Du kan selv slå det op i loven.
gleaner
Forum-indlæg: 16
Område: Nordjylland
Dato: 10/10 2015 06:32

Ja, Zhcoop har fuldstændig ret. F.eks. hvis du efterlader en pantdåse i en skraldespand ude på byen så kan du ikke komme tilbage og sige at den er din hvis en samler har taget den, vel? Og selv om det var ulovligt så ville jeg gøre det, kan ikke se at det er noget fejl med at tage det som alligevel er smidt ud.

Defattige
(Gæst)
Dato: 15/5 2018 16:28

Er der nogle gode skralde steder i Randers?

Mvh
En veninde og jeg.
gleaner
Forum-indlæg: 16
Område: Nordjylland
Dato: 17/5 2018 13:36

Hej, er ikke så rart at skrive adresser direkte i forumet. Vil du ikke registrere også skriver jeg PM?
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =