Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Figner ikke veganske???

Gæsteforum

Figenblomst
(Gæst)
Dato: 25/8 2016 18:43

http://www.huffingtonpost.com/entry/what-are-figs_us_57bc3dc5e4b03d51368a989a?

Om figner og hvorfor de ikke er veganske. De er teknisk set heller ikke en frugt, men en blomst der vokser omvendt af en normal blomst. "kødet" er bladene og blomsterknoppen er fignens skal. Man bestemmer selvfølgelig selv om man vil spise figner efter at have læst om hvordan figner "formere sig".
Serenity
Forum-indlæg: 1670
Område: Nordjylland
Dato: 25/8 2016 19:37 | Indlæg redigeret den: 25/8 2016 19:39

Jeg spiser det ikke men jeg vil stadig kalde det vegansk da man ikke skader eller dræber andre ved at spise dem. Som der bliver nævnt i en af videoerne er der også nogle figner som slet ikke behøver at blive bestøvet.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 19/9 2016 09:43

De er altså veganske nok. Og hvepsen er jo væk, når de er spise klare. Jeg spiser dem med stor glæde :)
Benjamin
Forum-indlæg: 659
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 19/9 2016 12:08

Der står at 95% af de figner der produceres i Californien er selvbestøvede og uden hvepse..
Gad vide hvor mange procent af dem der sælges i dk er hvepsefrie? Hvor kommer dem man køber i dk fra? Har ikke lige en pose figner at se på. Har i perioder spist mange figner :/
Skal figner være bestøvede for at blive til en "frugt"? Synes ikke det fremgår helt klart af linket..
Ved heller ikke hvordan de kan selvbestøve, med mindre figner måske består af både han og hun blomster? Der står jo at en figne består af mange blomster.
At de kan selvbestøve betyder vel, at det kun er når de skal blande gener, træerne imellem, at det er nødvendigt med hvepse..
Men det giver mig da en smule mindre lyst til figner, at der måske er rester af en død hveps inden i..
Vi har et fignetræ i haven, mon der findes fignehvepse i dk?
Burde vel google mig frem til svarene selv, men er lidt doven :$
denkristneveganer
(Gæst)
Dato: 29/10 2018 14:23

De er ikke veganske, i lever i synd. I burde skamme jer
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =