Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

8 kg på 4 uger vegansk mad. Hjælp.

 

Gæsteforum

Kamilla
(Gæst)
Dato: 28/5 2017 20:37

Hvis man meget gerne vil tabe sig 8 kg på 4 uger, hvad er så det bedste man kan gøre?
Er 172 cm høj og vejer 80 kg og er 37 år og vil leve vegansk.
Hvor få kcal skal man have om dagen og hvor langt skal man evt gå pr dag, hvis det især er gåture der er ens fortrukne motion? evt forslag til vitaminer?
Nogen der kan hjælpe (vigtig fest og kjole om en mdr nemlig) ved godt det ikke er det sundeste at ville tabe sig hurtigt og er normalt ikke sådan jeg ville gøre det.
Håber i har nogle gode råd.
Mvh Kamilla
itvivl
(Gæst)
Dato: 28/5 2017 23:31

Hej

Jeg ved ik om det overhovedet kan lade sig gøre at tabe så meget på kun 4 uger, men hvis du udelukkende lever af frisklavede smoothies og juices vil du tabe dig rigtig meget. Der er jo også masser af vitaminer i det så glem din bekymring om det i de 4 uger.

Undgå avocado i dine smoothies og fokuser mest på juices med grøntsager, der har et lavt sukkerindhold. Selvom du trapper ned (bedst med frugt) over f.eks. 3-4 dage, vil du opleve gener som smerter og koncentrationsbesvær. Disse vil forsvind.

Når du går dine ture, så tage en rygsæk på med flere store flasker i. Den ekstra tyngde vil svare til, at du går op ad bakke.

Held og lykke ;)
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/5 2017 00:03

Vegansk råkost taber man sig rimelig nemt af - evt prøv raw til 4 hvis råkost alene ikke gør det for dig.

B12 er det eneste vitamin (udover D-vitamin om vinteren) veganere skal huske at tage som supplement - med mindre at man ved at man er i underskud er andre vitaminer, mineraler eller andet.

Vandmelon er nice og i sæson, så det spiser jeg selv ret meget af. Selvom der er en del sukker i er det hovedsageligt vand og det er svært at blive tyk af. Alt andet frugt er seføli også velkommen, men som sagt, hold igen med avokadoerne.

Masser af grønt - evt prøv råkost salat med revet æble, gulerod og rødbede.
Bladselleri har jeg hørt skulle tage flere kalorier ud end ind, så den er god i juice, så kan smagen også kamufleres, hvis man ikke bryder sig om det.
Ingefær, chili, citron og pebermynte sætter forbrændingen op - der er nok også flere af den slags..
Der findes masser af lækre rå-koster, salater, juice osv. Hvis du mangler inspiration findes der tonsvis af youtube-kanaler med rawfoodere "what I eat in a day".
Jeg plejer bare at spise noget jeg godt kan lide, fx en salat af agurk, peberfrugt, babyspinat, hjertesalat og gulerod. Så længe det ikke er smurt ind i olie eller andet tungt, så går det fint.

Gåture på 5-10 km hver/hveranden dag skulle vist være godt nok, især i et raskt tempo [:

Tænk dig slank - sig til dig selv at du har ret til at være sund og slank, det mentale betyder mere end man umiddelbart tror.

Husk at drikke vand mellem måltiderne.

Held og lykke med det [:
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/5 2017 00:04

ps. hvis du drikker smoothies, så husk at tygge den :D hehe..
kennethjuul
Forum-indlæg: 9
Område: Sjælland
Dato: 23/6 2017 16:00

lige der jeg jeg begynde med ikke at spise kød. . fik jeg kun frugt og grønd og lidt ris
Og gik fra 88 til 82 kg . På 30 dage
Men der jeg er 185 høj er det jo for maget at tabe på så kort tid .
og skal love for at det gik ned af bakke til træning ku stort set ikke løfte noget . Så det er en dårlig
Ide at ville tabe sig så maget på så kort tid
pjevs
(Gæst)
Dato: 9/8 2017 16:39

Jeg vil gerne tabe mig, så jeg kan komme ned på 50 kg.Bla. starter jeg med løbetræning i morgen.Jeg spiser kun fisk men også vegansk ind i mellem.Jeg har tænkt mig at løbe 4x om ugen.Ellers bliver det for svært at tabe sig.Da jeg har meget svært ved at spise dyr overvejer jeg at stoppe med at spise fisk.Bla har jeg tænkt kun at spise et måltid og drikke en masse vand og juice.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/8 2017 17:46

Hvad vejer du nu? 50 kg er i min verden meget lidt, men det kommer selvfølgelig an på hvor høj du er. Det er rigtig godt slet ikke at spise dyr, men kun at spise et måltid hver dag er absolut ikke godt, det er helt umuligt at få hvad du har brug for i et måltid, uanset hvad du spiser!
pjevs
(Gæst)
Dato: 16/9 2017 06:11

Jeg er en 160m høj og siden sidst og vejer 57-58kg så det er for meget.Bla er jeg startet med at løbe og spiser ikke nogen form for dyr mere.Den tid er slut og jeg blev pressede til det.Jeg vil også leve af juicer og smoothies bla. drikker jeg proteindrikke dem fra Lidl.De er virkelig gode også skal jeg få styr på mit cola drikkeri.Det kan jeg godt synde i + chips.Jeg er startet med med at løbe det gør jeg mandag + tirsdag og torsdag + fredag og lørdag + søndag dyrker jeg lidt yoga.Altsammen hjemmetræning da det ikke er mig at gå i fittnesscenter.Så er der ingen som skal bestemme hvornår at jeg skal træne.Forløbig faster jeg jeg vil ned i vægt.
Stig
(Gæst)
Dato: 16/9 2017 08:58

chips er ihvertfald ikke noget der er en del af en sund diet, og "synder" man ofte nok med chips kan det forhindre fedttab. faste er en god måde at rense ud i kroppen og forbedre helbredet. Det er dog en ret dårlig måde at tabe sig på, da det ikke kan kompensere for f.eks en diæt med cola og chips, og vender man tilbage til en sådan kost tager man hurtigt det tabte på igen. Så selvom faste er en god måde at forbedre helbredet på, så er det en dårlig og ueffektiv måde at tabe sig på. Det er bedre at spise sundt, og ikke tænke i slankekur, men istedet for tillægge sig en sund diæt man kan leve af hele livet. Ellers er jeg enig i det meste af det Zhcoop skriver omkring kost, bortset fra det med madolie og at Tænke dig slank. Madolie er heller ikke en del af raw til 4 eller rawfood 801010. Men ellers er det Zhcoop skriver gode råd
TvKartoffel
(Gæst)
Dato: 19/9 2017 15:50

Min erfaring siger mig at chips og cola er noget man ender med at købe/spise fordi man er sulten og kroppen skriger på kalorier. > Lad være med at sulte dig og få noget ordentligt at spise. Hvis du vil tabe dig så hold øje med kalorierne uden og vær realistisk om hvor hurtigt det kan gå. Ellers ender du med at sulte dig, afløst af grovædning. Det duer ikke, med mindre du har vanvittig selvkontrol, hvilket chipsespisningen viser at du, som de fleste, ikke har.
pjevs
(Gæst)
Dato: 29/9 2017 00:12

Jeg er gået væk fra colaen og chipsene da jeg skal ned på de 50 kg.Nu lever jeg kun af et måltid om dagen og det er af proteindrikke og grove burgerboller enten med tzaztiki eller ketchup på.Og det er kun en burgerbolle og 2 proteindrikke og det er ikke samme dag.
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/9 2017 00:48

pjevs:
Cola og chips er godt at få skåret væk, da det ikke er godt for noget [: det er super flot klaret! !ja

Jeg håber du kun gør dette i en kort periode, for det lyder ikke særlig sundt at leve af så lidt. Hellere dyrke lidt mere motion og få en ordentlig kost. Cykle nogle lange ture, gå lange ture, styrke træne, lave noget man får sved på panden af, men det skal være sjovt! ellers er det jo ikke sjovt :P hvis du kan lide at danse er zumba en god mulighed. Skoven er super flot om efteråret, så der kan man hurtigt tilbringe noget tid derude evt gå og samle svampe, urter, nødder, æbler, bær - så får man en god oplevelse, motion, frisk luft og gratis mad - det er win win! bare en cykeltur i det grønne kan gøre underværker [:

Jeg ville nok vælge noget andet end burgerbolle, fx rugbrød, da det mætter langt bedre og der er flere kerner og frø i som er sunde, det er ikke meget sundhed over burgerboller. Ketchup gemmer på enormt meget sukker så det er heller ikke så smart hvis du vil tabe dig.

Rugbrød med noget bønnepostej, humus, nøddepostej eller andet proteinholdigt og noget frisk grønt til, fx agurk, tomat, peberfrugt, broccoli, det tror jeg er bedre [:

Når du skriver at du skal ned på 50kg, er det så dig selv der vil det eller hvorfor vil du i virkeligheden tabe dig? Der er jo ikke nogen der skal tabe sig, det er op til en selv om man er tilfreds i sin krop, og du er jo ikke dødelig overvægtig, så det er i hvert fald ikke grunden her...
pjevs
(Gæst)
Dato: 4/10 2017 19:39

Jeg er gået tilbage til proteindrikkene da jeg ikke kan styre mig når jeg har brød i huset.Desuden er jeg spinkel af bygning så jeg skal ned på de 50 kg.Jeg har tænkt mig at leve fedtfattigt.Og jeg har det godt med at være vegetar da jeg synes at det er for besværligt at være veganer.Bla har jeg stoppet lidt med yogaen da jeg har en skade på højre ben oppe ved lysken, men jeg kan godt løbe og lave lidt strækøvelser.Jeg laver planken for at styrke mine arme og mavemuskler.Desuden har jeg overvejet at lave en smoothie af letmælk bananer og hindbær + købe noget veganproteinpulver i min helsekostbutik.Fra nu af er det kun proteindrikkene 2x om ugen og det er 2 stk. ellers går det bare galt og ingen cola og chips ingen brød over hovedet(nul gluten)det er der også i chips altså gluten og det feder også.Jeg kan godt lide at cykle og gør det ned til Lidl som ligger 15 min herfra hvor jeg bor(Nakskov).
Morten
(Gæst)
Dato: 14/10 2017 01:14

Til de af jer der går op i det sundeste mad der overhovedet findes.

Jeg kunne kun finde et hit på vegetarkontakt på denne side: http://whfoods.org/index.php The World's Healthiest Foods. Så jeg tænkte jeg ville gøre jer opmærksom på den. Der er masser af sunde vegetaropskrifter derinde. Verdens sundeste mad. Meget omfangsrig engelsksproget hjemmeside uden reklamer. Min favoritopskrift er: http://whfoods.org/genpage.php?tname=recipe&dbid=186 Kartoffel-spinat suppe. God fornæjelse.

Advarsel: Der er også kødopskrifter derinde.
VerdensDejligste
Forum-indlæg: 48
Opskrifter: 13
Område: Ikke oplyst
Dato: 26/10 2017 14:03

Nu er det jo en gammel tråd, men Det Helbredende køkken er et vegansk og sundt bud på en diæt
pjevs
(Gæst)
Dato: 29/10 2017 02:46

Jeg kender godt bogen det helbredende køkken af kirsten skaarup.Men jeg kan ikke tabe mig på kornprodukter og gluten.Det er sådan at jeg ikke kan tåle gluten og kornprodukter derfor har jeg valgt proteindrikkene.Jeg synes at det er en god slanke bog og jeg er selv lakto vegetar.Ja det er en gammel tråd.Håber at hende som satte tråden i gang er begyndt at tabe sig.
pjevs
(Gæst)
Dato: 30/5 2018 23:36

Jeg håber at du har tabt dig på vegansk kost eller på smoothier. Selv har jeg tabt mig en hel del. Jeg er kommet ned på 54 kg og har helt styr på min diæt. Jeg faster ind i mellem og spiser kun et måltid om dagen hvis jeg endelig spiser noget.Desuden har jeg ikke noget mad i mit køleskab som jeg har slukket for og så lever jeg af proteindrikke og supper(vegetariske). Jeg løbetræner 3x om ugen om morgenen, så starter jeg dagen godt.Jeg er lakto vegetar.Bla kan jeg anbefale at faste ind i mellem hvis i skal tabe jer og i kan selv knække koden for hvordan at i kan tabe jer uden brug af diatist og ernærningsteapeut og kostvejleder.Surf på youtube om kost og træning. Jeg kan anbefale Anders Trust som er personlig træner og kostvejleder og bodyboilder. Han spiser desværre kød men han har en masse godt træningvideoer. Ellers er der Ingis og Casper som begge er veganere. Ingis træner styrketræning, løb, og cykling og Casper løber og cykler. Dyrk en masse styrketræning og cardio som er konditionstræning, det taber man sig af og får muskler. Held og lykke til jer der ude som ønsker at tabe jer på en veganske eller vegetarisk kost.
Tutu
Forum-indlæg: 4
Område: Sydjylland
Dato: 5/11 2018 21:24

Pjevs : Det lyder ret skævt, det du har gang i. Jeg håber du har fået noget ordentlig vejledning, da det er længe siden du sidst skrev, så du kan få et mere balanceret forhold til mad - det er ikke meningen at mad og disciplin skal hænge sammen og fylde så meget som det gør for dig.

<3

Gæstenavn:


Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =