Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

8 kg på 4 uger vegansk mad. Hjælp.

Gæsteforum

Kamilla
(Gæst)
Dato: 28/5 2017 20:37

Hvis man meget gerne vil tabe sig 8 kg på 4 uger, hvad er så det bedste man kan gøre?
Er 172 cm høj og vejer 80 kg og er 37 år og vil leve vegansk.
Hvor få kcal skal man have om dagen og hvor langt skal man evt gå pr dag, hvis det især er gåture der er ens fortrukne motion? evt forslag til vitaminer?
Nogen der kan hjælpe (vigtig fest og kjole om en mdr nemlig) ved godt det ikke er det sundeste at ville tabe sig hurtigt og er normalt ikke sådan jeg ville gøre det.
Håber i har nogle gode råd.
Mvh Kamilla
itvivl
(Gæst)
Dato: 28/5 2017 23:31

Hej

Jeg ved ik om det overhovedet kan lade sig gøre at tabe så meget på kun 4 uger, men hvis du udelukkende lever af frisklavede smoothies og juices vil du tabe dig rigtig meget. Der er jo også masser af vitaminer i det så glem din bekymring om det i de 4 uger.

Undgå avocado i dine smoothies og fokuser mest på juices med grøntsager, der har et lavt sukkerindhold. Selvom du trapper ned (bedst med frugt) over f.eks. 3-4 dage, vil du opleve gener som smerter og koncentrationsbesvær. Disse vil forsvind.

Når du går dine ture, så tage en rygsæk på med flere store flasker i. Den ekstra tyngde vil svare til, at du går op ad bakke.

Held og lykke ;)
Zhcoop
Forum-indlæg: 511
Opskrifter: 5
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/5 2017 00:03

Vegansk råkost taber man sig rimelig nemt af - evt prøv raw til 4 hvis råkost alene ikke gør det for dig.

B12 er det eneste vitamin (udover D-vitamin om vinteren) veganere skal huske at tage som supplement - med mindre at man ved at man er i underskud er andre vitaminer, mineraler eller andet.

Vandmelon er nice og i sæson, så det spiser jeg selv ret meget af. Selvom der er en del sukker i er det hovedsageligt vand og det er svært at blive tyk af. Alt andet frugt er seføli også velkommen, men som sagt, hold igen med avokadoerne.

Masser af grønt - evt prøv råkost salat med revet æble, gulerod og rødbede.
Bladselleri har jeg hørt skulle tage flere kalorier ud end ind, så den er god i juice, så kan smagen også kamufleres, hvis man ikke bryder sig om det.
Ingefær, chili, citron og pebermynte sætter forbrændingen op - der er nok også flere af den slags..
Der findes masser af lækre rå-koster, salater, juice osv. Hvis du mangler inspiration findes der tonsvis af youtube-kanaler med rawfoodere "what I eat in a day".
Jeg plejer bare at spise noget jeg godt kan lide, fx en salat af agurk, peberfrugt, babyspinat, hjertesalat og gulerod. Så længe det ikke er smurt ind i olie eller andet tungt, så går det fint.

Gåture på 5-10 km hver/hveranden dag skulle vist være godt nok, især i et raskt tempo [:

Tænk dig slank - sig til dig selv at du har ret til at være sund og slank, det mentale betyder mere end man umiddelbart tror.

Husk at drikke vand mellem måltiderne.

Held og lykke med det [:
Zhcoop
Forum-indlæg: 511
Opskrifter: 5
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/5 2017 00:04

ps. hvis du drikker smoothies, så husk at tygge den :D hehe..
kennethjuul
Forum-indlæg: 8
Område: Sjælland
Dato: 23/6 2017 16:00

lige der jeg jeg begynde med ikke at spise kød. . fik jeg kun frugt og grønd og lidt ris
Og gik fra 88 til 82 kg . På 30 dage
Men der jeg er 185 høj er det jo for maget at tabe på så kort tid .
og skal love for at det gik ned af bakke til træning ku stort set ikke løfte noget . Så det er en dårlig
Ide at ville tabe sig så maget på så kort tid
pjevs
(Gæst)
Dato: 9/8 2017 16:39

Jeg vil gerne tabe mig, så jeg kan komme ned på 50 kg.Bla. starter jeg med løbetræning i morgen.Jeg spiser kun fisk men også vegansk ind i mellem.Jeg har tænkt mig at løbe 4x om ugen.Ellers bliver det for svært at tabe sig.Da jeg har meget svært ved at spise dyr overvejer jeg at stoppe med at spise fisk.Bla har jeg tænkt kun at spise et måltid og drikke en masse vand og juice.
Lene N
Forum-indlæg: 1225
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/8 2017 17:46

Hvad vejer du nu? 50 kg er i min verden meget lidt, men det kommer selvfølgelig an på hvor høj du er. Det er rigtig godt slet ikke at spise dyr, men kun at spise et måltid hver dag er absolut ikke godt, det er helt umuligt at få hvad du har brug for i et måltid, uanset hvad du spiser!
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =