Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Forslag til sortiment butik

Gæsteforum

Icefood
(Gæst)
Dato: 25/10 2017 21:34

Hej jeg arbejder for et firma i Nuuk som bl.a. har en kæde af specialvarer butikker. vi mangler et sundt sortiment for at tilgodese vores Veganer kunder og des lige.
ar der nogle af jer erfarne som kan foreslå fx 20 - 40 varer som man bare SKAL have i sit sortiment?

på forhånd tak :o)
Zhcoop
Forum-indlæg: 544
Opskrifter: 7
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/10 2017 22:39

Kikærter, bønner, linser - af forskellig slags både på dåse og tørrede.

Frisk frugt og grønt [: men det er nok lidt svært deroppe, ku jeg forestille mig.
Så måske noget på frost, fx ærter, majs, broccoli, spinat, haricots verts, grønkål, peberfrugt. forskellige/blandede bær, fx blåbær, jordbær, hindbær, brombær, havtorn, hyben.

Nødder, frø og kerner.
fx valnødder, mandler, sesam (evt tahin), solsikkefrø, græskarkerner, hampefrø, peanuts (peanutbutter) og hasselnødder (nøddesmør).

Der er sikkert også mange der gerne vil have færdigretter som fx nuggets, forårsruller, steaks, ohmf... ved ikke hvad det alt sammen hedder, da jeg ikke spiser det xD

veggj
(Gæst)
Dato: 26/10 2017 08:07

plantemælk
plantesmør
plantesmørepålæg
NatureBoy
Forum-indlæg: 55
Opskrifter: 4
Område: Andet
Dato: 26/10 2017 13:09

hvad i kan skaffe af grøntsager. =)

Kål.. rød hvid spids grøn eller anden slags. Linser grønne og orange.. evt andre typer.

Kikærter, sortebønner, kidney bønner, hestebønner.

Ris Hørfrø

Gullerødder , rødbeder, æbler. kokosolio er også rart.

evt frost vare som zhcoop nævner : ærter , majs , spinat, grønnelangebønner.

De frost vare er næsten lige så gode som friske..

Det ville jeg blive glad for at se i en shop på grønland men altså jeg vil blive glad bare for at se grønland.

Icefood
(Gæst)
Dato: 27/10 2017 11:32

Tak for svar, jeg bestiller jeres forslag, vi kan få stort set alt, vi får både varer med skib og fly hver uge.
Vi har stort set også alt i vores butikker, mangler bare ovenstående.Priserne ligge tæt på de danske, dog ikke på flyvarer som fx agurker (25 kr) og tomater (6 kr pr stk) vi har også Delikatesse/ convenience food/ fast food, så her kunne det også være dejligt med et forslag til et par nemme "to go" sandwich/ retter/ snacks?
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 194
Dato: 29/10 2017 20:06

^
Sandwiches med fyld af diverse veg-pålæg er også en god idé. Der kan fås vegansk pålæg fra mærker som Taifun, Wheaty og lign.
VerdensDejligste
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 12
Dato: 9/11 2017 11:59

En to go ret kunne fx være en fuldkorns sandwich/baguette med fx hummus, soltørrede tomater, grillet aubergine og lidt friske løg

Eller veganske hot dogs (varsom med remoulade)

Rodfrugtfritter med en vegansk chilimayo
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =