Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gravid og kvalmeramt

Gæsteforum

Gravid
(Gæst)
Dato: 5/9 2018 11:42

Hej allesammen,

Jeg kunne godt bruge et råd eller to.
Jeg er gravid i 8. Uge og virkelig hårdt ramt af både kvalme og opkast.
De sidste par uger har jeg på ingen måde kunnet få kød, æg, ost osv ned. Bare lugten af det gør mig så dårlig.
Jeg har spurgt min læge Hvad jeg skal være opmærksom på, hvis jeg skal spise vegetarisk som gravid, men ikke til den store hjælp.
Hun synes desværre at det var meget uansvarligt ikke at spise kød.... Men det kan da vel ikke passe? Det er vel farligere for barnet hvis jeg slet ikke kan holde noget mad nede, som er tilfældet med mad der indeholder kød.
Jeg går ikke ud fra, at vegetarer lige spiser kød i 9 måneder fordi de bliver gravide, så det må da kunne gøres på en sund måde?
Nogle ting jeg skal være særlig opmærksom på? Evt nogle gode råd til en ny vegetar, der er gravid?

Ved godt jeg er meget uvidende.

På forhånd tak for hjælpen
Claus
(Gæst)
Dato: 10/9 2018 12:36

Dansk Vegetarisk Forening har udarbejdet en pjece om vegetarisk og vegansk ernæring til gravide, ammende, spædbørn og småbørn

https://vegetarisk.dk/wp-content/uploads/pdf/Pjecer/Vegetarisk%20og%20Vegansk%20Ernaering%20-%20Til%20Gravide%2C%20Ammende%2C%20Spaedboern%20og%20Smaaboern.pdf
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =