Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

hvilken tykkoger skal man vælge?

 

Gæsteforum

helene
(Gæst)
Dato: 23/4 2019 15:21

Hej

Jeg er på vej til at købe en trykkoger, men hvilken skal man vælge. Jeg har selv mest tænkt på at købe en der sættes til en stikkontakt, men med alle de forskellige muligheder er jeg mildest talt lost.

Hvilken trykkoger har I? Lever den op til forventningerne?
Hvad skal man være opmærksom på?
Ting den skal kunne, som i gerne ville have vidst før i købte en selv?
Generelle råd?

( Jeg søger ikke nødvendigvis den billigste på markedet men derimod en der er god, også selv om den så er dyr )

På forhånd tak for hjælpen:)

Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 24/4 2019 22:27

Hej
Jeg fik en i julegave for nogle år siden. Det er en der er beregnet til et komfur. Har kun prøvet dem på et gaskomfur.
Det var især i forbindelse med svampe- "dyrkning", at jeg manglede en.
Derfor ønskede jeg mig en stor en, 6 liter tror jeg. 6 liter er måske ikke nødvendigt til alle formål, men rart nok at den er så stor synes jeg.
Fortryder at jeg ikke specificerede at den skulle kunne levere 15 PSI tryk, hvor den jeg fik vidst var 12..
Lige når det kommer til at sterilisere korn til svampedyrkning gør det en del med forskellen i PSI. Ellers gør det nok ikke lige så meget..
Er mest til svampe jeg har brugt den, men den er også super hurtig til at koge kikærter og lignende, der gør det vidst ikke det store med forskellen PSI. Det vil selvfølgelig altid være lidt hurtigere med højere tryk / temperatur.
I denne tråd skrev jeg lidt mere om svampedyrkning, hvis det skulle have interesse:
https://vegetarkontakt.dk/forum/miljoe-oekologi-havedyrkning/155236-svampe-dyrkning
Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 2/5 2019 19:55 | Indlæg redigeret den: 2/5 2019 19:57

Tefal Secure 5, Neo, 6 ltr. til 499,-

Hvorfor? Sikkerheden, pris og robusthed. Jeg bruger den primært til at koge tørrede bønner på blot 8 minutter! Bedste køb jeg har gjort længe.

Jeg var ellers ved at købe en anden ny og fancy digital trykkoger på tilbud i Aldi. Jeg blev lidt fristet af de mange digitale funktioner. Efter at have researchet lidt på Aldi og trykkoger kom jeg hurtigt på andre tanker, Aldi (og andre) har før måtte tilbagekalde et stort antal trykkogere, og der har været kørt del retssager efter eksploderede trykkogere som i juridiske termer har været "life changing". Så mit råd er køb kun én der har været på markedet længe.

https://www.pressurecookerlawsuit.org/





helene
(Gæst)
Dato: 3/5 2019 08:41

Mange tak, mit primære formål ville være at koge bønner. Jeg var også meget fristet af Aldi's tilbud, men ville ikke købe den, netop af den grund at kvaliteten og sikkerheden nok ikke var super god. Jeg må lige kigge på den du har nævnt, tak
Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 3/5 2019 17:50 | Indlæg redigeret den: 3/5 2019 17:50

Super !ja :)
Gæstenavn:


Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =