Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hårtab og træthed efter vegansk mad?

Gæsteforum

Veganer
(Gæst)
Dato: 16/10 2019 12:26

Gik fra at være vegetar til veganer for ca 10 år siden.
Siden da er jeg blevet mere og mere træt, jeg vil nærmere kalde det udmattet. Jeg er fuldstændig smadret når jeg vågner om morgenen og er træt hele dagen.
Udover det så fælder jeg helt sindsygt. Jeg havde rigtig meget tykt hår engang og det er ikke tykt længere, der er kun en tynd hestehale tilbage.
Jeg tager D vitamin og B12 vitamin, hver dag og indimellem Vegomega 3. Jeg spiser sundt og varieret men spiser også junk og guf indimellem som før jeg blev veganer.
Hver gang lægen tester mine vitamin og mineraltal, er de alle fine.
Hvad kan grunden være?
yoyoyoyoyoyo
(Gæst)
Dato: 16/10 2019 13:25

nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvor gammel du er eller noget som helst.. men....der kan jo ske en del på 10 år ...veganer eller ej. Jeg håber ikke det lyder flabet..for det er ikke sådan ment.
Zhcoop
Forum-indlæg: 635
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/10 2019 15:56

Det kan være mange ting.

Lige umiddelbart lyder det som stress.
Stress kan komme fra mange sider af ens liv; arbejde, fritid/interesser, social netværk, følelser, behov, motion, overbevisninger/tro... eller mangel derpå.

Alt sygdom er ubalance, så hvis du indtager korrekt og nok næring til din krops behov, så er det nok andre steder du skal lede.

Hårtab opstår som regel ved mangel af zink.

Træthed kan være mangel på jern, magnesium eller for lidt føde generelt.

Håber du finder ud af det :]

JensCH
Forum-indlæg: 4
Område: Odense
Dato: 13/11 2019 15:08

Trætheden kan være pga. en tand, hvor der er gået betændelse i nerven.
Det påvirker resten af nervesystemet og kan give udpræget træthed.

Betændelse kan også producere nogle giftige stoffer, måske kan de give hårtab.
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 611
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 14/11 2019 11:38

Har du fået tjekket dit stofskifte hos lægen? Har du nævnt din træthed og dit hårtab for lægen?

Du kan evt. Google "lavt stofskifte" og se øvrige symptomer på lavt stofskifte.
Peanuts
(Gæst)
Dato: 14/11 2019 17:23

Måske kan det skyldes at du er blevet vegetar. Det er ikke alt du kan se på en blodprøve.
Peanuts
(Gæst)
Dato: 14/11 2019 17:30

.. veganer mener jeg
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =