Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

projektuge

 

Gæsteforum

Andreas
(Gæst)
Dato: 22/2 2023 12:41

Hej
jeg hedder Andreas.Vi har projektuge, og vi har om jagt og veganere. Vi er derfor meget nysgerrige på jer

VI vil gerne vide, hvorfor i mener, at vi i fremtiden skal spise kødfrit og gå mere vegansk?
Derudover vil vi gerne høre om jeres holdning til jagt?
og mener i at jagt skol stoppes og hvorfor

Vi håber i vil svare på vores spørgsmål. Det vil vi blive utrolig glade for, da vi kan bruge det til vores projektopgave og derudover blive mere oplyst om emnet.

Hilsen Andreas Bak
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/2 2023 19:47

Hej Andreas,
Har I lavet et spørgeskema man kan udfylde, eller vil I have svar på de spørgsmål du har skrevet her?
Tænker der er måske nogle der gerne vil svare, men måske hellere vil sende det privat (mail fx)
Andreas
(Gæst)
Dato: 23/2 2023 08:29

hvis i vil svare på et spørgeskema har jeg lige lavet et til dem der vil svare kortlink.dk/2hzkg
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/2 2023 21:27

Hej igen,
Det var et lidt andet spørgeskema end spørgsmålene her, men det er vel også ok ;] hehe..

Jeg svarer lige her:

... Hvorfor i mener, at vi i fremtiden skal spise kødfrit og gå mere vegansk?
Jeg ved ikke om det er noget jeg mener, måske nærmere et ønske og et håb. Som skaber en lysere fremtid for alle levende væsener på jorden.

Derudover vil vi gerne høre om jeres holdning til jagt?
Det er ikke lige min kop te. Men det er et frit land (sort of) så det er jo tilladt.. men at leve off-grid er ikke, lidt fjollet land xD ...

og mener i at jagt skol stoppes og hvorfor?
Det kunne være dejligt, hvis der ikke fandtes jagt i Danmark, men så kræver det også at vi giver naturen mere plads, så den kan regulere sig selv bedre. Alle de marker er noget lort... mere skov, eng, krat, mose! ^^

Håber det kan bruges til noget.
God projektuge!
Andreas
(Gæst)
Dato: 24/2 2023 08:53

mange tak og det er godt at du er fornuftig og ikke kun ser sort og hvidt :)
Gustav
(Gæst)
Dato: 28/2 2023 09:40

Hej allesammen
Jeg har projektuge her i uge 9 og kunne godt bruge jeres hjælp til at svare på nogen spørgsmål.
Hvad gør forskellen mellem en veganer og en vegetar?
Må vegetarer gå med læder og uld fra dyr?
Hvad motiverer dig til at være vegetar/veganer?
Hvad synes du om folk som ikke er veganere/vegetarer? (Altså kødspisere)
Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/2 2023 21:02

Hej Gustav,
Søg og du skal finde:
https://vegetarisk.dk/hvad-er-en-vegetar-og-en-veganer/

Hvad der motivere mig?
Det har været forskelligt gennem tiden.
Til at starte med (da jeg var 18 og blev vegetar) var dyrene, jeg ville ikke være med til at støtte deres lidelse.
Senere er det blevet for helbredet og miljøet.
Det er de 3 "store": dyrene, sundhed/helbred og klima/miljø/planeten.

Hvad jeg synes om kødspisere?
Tjoh, det er hvad det er. Jeg kan ikke bestemme over andre, det er deres valg. Har masser af venner og familie der spiser døde dyr - så længe de ikke tager det med til mit køkken, så er det fino med mig.

God vind med projektuge!
Gæstenavn:


Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =