Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarer er nogle svagpissere.

Gæsteforum

Emnet er lst.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
TK
Forum-indlæg: 15
Område: KBH
Dato: 26/7 2010 01:11

Hvor er det dog en sørgelig debat...
heyheyhey
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 02:21

TK
Hvor er det sørgeligt at du ved at drikke mælk støtter en industri som slår små tyrekalve ihjel samme dag som de bliver født. Og hvor er det sørgeligt at du ved at spise æg støtter en industri som udnytter høns og giver dem dårlige leveforhold. Jeg har arbejdet på en dansk hønsefarm (danhatch) så jeg ved hvordan hønsene har det. De har det virkelig elendigt. Mange af dem havde det så dårligt at jeg slog dem ihjel for at stoppe deres lidelser. Nogle af dem døde af tørst fordi de ikke havde kræfter til at hoppe op på den afsats hvor de kunne få vand og andre havde store åbne sår i hovedet fordi de andre hakkede i dem. Luften er også fyldt med ammoniak så man er nødt til at gå med maske for at kunne holde ud til at være inde ved dem. De høns havde det formentligt bedre end burhøns som vist nok kun har den plads der svarer til et stykke A4 papir. Der står i din profil at du blev vegetar fordi du begyndte at tænke på dyrene. Hvis du tænker så meget på dyrenes ve og vel hvordan kan du så med god samvittighed støtte æg og mælkeindustrien? Dette er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg vil virkelig gerne vide hvordan du retfærdiggør det fordi jeg kan ikke se hvordan det skulle være muligt.
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 26/7 2010 08:06

Hold nu kæft Jimmi, og få dig et liv.
Überkvinden
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 08:08

Heyheyhey er en nederen svagpisser! og total konfliktsky!
Junkfoodjohn
Forum-indlæg: 59
Område: Sjælland
Dato: 26/7 2010 09:56

Jeg syntes at det er lidt spild af at, når man hater imod vegetare herinde. Kom hellere ud og lav nogle veganere ved at informere folk. Eller som Peta foreslår, at man skal blive kærester med en kødæder, og så dumpe personen igen, når han/hun er blevet veganer .. HURRA..hehe
heyheyhey
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 11:40

Junkfoodjohn
Jeg har lige oplyst. TK ved nu hvilke forfærdelige forhold høns og køer lever under. Jeg kan så bare håbe at hun går nok op i dyrevelfærd til også at fravælge ost, æg og mælk.

Überkvinden
Konfliktsky er nok noget af det sidste jeg er.

TK
Hvad mener du om alt det jeg har skrevet? Jeg kan se at du ikke har været vegetar særlig længe. Tager du en multivitamin hver dag? Hvis ikke så vil jeg råde dig til at gøre det for at få dine behov dækket. Især b12 vitamin er det vigtigt at få tilskud af når man er vegetar/veganer. Mangel på b12 kan medføre nerveskader som blindhed, døvhed og demens.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 26/7 2010 11:50

Der findes ikke noget værre end spassere der mener de skal missionere over for folk der, allerede er på vej i en god retning!!
Siden du selv har haft arbejde på en hønsefarm heyheyhey, så er du jo faktisk en af de større syndere selv. Du støtter ikke bare industrien, du var den! Føj for satan dit vamle svin!!
Skipper Skræk
Forum-indlæg: 1232
Opskrifter: 1
Dato: 26/7 2010 11:56

Tog mig sammen og læste heyheyhey/jimmi's indlæg igennem, og faldt over samme som FCAR. Du har vist flere synder at bekende end den gennemsnitlige vegetar, heyheyhey/jimmi. Såeh, som vi siger det hvor jeg kommer fra - skråt op skrid, du er for lille.
heyheyhey
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 12:07

Ja jeg var et vammelt svin men jeg har heldigvis forbedret mig. Jeg synes det er fantastisk at TK er på vej i en god retning men jeg synes det er sørgeligt at hun støtter industrier som udnytter og slår dyr ihjel. Jeg ville ønske at der var nogen der havde konfronteret mig da jeg var vegetar. Hvis der var det havde jeg muligvis ikke bidraget til nær så meget lidelse.
Forum-indlæg: 585
Dato: 26/7 2010 12:22

BTW. Hvad er fidusen i at du skriver som gæst under navnet heyheyhey, jimmi?
heyheyhey
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 12:25

Jeg er konflitsky. Derfor.
Jimmi Andersen
Forum-indlæg: 1004
Område: Nordjylland
Dato: 26/7 2010 12:45

Det er ikke mig der skrev indlægget ovenover. Fidusen var at folk ikke ville dømme mig ud fra det jeg skrev i denne tråd men det fik Justine spoleret.
Kat
Forum-indlæg: 449
Opskrifter: 13
Område: Århus
Dato: 26/7 2010 12:51

lol. sørgeligt liv du har, når du har brug for at nedgøre andre. Sæt dog hellere pris på at folk er på vej i den rigtige retning. Idiot
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/7 2010 13:05 | Indlæg redigeret den: 27/7 2010 08:55

Kære Jimmi

Du opnår ikke det du ønsker ved at hade, provokere, fordømme og rakke ned på andre mennesker. Respekt, rummelighed, kærlighed og inspiration er vejen frem - også når vi taler veganisme. Jeg er tæt på at blive veganer. Men det har under ingen omstændigheder noget at gøre med udtalelser som dine, nok snarere på trods af sådanne. Vi er mange der føler sådan! Og vi støtter hinanden i vores ønske om at leve vegansk. Der er plads til flere... Du kan nå det endnu! ;)

TK
Forum-indlæg: 15
Dato: 26/7 2010 14:17

Hør her, heyheyhey. Jeg har ikke behov for at blive svinet til af dig. Får du det bedre af at nedgøre andre? Jeg er i familie med nogen der malker køer. Har været ude at se det, og de trives rigtig godt. De har det godt og har masser af plads. Det er et stort skridt for mig bare at droppe kødet. Så hold din kæft og pas dig selv.
Heino
(Gæst)
Dato: 26/7 2010 14:19

Jeg har lige fået svar tilbage fra rigshospitalet at min nyre, mine øvre og nedre urinveje er pisse fine. Og jeg pisser altså ret stærkt! Såeeeh! Den her tråd må du sgu længere ud på landet med!

MVH.
Vegetaren!
Jimmi Andersen
Dato: 26/7 2010 14:41 | Indlæg redigeret den: 26/7 2010 14:47

TK
Hvad med alle de produkter du spiser som indeholder æg? Om man spiser en burger eller et æg er lige meget, da der i begge tilfælde vil være et dyr der dør. (Jeg ved godt at hønen ikke dør fordi man spiser ægget men hvad de dør når landmændene ikke længere kan tjene penge på dem og derfor støtter man en industri som slår dyr ihjel).

Hvorfor synes du det er i orden at drikke noget mælk som det var meningen at en kalv skulle have haft. Hvordan retfærdiggør du det? Dem du kender der malker køer hvad gør de hvis det er en tyrekalv der bliver født? Får den lov at leve eller får den med det samme et skud i hovedet med en boltpistol? Er det kun mælk der stammer fra dem som du drikker eller drikker du også noget som er købt i en butik? Hvis du drikker mælk der er købt i en butik så støtter du højst sandsynling nogle landmænd som slår små tyrekalve ihjel samme dag som de bliver født. Moderen når kun lige at presse dem ud og så bliver de skudt.

Jeg synes det er alle tiders at du vil være vegetar men det ville være endnu bedre hvis du undgik alle animalske produkter. Jeg ved godt at det kan være svært og at folk måske synes at det er noget mærkeligt noget, men det er da bedre at folk griner lidt ad en end det er at bidrage til et andet dyrs død.
Kallum
Forum-indlæg: 327
Dato: 26/7 2010 15:21

Jimmi, bliver du aldrig træt af at folk i bedste fald er ligeglade med dig, og i værste fald kommer til at synes du er en pestilens? Du taler stolpe op og stolpe ned om at være god mod dyrene, kunne du ikke også være lidt god ved dine medmennesker på internettet en gang imellem og f.eks. køre din computer over med din mors knallert eller afbestille din internetadgang de næste 50 år? Det er vel ikke for meget forlangt.
Skipper Skræk
Forum-indlæg: 1232
Opskrifter: 1
Dato: 26/7 2010 15:24

Der er en hårdtslående ironi i det her, og det er at Jimmi går ind for dyreforsøg, var han så sød at gøre klart den anden dag.

Jimmi Andersen
Dato: 26/7 2010 15:31

Kallum
Bliver du aldrig træt af at støtte nogle industrier som udnytter dyr, spærrer dem inde i små bure og slår dem ihjel. Hvordan retfærdiggør du over for dig selv at støtte æg og mælkeindustrien. Du behøver ikke at retfærdiggøre noget over for mig men jeg vil gerne vide hvad der får dig til at føle at det er i orden. Oplys mig så jeg kan blive klogere :)
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Emnet er lst for nye indlg.