Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarer er nogle svagpissere.

Gæsteforum

Emnet er lst.
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Rådyret
Forum-indlæg: 26
Område: KBH
Dato: 26/7 2010 19:18

:P
Jimmi Andersen
Forum-indlæg: 1004
Område: Nordjylland
Dato: 26/7 2010 19:30

Ingentingen
Skulle der ikke have stået "De tror de er højtudviklede og klogere end andre Dyr?"

Vi er klogere end andre dyr men vi bruger vores klogskab på at ødelægge, mishandle og udnytte både hinanden og også non humane dyr. Det er utroligt at mennesker kan være så intelligente og samtidig skabe så meget lidelse. Og det er utroligt at når man spørger ind til hvorfor de handler som de gør så er de straks i forsvarsposition i stedet for at tænke over hvad det var man spurgte efter og så komme med et intelligent svar.
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/7 2010 09:50 | Indlæg redigeret den: 27/7 2010 09:51

~ Luna ~
Du har selvfølgelig ret. Det er bare frustrerende at der er så mange kødædere og vegetarer der er ligeglade med dyr

Jeg er glad for at du er enig! ...Og jeg kan godt forstå du er frustreret. Men at gøre kødspisere og vegetarer til dine fjender øger kun afstanden mellem dig og dem/os. (Og tydeligvis også mellem dig og andre veganere.) Hvis du virkelig ikke kun er ude på at provokere, men rent faktisk ønsker at mindske dyrs lidelse, er du godt og grundigt på afveje. Vegetarkontakt er for vegetarer og veganere, men jeg har talt med vegetarer som ikke har lyst til at bruge forummet længere fordi de ikke føler sig velkommen. Kan du selv regne ud hvilke konsekvenser dette kan have for den sag du angiveligt kæmper for? At disse mennesker derudover går glip af de mange fantastiske ting dette forum har at byde på, gør mig både trist og frustreret.

Men! Vi er heldigvis flere der ønsker at elske frem for at hade! :D ...Og denne kommentar er primært skrevet for at gøre de mange vegetarer/pesco-vegetarer/nysgerrige kødspisere osv. der læser denne tråd uden at kommentere, opmærksom på dette!

Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Dato: 27/7 2010 21:45

Hvis en kødspiser ikke spiser kød enkelte dage om året, er han så ikke en rigtig kødspiser? Er han så vegetar?? Ja, jeg undrer mig nogen gange over folks vanvittige holdninger til vegetarere, og det er ikke kun kødspisere der føler sig provokeret også nogle vegetarere/veganere.

Jeg er meget enig med FCAR og Luna. Ethvert skridt i retning af mindre kød samt mindre forbrug af dyreprodukter er et vigtigt skridt som skal værdsættes. Vi skal ikke hakke på hinanden herinde, hellere bruge vores energier på at skabe en bedre verden for alle dyr, de sociale som de vilde, bl.a ved at spise mindre eller intet kød, at købe færre læderting eller ingen. At behandle dyr, ikke kun kældedyr, som skabninger med følelser med ret til et anstændigt liv.

Rom blev ikke bygget på en dag og at løsrive sig fra et samfund bygget op omkring landbrug, er noget der vil tage generationer. Kig i pålægsafdelingen i ethvert supermarked, HVOR ER GRØNTSAGSPÅLÆGGET? Hvis nogen er hyklerisk er det vist et samfund som tordner op om at spiser mere grønt, men hvor man skal ind i en særbutik for at finde pålæg uden kød og som koster en tja.. bondegård!

I en verden som tror på mennesket som den overlegne skabning, den der skal dominere over andre skabninger, er det svært at få fodfæste. Der er meget jeg skal vænne mig til og forholde mig til. Jeg er ny vegetar og var til familefødselsdag i dag, jeg måtte købe en vegetar pizza på vejen dertil, da værten ikke gad ændre sin pizzabestilling. Som hun påpegede var det lidt sent 3 timer før, at skulle tage imod særordrer. På et tidspunkt spiste jeg 3 vingummier (formasteligt), vel vidende at der er gelatine i (hvor kunne jeg dog gøre det), straks var der en der påpegede at der var stivelse i fra dyr. Oh My!!

Ja, vi er nogle der er på vej, der starter op og forsøger at gøre en forskel ved gradvist at mindske kød(dyr)indtaget. Skal vi ikke støttes og hjælpes på vej, istedet for at blive nedgjort og udskældt som hyklere? Hvis ikke af ligesindede hvem så?

Vejen er IKKE sort og HVID, faktisk er det efter min mening den mest primitive indstilling at have. Hvis vi overhovedet skal have en chance for at overleve herinde som i \'den virkelige verden\', skal vi stå sammen, forvare hinanden trods vores forskelligheder, som når det kommer til stykket er petitesser. Herinde har vi helle, kan slappe af og blive klogere og stærkere i vores valg.

Svagpissere? Måske vi skulle styre sproget herinde også, netop for ikke at skræmme andre væk, vi kunne jo godt tåle at være flere medlemmere, 1500 er ikke nok til at kunne gøre en forskel og præge vores kødfikserede samfund. Så til alle nye vegetarere, næsten vegetarere, nysgerrige eller lette kødspisere, VELKOMMEN og velbekommen, du er på vej.

TK
Forum-indlæg: 15
Dato: 27/7 2010 22:23

Jeg er kort skrevet enig Mother Mercury.
Jimmi Andersen
Dato: 28/7 2010 00:48 | Indlæg redigeret den: 28/7 2010 01:00

Mother Mercury
Jeg er stort set enig bortset fra følgende
Hvis vi overhovedet skal have en chance for at overleve herinde som i \\\'den virkelige verden\\\', skal vi stå sammen, forvare hinanden trods vores forskelligheder, som når det kommer til stykket er petitesser.
Det er godt at mange har valgt ikke at spise andre dyr men det er absolut ikke petitesser at mange vegetarer vælger at fortsætte med at støtte industrier som udnytter, mishandler og slår dyr ihjel. Hvis man er vegetar for dyrenes skyld, men ikke går op i hvor ens mælk, ost og æg kommer fra så er man en hykler og hykleri er aldrig noget jeg vil forsvare. Jeg vil heller aldrig forsvare at tage noget mælk som det var meningen at en sød lille kalv skulle have haft og jeg forstår ikke hvordan vegetarer kan forsvare det. Hvis der er en god grund til at stjæle mælk fra en kalv vil jeg meget gerne vide hvad den er.

Der står i din profil at det ikke fungerer for sig at leve uden mælk og æg. Hvorfor gør det ikke det? Jeg kan ikke se problemet men jeg vil gerne blive klogere :)

@alle
Mange synes at jeg burde formulere mig på en anden måde og det er jeg enig i men har jeg skrevet noget der ikke er sandt? Er man ikke en hykler hvis man siger at man er vegetar for dyrenes skyld men samtidig støtter industrier der slår dyr ihjel? Prøv at tænke lidt over dette spørgsmål i stedet for at være i forsvarsposition hele tiden.
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/7 2010 01:01

Flot skrevet Mother Mercury :):D
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Dato: 28/7 2010 05:37 | Indlæg redigeret den: 28/7 2010 05:43

@alle
Mange synes at jeg burde formulere mig på en anden måde og det er jeg enig i men har jeg skrevet noget der ikke er sandt? Er man ikke en hykler hvis man siger at man er vegetar for dyrenes skyld men samtidig støtter industrier der slår dyr ihjel? Prøv at tænke lidt over dette spørgsmål i stedet for at være i forsvarsposition hele tiden.

Nej, man er ikke en hykler af den grund, fordi mange begrænser deres forbrug af det animalske (herunder også æg og mejeriprodukter) betydeligt. F.eks. : Selv om jeg stadig er vegetar, spiser jeg næsten aldrig noget med æg og mejeriprodukter, men det sker, hvis jeg køber noget hos bageren, da vi ikke har en vegansk bager, og nogle gange når jeg er henne hos andre, der ikke har noget vegansk.

-Helle-
Forum-indlæg: 490
Opskrifter: 1
Dato: 28/7 2010 07:07

Jeg er enig med Mother Mercury :)
Og hvis der er nogle hyklere som vil kalde mig en hykler på den baggrund så kan jeg godt leve med det ;)
ikkeheltgrøn
(Gæst)
Dato: 28/7 2010 08:35

Jimmi

Hvor lang tid har du været veganer? Hvor lang tid før du blev veganer var du 'kun' vegetar? Og hvad var grunden til det? Flot og godt for dig, at du er nået den vej. Men jeg vil vædde med, at du har haft en overgang, hvor du har haft tid til at lære om tingene og vænne dig til det. Hvorfor skal nuværende vegetarer ikke have lov til det?

Hvis du har været veganer hele dit liv ved du meget om det. Men hvis det drejer sig om måneder, hvad giver så dig retten til at dømme kødædere og vegetarer som hykleriske?

Du kalder vegetarer hykleriske. Jeg kalder dig hyklerisk. Og hysterisk. Og meget irriterende, opstoppet, bedrevidende, uinspirerende, snævertsynet og nedgørende.

Hvis man bliver så bedrevidende og nedgørende af at være veganer, så er det fandeme ikke noget jeg gider blive. Men nu ved jeg tilfældigvis at veganere generelt er MEGET søde mennesker - så det er ikke noget angreb på jer andre.

Men Jimmi! DU er grunden til, at alle ikke-veganere jeg har mødt siger til mig "du må aldrig blive veganer. De er kraftedeme så røvhellige, prædikende og irriterende at høre på".

Fedt at du gider inspirere omverdenen til at støtte op og have forståelse for de grønne mennesker. Og fedt at du gør noget for at mindske de barrierer, vi, der ikke er så langt endnu, møder i vores hverdag. TAK! :@
Jimmi Andersen
Dato: 28/7 2010 08:57

ikkeheltgrøn
Jeg var vegetar i ca. 4 år før jeg blev veganer. Grunden til jeg kun var vegetar var det første lange stykke tid at jeg var uvidende. Jeg vidste ikke hvordan malkekøer og høns har det. Efter jeg fandt ud af hvilke forhold de lever under var der et langt stykke tid hvor jeg var en hyklerisk vegetar. Jeg ville ønske at der var nogen der havde konfronteret mig med at jeg var en hykler men det var der desværre ikke så derfor gik der lang tid før jeg blev veganer. Når jeg bruger ordet hykler så mener jeg en person som har nogle bestemte værdier men ikke lever op til dem. Hvis man mener at dyr ikke skal udnyttes men samtidig støtter industrier som udnytter og slår dyr ihjel så er man hvad jeg definerer som en hykler.
SoWhat
(Gæst)
Dato: 28/7 2010 11:10

Måske er du i virkeligheden en kæmpe hykler. Det er så nemt at sidder der bag skærmen og være fordømmende og bedrevidende og i det hele taget ENORMT snæversynet.
Måske er dine sociale kompetencer bare lig 0. Det må være den eneste grund til at du gang på gang på gang på gang laver den her slags indlæg.

Kan vi snart komme videre i teksten her på VegKontakt? Er der ikke snart nogen som har noget fornuftigt at sige - nogen som vil dele nogle grønne glæder eller sjove oplevelser? Nogen som har nogle positive budskaber?

A fucking HIMSA ! :)
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 28/7 2010 11:24

Jeg har hørt nogen sige at man blive et gladere, roligere og mere åbent menneske af at være grøn.
Er der noget om det :D?

Lad os fåkin bevise det!!

Stort sol og sommerkrammer til alle

(om vinteren er jeg pissesur)
undercovertrold
(Gæst)
Dato: 28/7 2010 11:42

ah pis, jeg glemte at være undercover så der ik er nogen der kan gætte hvem jeg er!

:P
Jimmi Andersen
Dato: 28/7 2010 12:01

mumitrold
Hvis du virkelig er sur om vinteren så prøv at tage tilskud med d vitamin :)
Albert
(Gæst)
Dato: 28/7 2010 12:16

Jeg føler at køer er dumme. Se bare på dem!

Derfor drikker jeg deres mælk da de ikke kan mærke forskel. Her i Vestjylland er mange af de sataner. Nogle gange tager jeg kvælertag på dem og drikker direkte fra deres patter!
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 28/7 2010 12:16

@SoWhat

"Måske er du i virkeligheden en kæmpe hykler. Det er så nemt at sidder der bag skærmen og være fordømmende og bedrevidende og i det hele taget ENORMT snæversynet.
Måske er dine sociale kompetencer bare lig 0. Det må være den eneste grund til at du gang på gang på gang på gang laver den her slags indlæg.

Kan vi snart komme videre i teksten her på VegKontakt? Er der ikke snart nogen som har noget fornuftigt at sige - nogen som vil dele nogle grønne glæder eller sjove oplevelser? Nogen som har nogle positive budskaber?

A fucking HIMSA ! "

Jeg er SÅ enig!

Det eneste der mangler er:

Stram kysen mester og få dig et lidt mere indholdsrigt liv, så du ikke behøver rakke ned på andres for at få det bedre med dig selv.
Jimmi Andersen
Dato: 28/7 2010 13:30 | Indlæg redigeret den: 28/7 2010 13:31

Stram kysen mester og få dig et lidt mere indholdsrigt liv
Har du et forslag til hvordan jeg får det?

@alle
Denne tråd er meningsløs og det var direkte dumt at oprette den. Der kommer selvfølgelig ikke noget godt ud af at svine andre til. Jeg har oprettet en ny tråd hvor jeg håber at vi kan få gang i en god debat. Hvis i vælger at svare på de spørgsmål som jeg har stillet i den nye tråd vil jeg gerne bede jer om at se bort fra de åndssvage ting jeg har skrevet i denne tråd. Her er linket til den anden tråd. Lad os få gang i en god og konstruktiv debat :)
http://vegetarkontakt.dk/?-sprgsml-til-vegetarerne=47774
Mother Mercury
Forum-indlæg: 138
Dato: 28/7 2010 13:36

Jimmy, nej jeg synes ikke det er spor hyklerisk, at man som vegetar benytter mælkeprodukter og æg, selvom man ved dyrene ikke har det optimalt. Der er mange nuanceret valg man tage. Eksemplevis at vælge økologiske eller endnu bedre biodynamiske produkter. Økologi er bestemt ikke godt nok, set med dyrevældfærdsbriller, MEN at købe disse produkter har en kraftig signalværdi. At vi som forbruger foretrækker mere dyrevenlige produkter uden unødvendig kemi, et mere naturligt produkt. Det er et bevidst valg som kan påvirke industrien. Tænk hvis alle ungik konventionelle mælkeprodukter. Producenterne ville være nød til at omlægge til økologi, man kunne forstille sig herefter, at de biodynamiske produkter ville få en større interesse. Hvis vi en dag når dertil, er det jo et kæmpe skridt i den rigtige retning, meget bedre end som det er nu.

Hvis der bliver solgt mindre og mindre kød, og folk købe flere grøntsager og mere frugt, vil kødproduktionen falde og flere vil kunne leve af at producere frugt og grønt OG vores vandressoucer vil kunne holde længere. Samfundet ville være på vej i den rigtige retning. At tro verden kan omvendes fra den ene dag til den anden er utopi. At tro vi kan påvirke andre med nedgørelse og fordømmelse er utopi. Det er lidt ligesom børneopdragelse og for den sags skyld hundeopdragelse eller afvænning af misbrugere. Den største fremgang ses ved hjælp af anerkendelse, ros og ikke mindst en god formidling af fakta.

Mit valg i brug af økologisk/frilands æg samt nogle mælkeprodukter, er pga. ernæring og samfundet som det er nu. Jeg har 3 børn, hvoraf det kun er den ene der er vegetar. Jeg vil ikke risikere hun eller jeg kommer til at mangle proteiner, hun er kræsen og på trods af sit valg, skal hun vende sig til flere grøntsager og en ny mad. Jeg vil gerne påvirke de to mindste i den rigtige retning, det gør jeg ikke ved at smække veganske retter på bordet og i madpakkerne fra den ene dag til den anden. Den bedste måde er ved en rolig introduktion, ved at lave de sædvanlige retter de kender, men hvor kødet er erstattet af grøntsager/vegetarkød samt indimellem af nye og anderledes spændende vegetariske retter. Ikke at forbyde dem at drikke mælk, men at give dem valget imellem mælk og soya/ris mælk, at fortælle om fordele og ulemper. At bevæge sig ud i samfundet som ny vegetar, er ikke nemt når alle bygger mad op omkring kød. Det kræver tilvænning både af dig og dine omgivelser, men det kan lade sig gøre og nemmere er det, hvis man ikke fremstår fanatisk. Æg og mælkeprodukter er det næste maden er bygget op af og derfor er det meget nemmere at interagere mellem andre, hvis du tillader dig at spise dette, da udvalget af mad ude er større. Så for at gøre det nemmere for mig selv og især mine børn har jeg valgt at leve sådan. Synes nu stadig jeg kan kalde mig vegetar, også hvis jeg skulle vælge at spise et stykke flæskesteg juleaften. Dog vil jeg kun gøre dette hvis kødet kommer fra et dyr, der har levet et anstændigt liv, og her kan man så have forskellige meninger om hvad 'et anstændigt liv' så er.

PS. Kan admin eller stifteren af denne side ikke blokere stødende/ligegyldige/intetsigende bemærkninger, som eks. fra Albert(gæst)? Især af hensyn til nye medlemmer.
Jimmi Andersen
Dato: 28/7 2010 13:50

Mother Mercury
Jeg ser helst at mit navn staves med i. Det giver negative associationer når jeg ser det stavet med y. Dit indlæg er lidt langt. Nåede du at se den sidste besked fra mig før du begyndte på det?
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Emnet er lst for nye indlg.