Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Middel mod candida svamp

Gæsteforum

Sider: 1 2 3 > >>
yyyy
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 06:51

Jeg har fornylig købt et middel mod candida svamp, da det er noget som jeg har haft i mange år.Jeg har prøvet at gå hos en Biopat og det hjalp da også noget, men hun gik ikke ind for vegetarisk kost.Så nu har jeg købt nogle piller over nettet som skulle være meget effektive..De hedder "Olive Leaf Extract".De tager alt hvad der hedder svamp og parasitter med.Så hvis der er nogle herinde som går og døjer med candida svamp og andre ting kan jeg stærkt anbefale dem.Jeg vil dog lige sige at man skal nedsætte sit forbrug af brød da det indeholder gær + også nedsætte sit sukkerforbrug.
Justine, ikke logget ind
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 07:01

Det eneste der er i \\\"Olive Leaf Extract\\\" er en omgang snyd og bedrag.
Der findes kun ET middel mod candida og det er at undgå:
Sukker
Gær
Brød
Alkohol
Og en hulens masse andre ting.

Desuden kan man kun være sikker på at have candida hvis man har været til læge med det. Så hulens mange alternative behandlere påstår at man har det, uden at man har skyggen af det, for at tjene penge !
Æble
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 07:37

Kan du se denne Candida svamp eller mærke den. Hvor sidder det?
nissen
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 08:14

den sidder ovenpå hovedet, har form som en stor champignon
s
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 08:24

Ronja
(Gæst)
Dato: 17/8 2010 08:38

Har du prøvet candida diæten?

http://www.thecandidadiet.com/candida-fighting-foods.htm
knud
Forum-indlæg: 179
Område: Århus
Dato: 17/8 2010 11:34

Her er først en let candida test.

http://www.ninazu.com/tests1.html

Da candida er del af kroppens naturlige forsvar imod tungmetaller,
er vigtig at starte candida bekæmpelsen med at få fjernet alle amalgam-fyldninger
ellers vil ingen kur virke i længden.

Da det ved fjernelse af a-fyldninger er stor sandsynlighed for at men får en ekstra dosis kviksølv
er det en god ide at lade op med modifilan i tiden rundt om fjernelsen.
Modifilan er en alge extract der er super til at fjerne tung metaler.

Her er forskellige kurer for candida
http://www.earthclinic.com/CURES/candida4.html

Her er et fordrag i Århus.
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=143049059061323

Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/8 2010 13:10 | Indlæg redigeret den: 17/11 2011 19:59

Svamp i skeden. Candida eller candidiasis

Jeg har netop i går skrevet og sendt dette til en ven, hvis datter har problemer med svamp i skeden. Det har op til halvdelen af alle kvinder i den vestlige verden. Der er ingen smart, hurtig eller eksotisk alternativ kur mod candida. Candida-svampen lever af sukker, og den skal behandles, som man behandler sukkersyge. Men først lidt generel info:

Svamp i skeden (og i munden, i tarmene, på andre slimhinder og på huden), skyldes næsten altid gærsvampen candida. Candida er naturligt forekommende i skeden og holdes i skak af naturlige mælkesyrebakterier, men særlige omstændigheder kan få svampen til at vokse og brede sig. En korrekt mælkesyrebalance er afgørende for at undgå candida-vækst.

En række faktorer kan få candida-gærsvampen til at vokse. Det drejer sig om:

1. Penicilin og antibiotika
Brug af penicillin eller anden antibiotika kan begrænse eller fjerne de normale mælkesyrebakterier i skeden. Herved får gærsvampen bedre mulighed for at vokse.

2. Graviditet og p-piller.
Niveauet af visse hormoner forhøjes stærk under graviditet. Dette bevirker, at slimhinden i skeden ænder sig, så gærsvampen får bedre vækstbetingelser. Immunsystemet undertrykkes også under graviditet, så det kan være sværere for kroppen at bekæmpe infektioner og svampevækst. Noget lignende gælder for p-piller.

3. Sukkersyge og PCOS.
Sukkersygepatienter og kvinder med Polycystisk Ovariesyndrom (PCOS) har forhøjet mængder af sukker i blodet. Noget af dette sukker oplagres i skedens slimhinde, så der herved dannes fødegrundlag for candida-svampen, så den har lettere ved at vokse og brede sig.

4. Jernmangel eller anden mangeltilstand.
Mangeltilstande kan blandt andet medføre svækkelse af immunforsvaret og nedsat opbygning af hud og slimhinder, så man lettere får infektioner.

5. Nedsat immunforsvar pga. cancer eller HIV/ AIDS.
Ved nedsat immunforsvar er kroppens evne til at afvise infektioner svækket, evt. mangler den helt. Hyppige og tilbagevendende svampeinfektioner, blandt andet i skeden, ses derfor ofte hos denne patientgruppe.

6 Behandling med andre medicinske præparater.
Behandling med prednisolon eller andre præparater, der svækker kroppens immunforsvar. Dette gør det sværere for kroppen at bekæmpe eksisterende infektioner og afvise nye.

7. Overdreven hygiejne.
Det er godt at have en god hygiejne, dvs. hverken for meget og for lidt. Vask flere gange daglig er ikke godt for miljøet i intimområdet og forstyrrer balancen i skeden. Dette sker især, hvis man også bruger sæbe, da man både nedbryder hudens barriere og forskyder syrebalancen, så svampe får bedre vækstbetingelser.

8. Menstruation.
I slutningen af menstruationscyklus er hormonniveauet højere end i begyndelsen, derfor er der nogen, som har tendens til at få svamp umiddelbart efter. Årsagen til, at svamp optræder relativt ofte efter menstruation, er, at menstruationsblodet er basisk og forstyrrer syrebalancen.

9. Tætsiddende trusser og trusseindlæg.
Tætsiddende trusser, især hvis de er af syntetisk materiale, lukker underlivet inde, så det har svært ved at ånde. Brug af trusseindlæg gør, at underlivet bliver endnu mere indelukket og fugtigt, så en svamp let kan finde grobund.

10. Andre årsager
Ukendt tilbøjelighed til tilbagevendende svamp i skeden. Der er nogle kvinder, som ofte får svamp uden, der kan påvises nogen årsag.

En anden liste over årsager er følgende:

Tilstande der øger risikoen for candidiasis:

Almen svækkelse.
Bred antibiotisk behandling (antibiotika virker ikke på svampe, men giver dem ofte bedre vækstbetingelser).
Kemoterapi, binyrebarkhormon (steroid) eller anden immunhæmmende behandling.
Sukkersyge.
Alder.
AIDS.
Stofmisbrug.
Fedme.
Varme og fugt.
Stofskiftelidelser.
Fejlernæring.
Længere tids sengeleje.
Kateter (en plastiskslange) i f.eks. en blodåre eller i urinrøret. Eller intuberede patienter (respiratorpatienter).

Konklusion:

De mest udbredte årsager til candidavækst er svækket immunforsvar, mangeltilstande og store mængder fedt- og sukkerholdige fødevarer, dvs. fejlernæring. Dette forstyrrer mælkesyrebalancen og giver gode vækstmuligheder for candida-svampen.

Candida/candidiasis kan forebygges, mildnes eller kureres med en kostændring i retning af plantemad på samme måde som sukkersyge (Diabetes 2). Herved styrkes immunforsvaret, fedt- og sukkeroverskud mindskes, mangeltilstande ophører og mælkesyrebalancen genoprettes.

(Dette suppleres selvfølgelig med korrekt hygiejne, løstsiddende tøj og nedtrapning af pille- og medicinforbrug.)

Se mit særlige info-ark om Sukkersyge (Diabetes 2) her (i bunden af tråden):

http://www.plantemad.dk/diabetes2.html

Se også mit info-ark om Næringsindhold i forhold til kalorier (to tredjedel nede i tråden):

http://www.plantemad.dk/naeringsindhold.html

Yderligere råd: Masser af solskin og frisk luft. Motion er vigtig. Hvile, afstresning, god søvn. Brug ikke tamponer ved menstruation.
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Område: KBH
Dato: 17/8 2010 13:51 | Indlæg redigeret den: 17/8 2010 14:35

God info. Vil dog lige igen nævnte igen at Cousens -som du henviser til i sukkersyge delen- kører et ekstremt fedtholdigt program -og et på mange andre måder problematisk forløb som ikke viser sig holdbart i længden.
For ja, Candida kan kræve en langvarig, vedholdende indsats selvom om mange prøver at sælge os den modsatte ide.

Er vel også værd at nævne at det ikke er sukkerindholdet i maden, men hvordan det optages der er afgørende. Selve smagen/sukkerindholdet er jo ikke en faktor i sig selv.

PS Var sgu ik lige klar til det billede der :O
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 17/8 2010 19:27

Synes også lige at jeg synes det er irreterende at så mange skriver som "Gæster". Det er svært at tage det seriøst. Og synes absolut ikke det er sjovt at læse om mirakelmidler mod candida svamp hvis det bare er fis. Der er faktisk mindst en herinde som lider hårdt af candida, og har prøvet næsten alt. (er selvfølgelig mig selv jeg snakker om ;)

Så please opret en profil og fortæl hvordan det virkede på dig, hvorlænge osv..

samson
Forum-indlæg: 4
Område: Midtjylland
Dato: 3/1 2011 18:08

Nu har jeg så oprettet en profil, og vil gerne videregive mine erfaringer, med hvad der virker på kæmpen mod candida. Det er en kur som vare 4 uger som har virket for mig de gange jeg har været angrebet hårdt og en kur jeg tager når jeg har været på antibiotika eller andet medicin som svækker mig og giver candidaen gode vækst betingelser.

Det er totalt bandlyst med sukker, gær, ris, pasta og rå grøntsager og meget andet i alle 4 uger. Der skal indtages et suppeafkog (som smager meget lidt godt) og hver uge der går får man lov at spise lidt flere ting, der skal også indtages 2 forskellige slags natur piller.

Jeg videregiver gerne alle detaljer og opskrifter hvis det har interesse... Det har som sagt virket for mig og efter endt kur har jeg været så god som ny, og jeg har stort set, SET hele svampen komme ud sammen med min afføring.

Jeg er i gang igen nu med kuren og sad og surfede om nye opdateringer om candidaen, kunne jo være der var kommet nyt til siden jeg sidst var i gang, og der faldt jeg lige ind i jeres debat. Men også her lader det til der kun er det hårde kost vej, igen mirakler siden sidst.
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Område: KBH
Dato: 3/1 2011 18:25

"jeg har stort set, SET hele svampen komme ud sammen med min afføring" føj for satan! Hvor lyder det bare klamt!
samson
Dato: 3/1 2011 18:27

jep men så ved jeg den er væk ;-)=
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Dato: 4/1 2011 12:20

Føj da.. altså den del som var i tarmen? Det er jo først når den går fra tarmvægen ud i blodet at den bliver farlig ik? Alle har jo candida, og den er jo en naturlig del af os.. så det er måske ik så godt hvis den forsvinder helt?

Jeg har noget Ipo Roxo te med hjem fra Brasilien, det skulle også været godt og var rimelig billigt dernede. Jeg havde candida under hele min graviditet men forsvandt ved fødslen. Halleluja, det er noget LORT at have og den styre ens liv fuldstændig hvis det har spredt sig.

granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 4/1 2011 18:41

var gæste forum ik lukket for gæster
samson
Dato: 4/1 2011 20:50

Jeg kan kun være enig med dig Acai-Maria, men jeg var ramt i både tarm og blod og bliver det jo hver gang de har været atibiotika inde i billedet...

Jo der er lukket for gæster.

Lillepigen
Forum-indlæg: 37
Område: Sydjylland
Dato: 12/1 2011 16:31

Bliver lige nødt til at høre, hvad er symptomerne på Candida - og kan lægen ikke teste det på nogen måde? Kan det hvis Candida går i blodet betyde, at hvis min puls f.eks. stiger (nervøsitet) gøre at min kropslugt ændrer sig til det mindre behagelige? Sommetider synes jeg nemlig det sker, så kan det lugte som om, man har slået en prut - uden at have gjort det, selvfølgelig. Men der er, mærkelig nok, aldrig nogen omkring mig, der har kommenteret det - og det er kun sommetider jeg selv lægger mærke til det. Især her efter en ferie hvor jeg har spist rigtig usundt, masser af slik (hvilket også kunne lugtes p mine prutter) synes jeg det var været galt - så lige nu prøver jeg at spise wok og lignende sunde ting uden sukker og gluten. Sommetider kommer det også (måske kun?) fra enten min næse ved ved, eller min ånde, føler jeg - oftest når jeg er sulten. Har tænkt på, om det kunne være Candida, men så må det jo gå i blodet - siden det \"kommer ud\". Det kan måsk også være irritabel tyktarm el. lign., da jeg tit er oppustet efter et (aftens)måltid. Min læge kan nok ikke gøre noget, tror i.
33333
(Gæst)
Dato: 23/1 2011 20:11

jeg døjer med samme problem, lige et spørgsmål; hvornår fik du problemet med lugten? har du hele tiden haft det eller...?
33333
(Gæst)
Dato: 24/1 2011 18:03

Her det en der har fundet en løsning til problemet læs lige alle indlæggene http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ibsgroup.org%2Fforums%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F91244-my-fecal-body-odor-solution-please-pass-around%2F&ei=M709TeDNF8WgOsbG_dML&usg=AFQjCNFK8foPJf0iRFwstzf33-K6BGiJ7g

Vi skal nok finde en løsning der er permanent bare være tålmodig og husk, at alt der sker i vores liv har en mening
Dinna
Forum-indlæg: 359
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 25/1 2011 12:04

Hej KongGulerod :)
Det kunne jeg godt være interesseret i. Men er det noget du bliver ved med at sælge? For er temmelig broke lige nu.
Er det bare sådan et generelt middel, der renser ud i whatever, man har brug for?
Kunne godt tænke mig at høre mere om, hvilke virkninger du har set på folk, der har brugt den olie?
Sider: 1 2 3 > >>