Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Middel mod candida svamp

Gæsteforum

Sider: << < 1 2 3
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 17/11 2011 15:11

Jeg synes ikke det virker, oregano olie altså. Overhovedet.
Klejne
Forum-indlæg: 384
Opskrifter: 1
Dato: 17/11 2011 16:40

Jeg er også på candida-diæt for tiden.
Man bliver som det første nødt til at undgå gær, sukker (herunder alkohol), røgvarer og hvede. Det er alle de bøger jeg har læst enige om. Der er gær(pulver) og/eller sukker i mange ting som fx sojagranualat, sojasovs, eddike og chips, så man skal til at tjekke varedeklarationer yderligere.
Flere bøger siger man også skal undgå planter fra natskyggefamilien (tomat, aubergine,kartofler...)
Enkelte bøger siger at man ikke må spise køleskabskold mad, og andre siger bananer eller sesamfrø.
Jeg har valgt kun følge det med gær, sukker og hvede og så skære kraftigt ned på natskygge-mad. Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i alle de andre gode råd, for de modsiger sig selv.

Jeg er selv startet på noget udrensende kur her først og nu skal jeg så til at tage mælkesyrebakterier for at bygge min tarmflora op igen. Derudover tager jeg noget homøopatisk (selvom jeg normalt ikke er til den slags) svampedræbende, som hedder Pefrakehl. Det kan fåes både som stikpiller og som dråber.
Og så drikker jeg ipe roxo urtete, som efter sigende også skulle være svampedræbende.

Alt i alt en meget dyr affære pga. alle de underlige medicinpræparater jeg har skullet købe. Så jeg ville nok starte med at låne en masse bøger om emnet og så lægge min kost om, før jeg går ud og køber alt muligt.

Jeg har spist efter diæten i fire uger nu, og kan endnu ikke mærke nogen forbedring i mit træthedsniveau, som var den primære grund for mig til at starte på diæten. Men jeg har tabt mig lidt, min hud er blevet pænere og jeg kan også se at min fodsvamp er svundet ind, så lidt hjælper det da.

Held og lykke med det (:
Sørensen
(Gæst)
Dato: 28/5 2012 09:10

@Lykke Nu det er et stykke tid siden du skrev, er din mand muliggvis kommet neglesvampen til livs. Men her er alligevel en anbefaling, som jeg selv har haft glæde af vedr. neglesvamp og candida. Citridal grapfrugtkerneekstrakt kan købes i Matas og er et naturligt antibiotikum, som kan bruges imod en række forskellige problemer som linket nedenunder beskriver:
(se under neglesvamp) http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1804/sprog=1/grp=6/menu=7/

Her lidt mere viden: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1805/sprog=1/grp=6/menu=7/
Banina
Forum-indlæg: 65
Område: Sjælland
Dato: 29/5 2012 06:29

Nyt syn på candida. Jeg har læst om det flere steder, og det giver bare super meget mening i forhold til \\\'den gamle\\\' opfattelse af en candidakur (stenalderdiæt, udelukkelse af frugt mm)

Jeg kan se at det er en ældre tråd, men synes at det er virkelig vigtig viden hvis nogen søger på det herinde :)

Spoiler: kuren er... Kostomlægning! Men ikke på den måde som de fleste snakker om.
X
(Gæst)
Dato: 6/7 2012 14:55

Jeg vil ikke oprette en profil for det jeg vil sige.
Hvis du har mistanke om svamp eller anden sygdom på de \\\"private\\\" dele. så søg omgående læge.
Jeg gjorde det ikke. Troede på mirakler og var selvklog, og lige pludselig var det så slemt, så jeg ikke
kunne finde ud af, hvordan jeg skulle forklarer en læge, hvorfor jeg var sådan en idiot. At jeg havde ventet
så længe.....
I dag er jeg uden svamp, men min penis er ikke som den var engang.
Nu vil jeg ikke vise den til kvinderne mere, selv om lægerne gjorde hvad de kunne.
Gå til lægen ved den mindste mistanke, tro mig.
Mand49
(Gæst)
Dato: 29/10 2012 00:10

Jeg har skiftet til stenalder kost uden at være "fanatisk" -
I længere tid har jeg døjet med "bøvs" der lugter/smager "svampe agtigt" (ikke sådan lige at forklare)
Jeg har belægninger på tungen (ikke voldsomt) - og får ofte luftklem i maven....
Har haft problemer med "løs mave" igennem nogen tid.

Som "stenalderkost" hygge bruger jeg nødder,,,,Men jeg SKAL da lige love for at min mave ikke kan li for mange af dem...
Har lige ligget hele dagen med luftklem - løs mave og "svampe bøvs" .....

Er det noget der kan genkendes under syntomer af Candida?

Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 29/10 2012 10:10

Det kan være så meget, så du må et smut forbi din læge.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 29/10 2012 13:24

Det, du beskriver, er ikke symptomer på Candida, men symptomer på - Stenalderkost!

http://www.plantemad.dk/stenalderkost2.html

Det er en myte, at vore forfædre åd meget kød. De åd mest planter:

http://www.plantemad.dk/menneske_planter.html
frodig
(Gæst)
Dato: 8/3 2013 12:30

Hej....
jeg har haft candida i blodet for ca 10 år siden - kuren var slem... afholdenhed fra alt det "gode" - men det hjalp.
Men nu er det galt igen efter antibiotika m.m. og meget værre, for det er også i bronkierne, lungerne med slem sej slimdannelse som skal hostes op. - Lægerne kan ikke finde årsag efter skanning m.m. -
Jeg har anskaffet både oreganoolie og citridal - men hvordan og hvor meget skal jeg indtage. ?Og betyder det mon noget, når man også får blodfortyndende og vanddriende medicin ?
Der findes forfærdelig mange råd og regler men, men , men ??
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/3 2013 13:52 | Indlæg redigeret den: 8/3 2013 13:54

Glem alt om mirakelkure, sjove olier og snedige kemikalier... det drejer sig om at spise ordentligt:

De mest udbredte årsager til candidavækst er svækket immunforsvar, mangeltilstande og store mængder fedt- og sukkerholdige fødevarer, dvs. fejlernæring. Dette forstyrrer mælkesyrebalancen og giver gode vækstmuligheder for candida-svampen.

Candida/candidiasis kan forebygges, mildnes eller kureres med en kostændring i retning af plantemad på samme måde som sukkersyge (Diabetes 2). Herved styrkes immunforsvaret, fedt- og sukkeroverskud mindskes, mangeltilstande ophører og mælkesyrebalancen genoprettes.

(Dette suppleres selvfølgelig med korrekt hygiejne, løstsiddende tøj og nedtrapning af pille- og medicinforbrug.)

Se mit særlige info-ark om Sukkersyge (Diabetes 2) her, hvor kostrådene også gælder for Candida:

http://www.plantemad.dk/diabetes2.html

Se også mit info-ark om Næringsindhold i forhold til kalorier:

http://www.plantemad.dk/naeringsindhold.html

Yderligere råd: Masser af solskin og frisk luft. Motion er vigtig. Hvile, afstresning, god søvn. Brug ikke tamponer ved menstruation.
LindaDudek
(Gæst)
Dato: 11/3 2014 16:14

Hej,

Jeg håber, at det er i orden at poste dette herinde. Jeg gør det i bedste mening og ikke for at spamme.

Jeg tilbyder et gratis webinar, hvor jeg deler mine erfaringer med Candida og vi bagefter kan tage en dialog.

Webinar: Candida - en klam ven

Jeg har haft kronisk candida i mange år - i nogle perioder virkelig ekstremt og så klamt at sex var udelukket. Men nu er jeg endelig sluppet af med det!

I dette webinar vil jeg dele alt hvad jeg ved om candida og behandlingen af candida. Og måske er det lige præcis de erfaringer, som jeg sidder inde med, som du skal bruge for at blive din Candida kvit? Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste for at klæde dig på til, at du selv kan finde din vej gennem junglen.

Læs mere om webinaret her: http://lindadudek.com/candida-en-klam-ven/

Tilmeld dig webinaret her: https://attendee.gotowebinar.com/register/3408271998341264642

Jeg giver dig redskaber til at helbrede dig selv for candida.

Det er dog ikke sikkert, at du slipper af med din Candida på samme måde, som jeg slap for mig Candida.

Candida er en ven, som spiser de ting i tarmen, som du ikke kan tåle. Derfor skal du være overlykkelig for, at du har Candida.

Hvis dit tarmsystem eller krop er ude af balance, så kan der komme en overvækst af venner, der hjælper dig, og det vil bestemt genere dig lige så meget, så det generede mig.

Derfor bliver du nødt til at gå den laaange vej og finde ud af, hvad der er, der er årsagen til, hvorfor netop du har fået overvækst. Der er ingen nem vej (ud over medicin, der slår alle svampe ihjel i din krop – også dem, som er dine venner og hjælper dig med at bekæmpe ‘the bad guyes’).

Med venlig hilsen
Linda Dudek
Yazmine
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 27/10 2014 20:40

oregano olien kan købes her ;-)

http://www.dmannose.co.uk/wild-oregano-oil-carvacrol.php
Alex
(Gæst)
Dato: 26/12 2014 22:13

Hejsa folkens,

Kan varmt anbefale SCD (specific carbohydrate diet) som kostplan.

Jeg har linket herunder til en hjemmeside der fortæller mere om det og som har en liste over madtyper der må spises og ikke spises.

www.breakingtheviciouscycle.info/legal/listing/

En anden kur der også skulle være god er GAPS (Gut and psychology syndrome), denne er en videreudvikling af SCD.

Begge kostplaner har fået utroligt meget god omtale rundt om på nettet mod mangt og meget, og giver én lidt mere at forholde sig til da det er mere samlet end så mange andre råd og ideer.
Henrik
(Gæst)
Dato: 22/4 2015 14:51

Nogen der har erfaring med at få skiftet amalgam fyldninger (kviksølv) ?
Louise
(Gæst)
Dato: 25/7 2015 09:28

Hej alle
Jeg har nu forsøgt at bekæmpe candida i overvækst i 3 måneder via kosten. Dertil med Pefrakehl og kostomlægning samt homeopatiske dråber. Jeg kontaktede en heilpraktiker for at få hjælp i forløbet. Det lykkedes - næsten! Da jeg forsøgte at trappe ud af diæten (stadig uden sukker, hvede og laktose) bragede svampen tilbage. Så nu er jeg tilbage på den strenge diæt. Har også kontaktet en ortemolekylær læge som siger, at svampen vil blive ved med at komme tilbage, så længe der er kviksølv i kroppen - og ifølge hende findes det ikke kun i tandfyldninger, men også slik og visse former for sodavand (som smagsgiver.) Ifølge hende skal blodet renses (en bekostelig affære.) Er der nogen, der har erfaringer med dette? Og så vil jeg gerne give et link til en oplysende beskrivelse af candida og behandling: https://da.wikipedia.org/wiki/G%C3%A6rsvampesygdomme
derudover har jeg haft glæde af at læse Radiodoktorens råd. Man kan også følge candidaens udvikling med spytprøve (en ordentlig spytklat i et glas vand om morgenen. Før mad og medicin. Hvis spytklatten danner lange tråde, er det en aktiv candida. Søg f.eks. på spytprøve og candida, der er uddybende råd.)
Jytte
(Gæst)
Dato: 16/10 2015 12:13

Hej Alle. Har haft stor effekt af at drikke Kefir. Dyrker den selv. Kan købes på Nettet Giver en supersund Mave/Tarm Balance ( virker for mig )....
Hope
Forum-indlæg: 257
Dato: 17/10 2015 11:25

En af mine venner fandt at

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Formula-SF722-250-Gelcaps/18560

var meget effektivt i at bekæmpe hans candida. Man skal passe på med dosis da det kan give uheldige symptomer som angst etc. hvis kroppen skal udskille for store mængder svamp for hurtigt.
MrThomsen
Forum-indlæg: 1
Dato: 28/6 2019 09:49 | Indlæg redigeret den: 1/7 2019 17:17

Kan se at det er et skriv af ældre dato, men må holde med Leif i at det langt hen af vejen drejer sig om at have et sundt immumforsvar. Atså at spise mange grøntsager, sunde olier og undgå sukker, alkohol fast food (uden sund næring) og spise antiinflammatorisk kost. Selv har jeg haft familiemedlem der fik ringorm. Hun havde været stresset i en lang periode, gået meget i byen hvor hun havde drukket alkohol og ikke spist særlig sundt. Ringorm kan smitte fra dyr, men det var ikke tilfældet her. Jeg kan derfor kun anbefale at omlægge sin kost, hvis man vil undgå svampeinfektion - hvad enten det er ringorm, svamp i skeden, svamp på penis, svamp i lysken, neglesvamp eller svamp i hovedbunden. Det drejer sig om at leve sundere, så din krop selv kan bekæmpe problemet. Når det så er sagt og man står med en svampeinfektion, så kan svamp bekæmpes ved at anvende timianolie, tea tree olie, castor olie eller lægemidler. Symptomer på ringorm er kløe, rødme og skæl af huden. Håber dette kunne være til hjælp!
pjevs
(Gæst)
Dato: 20/8 2019 23:09

Lev af smoothier og bliv raw fooder. Det er dumt at gå så meget i byen og drikke alt det alkohol.Jeg drikker ikke selv.Kan finde på at ryge lidt en sjælden gang.Eller prøv at spise vegansk eller vegetarisk ikke antifammatorisk kost man skal helt undvære kød.Man skal spise raw food elle plantebasaret kost for at få det godt. Man skal bare undvære brød og pasta.
Gæstenavn:

Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =

Sider: << < 1 2 3