Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Middel mod candida svamp

Gæsteforum

Sider: << < 1 2 3 > >>
Svampepigen
(Gæst)
Dato: 11/2 2011 22:31

Hejsa, jeg er en pige på 15 år og jeg er bange for at jeg er ved at få svamp i skeden.
Det lugter en smule, og det er som om mit ud flåt sidder som et tykt lag, ved kønslæberne, hvilket er en smule klamt. Det klør også og mit underliv er rimelig rødt - Er det bare ganske almindelig irreartion eller kan det være svamp og syntes i at jeg skal gå til lægen med det?

Tak på forhånd.
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 11/2 2011 22:54

ja det synes jeg du skal;) Men er ret sikker på at det er candida;)
Nadi
(Gæst)
Dato: 3/3 2011 21:16

Hej Alle

Jeg har nu længe haft mundsvamp og fik adskillige præparater som flucanozol u name it.. men intet virker...
Høre hals lægen påstod at der ikke er andre udveje. Så kontaktede jeg min egen læge og han sendte mig på laboratoriet for at testes om jeg har en bakterieform kaldet helicobacter, Kan Helicobacter have noget med det svamp jeg ha ri munden?

Føler ofte jeg har luft i maven, kløen i endetarmen , dårlig ånde og diare.

granatæble
Forum-indlæg: 516
Område: KBH
Dato: 3/3 2011 21:31

Nice.
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 3/3 2011 21:43

Kong gulerod> det lyder spændende med den olie, og det må siges at være en billig løsning.

Jeg er dog lidt forvirret. Du siger, at du har brugt den, men er candida ikke, som Leif skriver, en skedessvamp.. Eller kan mænd også have det?
mumitrold.
Forum-indlæg: 66
Dato: 4/3 2011 11:05

Jeg forstår stadig ikke hvad i mener ideen er med at slå candida ihjel -når candida er så vigtig en backup mekanisme for blodsukker kontrol.
?

PS oregano olie er noget hævledes stærkt stads -been there done that-----AV!
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 4/3 2011 12:13

Så meget rawfood som overhovedet muligt og en fuldstændig sund kostomlægning...
DET virker!
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 4/3 2011 12:22

Jacob, alle mennesker har candida i kroppen, den lever i symbiose i tarmsystemet, det er først når man spiser og lever med for meget fedt, sukker og alt det andet skidt vi fylder os med, at candidaen får overtaget over mælkesyrebakterierne ;)
Så mænd kan derfor sagtens lide af det, faktisk skønnes det, at op mod 75 procent af usa befolkning lider af det i en eller anden grad og da danmark desværre spiser mere og mere som usa, kan man selv tænke sig til at vi nok har ret mange tilfælde af det herhjemme også!

Vi halter dog meget bag efter her i dk omkring viden og oplysning og lægerne ved mildets talt ikke meget om emnet, og da slet ikke hvordan man balancere ens system!
mumitrold.
Forum-indlæg: 66
Dato: 4/3 2011 13:24

Ja, de løsninger læger og mange alternertive behandlere kommer med, svarer til at sætte gaffa tape over instrument brædtet i bilen fordi det er irriterende at de lyser rødt -
eller pøse klorin i hele sin lejlighed fordi man opdager skimmelsvamp på tapetet.

Det lyder dejligt nemt at kunne snuppe en pille eller en flaske olie -men det er ikke nogen reel løsning.

Men kost ændringer behøver jo ikke at være alt eller intet -man kan fx starte med bare at skære lidt ned på fedtet og de raffinerede fødevarer, spise nogle flere hele fødevarer -og se om mindre ændringer kan give en effekt.

Benedikte
(Gæst)
Dato: 26/3 2011 07:48

Hej.
Håber det er i orden at jeg blander mig i debatten selv om jeg kun er gæst.
Jeg sad og søgte på oregano olie og havnede her på siden.
Jeg er en af de heldige som er blevet intruduceret for dråberne. Men desværre som der jo altid sker når noget er godt ,men er fra naturen. Så bliver der stoppet for salg af det i dk. Og det selvom der er gode resultater både i dk og i andre lande..
Hvor er det trist at Danmark er så meget bagefter.. Det gælder faktisk meget inden for natur medicin. Her tænker jeg bla. også på perikon.
Men for at vende tilbage til olien, Så virker den!!! Det er rigtig at den er uhyggeligt stærk, men jeg køber tomme kapsler og putter dråberne i. Jeg har altid haft en ustyrlig sukkertrang. Problermer med maven og allergi. Og jeg kan kun sige, at hvis jeg husker at ta dråberne hverdag kan jeg mærke en klar forbedring. Også på min svamp. Men nu har vi så fået den trælse besked fra forhandleren, at salget nok bliver stoppet.. Så nu prøver jeg at finde ud af om det kan lade sig gøre at købe den i udlandet hvis "medicin mafiaen" her i landet får held af at stoppe salget. For vi kan ganske enkelt ikke undvære den i familien. Den har også hjulpet os her i influenza tiden hvor vi er gået ram forbi. Ved den mindste tegn på at vi er ved at få noget tar vi lige en ekstra dosis.
Når nu jeg sidder her og efterlæser hvad jeg har skrevet, kan jeg godt se det lyder lidt af en salgs tale. Men det er ikke meningen. Vi er bare så begejstret for det her i familien og føler det hjælper os på så mange områder at vi gerne vil give det videre. Jeg kan anbefale at i prøver at google på olien. Der stå rigtig meget om den.
Rigtig go' weekend til alle.
tvk1309
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 24/4 2011 12:24

nogen der kan komme med for og imod denne olie???

hvor købes det?

virker det på både skedesvamp og på mandens penis osse???
Blomme
Forum-indlæg: 65
Dato: 24/4 2011 13:32 | Indlæg redigeret den: 24/4 2011 13:34

tvk1309 - du er hvad du spiser. Hvis I lægger jeres kost om, så der kommer mindre sukker, kød, mælkeprodukter... så vil I opleve mange forbedringer.

Ellers kan du spørge, hvad Jesus ville gøre (nu det er påske):

Michael
(Gæst)
Dato: 22/5 2011 19:53

@ Leif Varmark
Ville høre om der også var nogle gode råd fra din side, når det kommer til mistanke om candida i en mands krop ?
Mvh.
Michael fra Aalborg
mmm
(Gæst)
Dato: 17/6 2011 10:25

Vil meget gerne have fingrene i den kur som samson beskriver....Da jeg i en del år har haft alle de her symtomer som er når der er for meget candida i kroppen....
Cyclopussy
Forum-indlæg: 340
Opskrifter: 2
Dato: 17/6 2011 11:06 | Indlæg redigeret den: 17/6 2011 11:09

Kombuchasvamp giver jo en megasur væske og hvis man bruger den nogen tid (både direkte og indtaget) retter den vel godt op på syre/basebalancen?

Brottrunk indeholder milliarder levende bakterier (inkl. mælkesyrebakterier) pr. ml og var måske også en mulighed.

Virker de der youghurt-stikpiller/smøre youghurt/A-38 eller lignende direkte på ikke?
De kærester jeg har haft gennem tiden og som fik svamp i skeden var da rimeligt hurtigt kureret.

Eller Atamon? Det skader jo ikke at prøve en enkelt gang og mange har det allerede i køkkenet.

Mvh
Peter
TattooedTenna
Forum-indlæg: 10
Dato: 18/6 2011 13:55

Jeg har også haft problemer med Candida, og fik anbefalet \"Chrom, kanel & sort peber\" fra Solaray som kosttilskud, da især kanel skulle have en svampehæmmende virkning. Om det virker kan jeg endnu ikke sige, da jeg lige er begyndt på kuren.

...og hej til alle, sagde den nye :)
Lykke
(Gæst)
Dato: 9/7 2011 21:22

Hej alle,

spændende debat. Jeg leder efter hjælp til min mand. Har lider af super træls svamp på neglene på tæerne, de er gule, flossede og ikke særlig smukke. Han er igang med atamon-kur og har også tidligere forsøgt medicinsk behandling uden effekt. Kan oregano-olien mon hjælpe ham??
Synes også jeg har læst et sted, at det er godt til lymfesystemet??

mvh.
Lykke
RKN
(Gæst)
Dato: 23/9 2011 20:19

jeg er desværre også hårdt ramt af candida og det der kaldes gærmave, de kan tit forveksles - og man kan have begge ting, og nogenlunde samme ting hjælper mod det og forværrer det..
Jeg har rigtig god virkning af at undlade sukker og hvidt brød og gær sammen med at drikke 1/2 dl brottrunk i et glas vand sammen med mine 3 hovedmåltider, og om aftenen inden jeg går i seng noget der hedder probiotika fra helsekostforretningen, som er meget aktive mælkesyrebakterier, det hjælper på gærmaven i løbet af et par dage og candidaen nogle uger;) google candida og brottrunk, helt fantastisk middel til 48kr til 8-10 dages forbrug. Probiotika koster ca 280 til 5 uger ca.
Rune
(Gæst)
Dato: 16/11 2011 14:14

Hej,
Jeg er blevet inspireret til at prøve oregano olie, jeg er kun lige begyndt og derfor har jeg sparsomme erfaringer. Har læst, at man min. skal ramme 70-80% Carvacrol for, at det er rigtig 'sjovt' -hvorfor ved jeg ikke.
Jeg har købt det på Amazon.uk, den specifikke jeg købte var denne her

http://www.amazon.co.uk/Wild-Oregano-Oil-30ml-SHIPPING/dp/B0035G4LR4/ref=sr_1_fkmr0_1?ie=UTF8&qid=1321452576&sr=8-1-fkmr0

Den blev leveret relativt hurtigt, tror jeg gav omkring 190 kr. inkl. levering (vidst nok 4 pund).

Held og lykke
;O)
(Gæst)
Dato: 16/11 2011 20:33

Synes oregano-olie virker ræddi fint.... man skal dog HUSKE at blande den i noget andet olie ellers svier og brænder det!!!
Sider: << < 1 2 3 > >>