Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Modedulle søger etiske alternativer

 

Gæsteforum

Dullen
(Gæst)
Dato: 26/8 2011 22:57

Hvis man nu er en rigtig glimmer glitter mode dulle og ikke kan undvære luxus og skønhedsbehandlinger, hvad gør man så hvis man gere vil være etisk veggie ?
Jeg vil gerne være etisk veggie men jeg vil heller ikke nøjes med skod produkter.
Nogen som ved om følgende ting er etisk ok at gøre og hvis det ikke er om der så findes alternativer ? hilfe

- Extensions ?
- Eyelashextensions
- Kunstige negle og neglelak og neglelakfjerner ?
- Ansigtsbehandliner ?
- Selvbruner og Spraytan udført hos kosmetolog ?
- Hårfarve ?
- Farvning af vipper og bryn ?
- Voksbehandlinger ?
- Rynkebehandliner ( ved at botox er testet på dyr så findes der andre ting ? )
- Farvede kontaktlinser ?
- Blegning af tænder ?
- Permanent make up ?
- Antiperispirant ? ( urtekram og levera lugter af tiis og den der sten duer ikke )
- Hårkur / shampoo og balsam ? ( har hø hår har prøvet kokosolie og alle julige andre olier og juhldal og levera og urtekram og faith in nature og indtil videre har jeg stadig intet fundet som gør mit hår blødt og blankt som de gifte hårprodukter )
Minna
(Gæst)
Dato: 27/8 2011 10:28

Der findes mange opskrifter på hjemmelavet voks, man skal bare have noget bomulds tøj eller lagener man kan rive/skære i de stykker man har brug for til de forskellige kropsdele man vil vokse ;)

Fx i en bog jeg har, er det eneste man skal bruge, rørsukker og vand :)

Når du siger den der sten, er det crystal deo? De virker nemlig kun som deoderant og ikke antiperspirant. Tror de fleste sprays der brokere din hun til at komme af med væske og skidt er ret usundt og i undersøgelser har evt været skyld i brystkræft.. Jeg bruger selv en billig crystal fra Søstrene Grene som tager al lugt :)

Du kan prøve at komme et par dråber essentiel olie, der er godt for håret (Rosmarin, Citron, Lavendel osv.), i hårets spidser når det er vådt. Jeg får det ikke altid gjordt, men det gør mine krøller glansfulde og blødere :) Dog ikke i så vild en grad som det kemiske crap jeg plejede at bruge..
kommamus
Forum-indlæg: 117
Område: KBH
Dato: 27/8 2011 13:24

Hvis du blot søger f.eks. alternativ kosmetolog på google kommer der mange - som den her http://www.pureorganic.dk/#!.. Af shampoo og balsam har jeg søgt længe og prøvet mange forskellige der bare ikke gjorde noget godt for mit hår - men nu har jeg fundet "PurePact" - de er helt fantastiske til mig og dem vil jeg klart anbefale :)
Dina
Forum-indlæg: 36
Område: KBH
Dato: 28/8 2011 22:13

En god deo må være Neutrals - hvis man sveder som et normalt menneske er den rigtig god - og lugter slet ikke :)
Karolejne
(Gæst)
Dato: 29/8 2011 19:21

Lavera laver en ganske udemærket selvbruner.

Og rynkebehandlinger behøver du slet ikke hvis du spiser vegansk, for jeg har selv læst at veganere ser yngre ud q:
bla bla
(Gæst)
Dato: 5/9 2011 14:45

botox bliver ikke testet på dyr..
botox kommer fra dyr f.eks. spidsmusen eller hugorm.
Jeg har arbejdet med det i 3 år nu og ved hvad jeg taler om!!!!
botox har været på markedet siden slutningen af 60'erne hvor én abe beviste at det var et harmløst middel.
Botox blev i bund og grund skabt som muskelafslappende middel
til spastiker og ukontrollerede muskel kramper.

Der findes ikke andet på markedet, der giver ligeså flotte resultater som botox.
så er det for dyrt eller fordi én abe i 60'erne er for meget for dig, så undlad botoxen!
det vil altid være dyrt, siden over 25 mill. kvinder verdenen over får lavet behandlingen.
bOTOX ER KOMMET FOR AT BLIVE OG DET SAMME MED PRISEN.
bla bla
(Gæst)
Dato: 5/9 2011 14:48

P.S.

kig på Restylane.

det nok mere for dig.
VeggieLove
Forum-indlæg: 46
Område: KBH
Dato: 6/9 2011 23:07

Bla bla, hvad snakker du om?? Spidsmus eller hugorm??

Botox kommer fra (eller er) Botulinumtoksin, der er et af de mest giftige stoffer i verden.
Det er en bakterie, der producerer giften. Jeg mener den findes i jord.
Da botox er registreret som lægemiddel er det med garanti testet på dyr.


Skræmmende hvis du arbejder med det, du ved da ikke, hvad du taler om.
kramme
Forum-indlæg: 116
Område: Nordjylland
Dato: 7/9 2011 19:06

Hårprodukter, hårfarve og hudpleje, kan du i hvert fald sagtens finde - om det så er til hjemmebrug eller ej. Det er bare et spørgsmål om at sætte sig ned og undersøge mærker...det tager lidt tid, men når du med tiden får fundet nogle produkter, du kan bruge med god samvittighed, så får du det forhåbentlig rigtigt godt med at have gjort "arbejdet"
Har indset hvor meget tid hun spil
Forum-indlæg: 103
Område: KBH
Dato: 8/9 2011 00:34

Til håret kan jeg helt klart anbefale Argan Olie/Moroccan Oil. Jeg har selv langt, kraftigt, naturligt krøllet hår med high lights, og som du måske kan regne ud, kan det altså være et mareridt, selv med alverdens kemikalier. Men efter jeg er begyndt at bruge argan olie, når jeg har håndklæde tørt hår, har jeg bare det blødeste, sundeste hår. Jeg behøver ikke en gang at bruge balsam længere(Hvis jeg ikke gjorde det før, ville det, for det første ikke kunne reddes ud, og dernæst ville det føles frygteligt tørt og filtret indtil næste hårvask) Det kan være lidt dyrt, men man skal også kun bruge en lille smule.
Det skulle efter sigende også været fantastisk til huden.
Ok, nu har jeg lige læst mit svar igennem, og kan godt selv se at jeg lyder som en forhandler af det, men det er jeg altså ikke. Det er bare et af mine absolutte yndlingsprodukter!
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 8/9 2011 01:13

Når nu vi er ved det, findes der så en rigtig god vegansk hårvoks i lige så god kvalitet og substans som d:fi til at sætte og style håret med? Og hvad med hårlak?
KiraDechau
Forum-indlæg: 160
Område: KBH
Dato: 9/9 2011 09:17

Jeg sælger forskellige lavera produkter i min negleklinik i brønshøj, vi har blandt andet både selvbruner creme og spray! prøver så vidt muligt at gøre alt vegansk hen af vejen (:
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 9/9 2011 12:50

Det er en bakterie, der producerer giften. Jeg mener den findes i jord.
Da botox er registreret som lægemiddel er det med garanti testet på dyr.


Plus at da botox blev opdaget, lavede man forsøg med, om det ikke kunne anvendes i kemiske våben.
"Det vil jeg da helt sikkert have sprøjtet ind i kroppen" NOT
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 9/9 2011 19:44

Jeg har endnu ikke selv prøvet den, men har fået anbefalet Original Sprout Leave-In Conditioner (kan f.eks. findes her: http://nicehair.dk/m/original-sprout.html?limit=160 )..
Jeg ved ikke helt om den er vegansk, men den indeholder i hvert fald ikke honning (står der) og er økologisk.
Leder lige efter ingredienserne (:
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 9/9 2011 19:51

http://www.originalsprout.com/shampoo/12-oz-leave-in-conditioner

Medmindre jeg har overset noget (og at de lyver) ser den helt vegansk ud.
VeggieLove
Forum-indlæg: 46
Område: KBH
Dato: 9/9 2011 23:51

Hehe, Tama, thumbs up!
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 10/9 2011 15:58

Botox bliver da testet på dyr!

Det har Peta da skrevet om og ført kampagner om.
Hvad de ikke har fået afsløret i laboratorierne undercover er ikke småting!
Jeg får det dårligt og bliver ked af det og vred bare af at læse Peta' s beskrivelser, af hvad de stakkels forsøgsdyr bliver udsat for! :( :@

Jeg tåler ikke at se videoerne om det...har set lidt og det var nok.

Hader tanken om hvordan min kats artsfæller lider i laboratorier rundt omkring. Samt de
andre dyr.
Charlotte
(Gæst)
Dato: 11/8 2020 13:00

Har selv købt en selvbruner/foundation fra E-cooking hos https://classicroom.dk/ det er både økologisk og IKKE testet på dyr!
Hanne
(Gæst)
Dato: 23/6 2021 12:20

Den side du henviser til er desværre lukket, ved jeg. Dog ved jeg også, at de har mange af de samme produkter hos https://moodings.com/
Gæstenavn:


Kontroltekst:
Skriv denne tekst i tekstfeltet nedenunder.:
Formattering: [b] Fed [/b]   [i] Kursiv [/i]   [u] Understreget [/u]   [img] Billede-URL [/img]   [q] Citat [/q]   [q=kilde] Citat [/q]
:) =   :D =   :( =   ;) =   :$ =   :p =   :/ =   <3 =   !ja =