Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

netværk for vegetar/veganer forældre med børn.

Grønne Børn

Sider: 1 2 > >>
krebsen
Forum-indlæg: 20
Område: KBH
Dato: 7/3 2012 06:55

Hej .
Mit navn er Vivian og jeg syntes at der mangler et netværk for os forældre med børn, der er vegetarer og veganere. Hvor vi kunne mødes og hygge,spise, lave aktiviteter med og uden børn.
Jeg er 42 år og har 3 børn 1 pige der bliver 8 år lige om lidt,1 dreng på 15 snart 16 år og 1 pige på 18 år. Det er lille pigen og jeg det drejer sig om.
Håber at der er interesse.
Kh Vivian
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/3 2012 09:19 | Indlæg redigeret den: 7/3 2012 09:20

Hej Vivian

Det kan jeg godt forstå du søger! Jeg er selv spændt på hvordan vores grønne netværk med børn kommer til at se ud her i Århus i løbet af de næste par år. Vi venter barn til juni.

Jeg ved imidlertid at der er et skønt lille, men voksende, netværk af grønne forældre i København hvor du kommer fra. Jeg er sikker på flere af dem er på banen i tråden inden længe. ;)

Er du på Facebook vil jeg anbefale dig at melde dig ind i gruppen ((Grøn & Forælder)) som jeg har oprettet til netop det formål du efterlyser. At kunne skabe relationer og få støtte til den veganske livsstil som forælder, både online og i virkeligheden. :)

http://www.facebook.com/groups/358668674157370/

Jeg har i øvrigt flyttet dit indlæg fra underforummet "diverse" til "Grønne Børn".

Ildflue
Forum-indlæg: 252
Dato: 7/3 2012 12:01

Hej.

Vi holder en fest i maj, særligt for os med børn. Det er et sammenskudsgilde.

Vi bor i Fredericia, men jeg lover at det bliver turen værd!

Se tråden under fællesspisninger og madklubber. Tråden hedder sommerfest i Fredericia. Jeg ville gerne smide du link vil tråden, men det vil min telefon ikke :-(

Jeg håber i kan komme!
krebsen
Dato: 7/3 2012 12:59

Kigger lige under madklubber, forhåbentlig er det ikke i Kristi Himmelfartsferien, for der er jeg frivillig på et yoga og meditationsretreat på Samsø, men kigger lige.
Og tusind tak
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/3 2012 13:06 | Indlæg redigeret den: 7/3 2012 13:07

Det er d. 19-20 maj. Her er tråden:

http://vegetarkontakt.dk/?-sommerfest-i-fredericia=106408

Jeg håber også du kan komme. Jeg glæder mig i hvert fald. :)

krebsen
Dato: 7/3 2012 13:14

Det lyder virkelig hyggeligt, men jeg kan se at det er samtidig med at jeg er på Samsø.
I må have en rigtig FANTASTISK dag.
Kh Vivian
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/3 2012 16:36 | Indlæg redigeret den: 8/3 2012 16:36

er interesseret jeg lever vegansk min datter på 7 lever vegetarisk vh lu
Charlotte Inuk
Forum-indlæg: 10
Dato: 10/7 2012 18:42

Jeg er også meget interesseret i grønne forældre/børn netværk & -komsammender, især i København & omegn - Lad os finde på noget sammen!!! Er livslang veganer, med (også livslang :-) ) vegetarsøn på 4.
Charlotte Inuk
Dato: 11/7 2012 12:00

Vi er en lille familie bestående af mor Nina, far Mathias og datter Røskva på 2 år, som bor på Amager (med lille have!). Vi spiser vegansk og drømmer om at finde nogle søde mennesker i Københavnsområdet som har lyst til at mødes med jævne mellemrum til fællesspisning.

Jeg har ikke prøvet at have en madklub før, men jeg forestiller mig, at vi er en håndfuld børnefamilier i byen der mødes a la hver 'den-første et-eller-andet-i-måneden' i et par timer omkring spisetid, hvor vi skiftes til at lave mad. Ambitionsniveauet er som man lyster fra gang til gang, det vigtigste er at vi spiser sammen.

Det kan sagtens være et såkaldt 'æd-og-skrid'-arrangement (som tager hensyn til de små, der skal puttes) men forhåbentlig bliver vi så pjattede med hinanden at vi får lyst til mere lille smil Det er bestemt ikke meningen, at det skal være en pudse-glorie-klub, vi savner bare fællesskabet omkring mad og det er sværere at finde med kød-ædere.

Mail til mig hvis du går med lignende drømme, så får vi stablet det her på benene lille smil

Mange kærlige hilsner
Nina
SkrivtilNina@gmail.Com
Charlotte Inuk
Dato: 11/7 2012 12:02

ups! Ovenstående viser ikke, hvad jeg skrev i overskriften: Nemlig, at jeg (ovenstående)
har tilladt mig at rykke "banina"s indlæg fra et andet underforum hérover til Grønne Børn, hvor jeg håber der vil komme masser af god respons på det :-D
Banina
Forum-indlæg: 65
Dato: 13/7 2012 07:36

Hej Charlotte :) tak for at poste den herinde, det var en god idé! Og tak for din mail.

(og det er altså ikke mig der har skrevet *lille smil* til sidst :D det er vegkons tolkning af min smiley...)

Jeg skrev også inde på Facebook og vi er et par stykker, der har holdt 1 fællesspisning allerede. Næste dato er ikke helt fastlagt, men ca i anden uge af august. Jeg skriver lige herinde når vi finder den :) Du og Co er super velkomne - ligesom andre der læser dette ;)

Glæder mig til at møde jer i den virkelige verden

Kh Nina
Charlotte Inuk
Dato: 13/7 2012 18:52

Hej Nina,

Det lyder vel nok godt - Vi vil glæde os til at være med! Nu har du jo også min mail adresse, så send endelig en hilsen når det er ved at være op over. Vi bor også i (midtkøbenhavner) hus med lille have, så det ku være skønt at nå et par spisninger hér og dér mens aftnerne stadig er lune!

KH Inuk (og Moritz og Felix)
Charlotte Inuk
Dato: 13/7 2012 18:53

PS. Hvadfor et sted på Facebook skrev du?? Jeg er stadig ny herinde på Kontakten så har ikke rigtig helt styr på hvordan tingene foregår endnu....
Charlotte Inuk
Dato: 14/7 2012 16:56

Hov, jeg kan se det er "krebsen" selv, der har startet denne tråd :-) Herligt, hvis du og din datter også er med på noget fællesspisning - vil glæde mig!
krebsen
Dato: 15/7 2012 17:03

Rigtig dejligt at se at der er lidt gang i den her inde. Ja jeg vil gerne være med.
MarieD
Forum-indlæg: 4
Dato: 16/7 2012 18:26

Hej Nina og alle jer andre

Jeg synes det lyder hyggeligt med en madklub. Jeg bor på Amager sammen med min søn på knap fire år. Vi lever primært vegatarisk, men er også helt friske på vegansk mad. Jeg er helt ny på netværket - skal jeg sende en mail til dig Nina, eller hvordan? Kunne være super fedt, at møde andre børnefamilier som ikke spiser kød :D

Kh.
Marie
krebsen
Dato: 16/7 2012 19:34

Hej allesammen.
Min mail adresse er vivianrosamunda@hotmail.com.
Kh Vivian
Banina
Forum-indlæg: 65
Dato: 19/7 2012 12:49

Juhuu, dejligtdejligt med endnu mere respons!

Jeg er i den situation, at jeg bruger el-scooter når jeg skal ud af huset fordi jeg er gangbesværet. Derfor lægger jeg (vi) rigtig meget gerne hus til fællesspisningerne. Vi har desuden masser af plads til spisende gæster og legeplads i stuen. Hvis nogen bor i overkommelig afstand og i stueetagen kan vi godt komme derhen :)

Men lad os starte med at etablere et netværk og så kan det jo afstedkomme lidt forskellige ting.

Jeg skriver herinde når den dato vi har aftalt ligger fast og så håber jeg at i alle kan komme =)
Jeg bor på Kirkegårdsvej 11, stuen th på Amager.
Kh Nina
MarieD
Forum-indlæg: 4
Dato: 21/7 2012 19:26

Hej allesammen

Det lyder rigtigt fint. Jeg holder øje herinde på forummet. Min mail er: mariemortenson@gmail.com

Kh.
Marie
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/7 2012 05:31

pt har vi sommerferie så der er mange dage vi kan
vh
Sider: 1 2 > >>