Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

I zoo med børnehaven

Grønne Børn

Sider: << < 1 2
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1596
Område: KBH
Dato: 3/5 2012 19:03

Lad dem tage afsted. Det er da fint at de kan opleve verden lidt selv istedet for at sidde derhjemme og lytte til mors historier :) Så kan du jo tage en snak med dem når de kommer hjem (prøv at lad dem selv fortælle om deres oplevelse først).

De oplever nok ikke noget der er værre end hver dag til frokost når de andre børn hiver madpakken frem.

Vanilla
Forum-indlæg: 17
Område: Andet
Dato: 3/5 2012 20:20

Hej igen :)

Tak fordi I tog tid til at besvare min tråd! :D

Jeg ville aldrig tage dem med i zoo og betale for det af den grund, at jeg føler at det går imod dyrenes natur at deres hverdag bliver styret af mennesket. Jeg ved at der hvor de skal hen, har elefanterne ikke engang adgang til græs. De går rundt på cement gulve.

Alligevel har jeg besluttet mig for at de gerne må komme med. Det er nok en af de eneste gange i deres barndom at de skal sådan et sted hen, så jeg tror ikke det skader og vil selvfølgelig snakke deres oplevelser igennem med dem. Derudover, så er det den første tur min yngste datter skal med på. Hun hører til de allermindste, så de kommer aldrig udenfor børnehaven.
ER
Forum-indlæg: 397
Opskrifter: 6
Dato: 5/5 2012 07:31

Hvor forfærdeligt. Det må være meget stressende for de stakkels elefanter. :(

Jeg tror ikke, børn har godt af at se på dyr, der har det skidt. Men uanset om det er godt eller skidt for børnene, retfærdiggør det jo ikke, at man behandler dyrene så dårligt blot for at tilfredsstille sin egen nysgerrighed og underholdningsbehov.

Hvis det er en lille børnehave med 20-30 børn, ville jeg tage det op med personalet. Man kan godt fortælle pædagogerne, at man synes, det er en dårlig ide at tage børnene i zoologisk have, fordi man ikke synes, dyrene bliver behandlet ordentligt der.
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 5/5 2012 14:31

Lad dem tage med og fortæl at zoo's ikke kun er om at spærre dyr inde så vi kan se på dem, men at de også prøver på at redde truede dyr. Fortæl dem også at det er nødvendigt fordi vi mennesker får mere end 2 børn per par i gennemsnit, og derved fortrænger naturen. Det er netop pointen med Kbh's zoo's display der viser befolkningsvækst.

Du risikerer godt nok at dine døtre kigger undrende på dig og siger "Jamen mor, du har jo 3...". Det ved jeg ikke hvad du skal svare på, den må du selv rode dig ud af. :)
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 5/5 2012 16:18

Du risikerer godt nok at dine døtre kigger undrende på dig og siger "Jamen mor, du har jo 3...". Det ved jeg ikke hvad du skal svare på, den må du selv rode dig ud af.

Den er da nem nok. Bare peg på nogle forældre med 1 barn. Så kan de jo også samtidigt lige lære lidt matematik. ;)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/5 2012 18:33

Vanilla: Jeg er blevet nysgerrig efter at høre hvad det er for en zoologisk have de skal besøge? :)

Ulrik Smed
Dato: 5/5 2012 20:30

Sax, jeg ved ikke med dine børn, men de fleste kan godt regne ud at der er noget der ikke passer, når de ser en tæller der vokser med over 2 i sekundet, og man prøver at bortforklare det ved at andre forældre kun får ét barn. Det ville også være lidt uærligt at forsøge at snyde dem sådan, ikke?
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 6/5 2012 08:34

Jeg har ingen børn - så det giver dig ret til at få 2 mere :D
Mine forældre fik også kun mig - så nu er vi oppe på 3.
Min kærestes 2 brødre har også kun 1 hver - så er vi oppe på 5.......

Hvad angår Zoo - så kan jeg bedre li at se Animal Planet :)
Ulrik Smed
Dato: 6/5 2012 09:05

Jamen så er I jo en del af løsningen, og ikke problemet. :)
Buch
Forum-indlæg: 324
Dato: 6/5 2012 12:53

Nice one Ulrik ;)
Ulrik Smed
Dato: 29/5 2012 07:00

Her er en artikel om zoo's jeg lige fik på en mailingliste. Den handler om hvordan zoo's efterhånden må tage det svære valg at redde nogle arter, og lade andre uddø, fordi de ikke har kapacitet nok til at redde alle.

http://www.nytimes.com/2012/05/28/science/zoos-bitter-choice-to-save-some-species-letting-others-die.html?_r=1&pagewanted=all
Alia2
Forum-indlæg: 19
Dato: 2/6 2012 13:59

Hvis hun glæder sig til at komme i Zoologisk Have, så lade hende få den oplevelse med :)

Da jeg var i Australia Zoo (Steve Irwin's store kærlighed) følte jeg at man invaderede dyrenes område, som om at dyrene var 'kommet' for at se på mennesket (denne mærkelige skabning på to ben og uden hår på det meste af kroppen og med en mærkelig pels = tøjet) og ikke omvendt. Det var en højst besynderlig følelse at blive betragtet på denne måde. Men sjovt var det, der i 2003.

Desværre døde Steve Irwin (RIP) 3 år efter. Hans energi og entusiasme var smittende.
elve
Forum-indlæg: 53
Område: Midtjylland
Dato: 11/6 2012 09:41

har læst at i "gamle dage" -det er vel ca for 50 år siden havde man også mennesker i zoo..
I Aalborg zoo har de lavet et skilt med HOMO SAPIENS - Mennnekset, der hvor der sidder mennesker på kontoret..
tingle1
Forum-indlæg: 45
Dato: 19/6 2012 12:52

Der er jo rigtig mange ting man skulle vælge fra i vores samfund,hvis have helt "ren" samvittighed.
Aldrig gå ude i naturen,for man tramper hele tiden insekter og snegle i sneglehus ihjel f.eks.
Hvis man afholdt sine børn fra det ,ville de nok få en mærkelig opvækst.Jeg synes også det er frygteligt at se et vildt dyr spærret inde i lille bur.Men synes ikke absolut der er noget galt i at man har dem i dyreparker,hvor de
har meget plads,i natur,og ingen jager dem.
Har lige været i Ree park.Synes de har fået udbygget det fantastisk,og dyrene trives på rigtig meget plads.
de har endda papegøjer flyvende i det fri,som ikke stikker af??
Helt egoistisk har de så også fået en vegetarpizza på menuen,og har bedt dem tænke over vegebøffer og pølser også. det har de bla.a i Skånes Dyrepark,som også vil være en ok oplevelse for børn. Dyrene har meget plads i det fri.
Og så kan man overnatte i en grotteby,der ligner huler i jorden,men fungerer som vandrehjem,temmelig billigt
Sider: << < 1 2