Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kosttilskud til børn?

Grønne Børn

vegetaruniverset
Forum-indlæg: 4
Område: Sydjylland
Dato: 4/6 2012 19:34

Hej

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med følgende:

I fredags var jeg med min datter til sundhedsplejerske. Hun er 7 år gammel og har selv valgt at være vegetar - ligesom hendes mor:) Hun ser sund og rask ud, er velfungerende og meget sjældent syg. Alligevel spurgte sundhedsplejersken meget ind til hendes kost. Min datter synes ikke, at det var behageligt og jeg hjalp hende selvfølgelig og fik svaret på spørgsmål som "Hvordan får I protein nok?". Min datter drikker ikke mælk, og det blev kritiseret meget, fordi hun ikke får en kalktablet dagligt. Min datter spiser sundt og varieret. I vinterhalvåret får hun en vitaminpille - men ellers får hun ikke noget. Som sagt er hun meget sjældent syg og fyldt med energi. Mit spørgsmål er derfor: Får jeres børn kosttilskud/vitaminpiller og hvilke?
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/6 2012 21:41 | Indlæg redigeret den: 4/6 2012 21:49

Glem det sludder!

Det ser ud til, at du klarer det helt fint. Komælk er risikofaktor for en mængde sygdomme, og det samme gælder for de alt for store mængder animalsk protein, folk normalt indtager. Vi får tilstrækkeligt med protein og calcium og alt andet fra frugt, grøntsager, bælgfrugter, fuldkornsprodukter, nødder og kerner. Vegetarer og veganere er sundere end kødspisere. Vitaminpiller og kosttilskud er ikke nødvendige - B12- og D-vitamin undtaget.

Studér min hjemmeside. Her finder du alle de oplysninger (med videnskabelige henvisninger), du har brug for:

http://www.plantemad.dk/index.html

vegetaruniverset
Forum-indlæg: 4
Område: Sydjylland
Dato: 5/6 2012 07:56

Tusind tak for hjælpen, Leif. Det er rart at få bekræftet, at jeg ikke er helt galt på den. Det lyder til, at du har fuldstændig styr på det - jeg vil tjekke din hjemmeside og læse mere:) tak!