Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gravid :)

Grønne Børn

Sider: << < 1 2
MarieV
Forum-indlæg: 55
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 18/8 2012 19:10

Jeg ringede lige og spurgte hende, og hun var ikke sikker, fordi hun mente, at det var en gruppe af lærere, der havde været der i længere tid, men hun ville bestemt ikke udelukke, at det kunne være dét, du beskriver, hun husker :)

Jamen, herhjemme er der altid masser af musik og sang, så det skal baby nok få hørt masser af :D
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/8 2012 19:46

Stort Tillykke:-)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 19/8 2012 10:19

Også stort tillykke herfra :)
MarieV
Dato: 19/8 2012 17:50

Mange tak begge to! :)
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 19/8 2012 19:27

Tillykke,hvor er det dejligt for jer. Selv havde jeg heller ikke planlagt min datter, da hun for 12 år siden meldte sin snarlige ankomst, men hun er ubetinget mit livs bedste overraskelse :)

Nu var jeg en af de irriterende gravide, der aldrig oplevede bare antydningen af kvalme (til gengæld tog jeg 30kg på, og det var jo heller ikke godt - baby vejede ikke 30kg men kun 4 ;) ), men jeg har hørt fra mine veninder, at ingefær er rigtig godt mod graviditetskvalme. Hvis du ikke lige er til det rent, så kan du måske prøve min morgen-energi-drik:
pres saften fra 1 grape
Riv 3 cm ingefær på den fineste side af rivejernet og pres så saften herfra ned i grapesaften (bare pres ingefærkrymlet mellem fingrene)
smag til med agavesirup

Og hvor dejligt for baby at have en mor, der allerede nu slår knuder på sig selv, for at baby skal have det så godt som muligt ;)

Namaste
MarieV
Dato: 20/8 2012 17:38

Karat: Mange tak! :)
Ja, jeg håber også jeg kan holde mig til omkring de 15 ekstra kilo, men det er nu ikke så vigtigt for mig om jeg tager lidt mere eller mindre på, bare baby har det godt og kommer ud sund og rask :)
Jeg synes umiddelbart ikke ingefær lyder så indbydende lige nu, men måske kunne jeg godt få det ned med grapefrugtsaft - det lyder til gengæld rigtig dejligt :) Og hvis det hjælper mod kvalmen, kunne det jo være rigtig dejligt. I går måtte jeg løbe ud fra Irma da jeg fik det rigtig dårligt og endte med at sidde bag butikken og kaste op, øv øv... :(

Tak for godt råd og for din søde kommentar til sidst, den blev jeg rigtig glad af at læse :D
KongGulerod
Forum-indlæg: 678
Opskrifter: 7
Dato: 21/8 2012 06:16 | Indlæg redigeret den: 21/8 2012 06:20

Avokado skulle i følge don tolman(ekspert global historisk/oldtids vegetariame) være godt for gravide og balancere deres hormon system, siger at avokadoen også ligner en livmoder med æg ligesom valnødder ligner hjernen og er godt for den. Ayurveda anbefaler saffron.
Pogo
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 1/9 2012 23:04

Tillykke med graviditeten!

Jeg har hørt at man får kvalme, hvis man er sulten.
Et råd skulle være, at have en grov kiks eller lignende liggende på natbordet, til om morgenen.

Jeg havde meget kvalme de første tre måneder, men nu er alt vel (har to måneder til termin)
Så vi må håbe, at det snart går over for dig også.

Held og lykke!
MarieV
Dato: 2/9 2012 10:42

KongGulerod: Det lyder interessant, det har jeg ikke hørt om før :) Det kunne være man skulle prøve det...

Pogo: Tak skal du ha' :) Faktisk er kvalmen også blevet lidt bedre (er 12 uger henne i morgen), der er stadig en masse ting jeg ikke kan spise, men så længe jeg så holder mig fra det, går det nogenlunde :) Og appetitten er også blevet bedre, så jeg håber det snart går helt væk, så jeg kan spise helt normalt igen :)

Og tillykke med graviditeten til dig også :D
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 2/9 2012 13:20

Mange gange tillykke med lillebebs ;-) hvor herligt!
Jeg havde ikke sådan kvalme i graviditeten, men hen mod slutningen havde jeg 2-3 måneder med konstant halsbrand, og jeg prøvede virkelig ALT, intet virkede. Koldt vand var det eneste som føltes meget behageligt. Men jeg vænende mig til det :-)

Det der Seaband armbånd havde jeg på det første stykke tid, selvom jeg ikke rigtig havde kvalme. Tror jeg fik kvalme en uge i alt - og den virkede okay synes jeg. Men har hørt fra de fleste at kvalmen for det meste aftager omkring 12-15 uger henne...

Jeg tror ikke dit barn tager skade af at din appetit ikke er så stor. Jeg spiste (lidt for) usundt da jeg var gravid. lidt for meget kage her og der.. Fortrød det straks bagefter jeg havde spist det, men ud af mavsen kom der alligevel en smuk og dejlig søn :-)

Held og lykke med graviditeten og den nye baby ;-)
MarieV
Dato: 3/9 2012 20:03

himmelsmil: Mange tak! :D
Uh, ja, det med at få lyst til lidt sødt kan jeg godt nikke genkendende til - kunne slet ikke klare søde sager i starten (udover sodavandsis), men nu har jeg pludselig stor trang til lakrids og bolcher... Hm! Men spiser det dog kun i begrænsede mængder når jeg virkelig ikke kan lade være, så mon ikke det går :)

Malak
Forum-indlæg: 89
Opskrifter: 6
Dato: 5/9 2012 18:54

Tillykke med graviditeterne :)

Hvordan har i det med træthed? er selv 30 uger henne og virkelig træt! Spiser sundt og har de sidste 3 mdr ikke spist forarbejdede fødevarer, e-numre, sukker osv. vi har selv bagt alt brød og spist meget lidt kød og mælkeprodukter (vi er ikke vegetarer). Derud over har jeg drukket masser af friskpresset juice og spist masser af dadler, frisk frugt og nødder...
Er der bare graviditeten, eller kan jeg gøre noget mere?
MarieV
Dato: 6/9 2012 20:57

Malak: Nu er jeg jo kun 12, snart 13, uger henne, men jeg er MEGET træt. Men det er jo meget normalt, såvidt jeg ved? Jeg har det som om jeg kunne sove hele dagen, hvis ikke det var fordi jeg ville blive alt for sulten hvis ikke jeg stod op for at spise ;) Men jeg får tit en eftermiddagslur og når jeg har hele dagen fri kan jeg sagtens sove flere timer midt på dagen...
Malak
Forum-indlæg: 89
Opskrifter: 6
Dato: 12/9 2012 19:07

haha Mae, der er lidt sådan jeg også har det! Syntes alle gravide siger det, men de fleste steder står det beskrevet som 'let træthed' eller som noget der aftager, hvilket det bestemt ikke har gjort i mit tilfælde :S
Tanja
Forum-indlæg: 31
Område: Århus
Dato: 13/10 2012 16:51

Jeg er gravid i 28. uge...
Jeg var heldig at jeg kunne holde kvalmen nede ved ikke at blive for sulten... men var vist ret heldig. Tager også Baby-me-now suppleret med kräuterblut og hørfrøolie.... De anbefaler jern fra 10. uge, men jeg troede det var 20 da jeg havde læst i en gammel bog.... så jeg startede med kräuterblut ca i uge 15. - og kunne mærke at det var godt.

Jeg har været lidt i tvivl om hvorvidt hørfrøolie er godt nok så har lige - inspireret af en anden tråd herinde - bestilt omega3 var alger...
Ditte_Ka
Forum-indlæg: 320
Opskrifter: 3
Dato: 29/11 2012 21:57

Tillykke Mae!
Hvor dejligt med et nyt lille liv. Har ikke været så meget herinde, men er faktisk lidt i samme båd. Er gravid med nummer to, og har også haft volde-kvalme i land tid nu. Vi mistede en, og har derfor med vilje ikke engageret mig for meget i denne her, men må være omkring de 10-12 uger efterhånden.
Med Billie (min første dejlige dreng, som nu er 2) var jeg også enormt bange for om han nu fik nok.. Men de er så bitte bitte små de første måneder, og hvis du bare har sørget for at dække dig ind med det vigtigste, så skal det senere naturlige vægtøgning nok hjælpe på det hele.
Jeg har også haft, og har kvalme næsten konstant.. Så ved hvad du mener med madlede etc. Sidste gang tvang jeg mig selv til at spise alt muligt, denne her gang har jeg fuldt mine mærkelige lyster helt og aldeles. Ingefær synes jeg hjælper, men ikke noget med at tage pillerne, da de kan give fosterskader.
Nogle dage lever jeg kun af æbler og fuldkornskiks, andre dage er jeg gået amok i fx vietnamesiske rispapirsruller, grøntsagssuppe, eggs benedikt, kimchi, en specifik spinat pizza (som man kan få i subway her i Amerika) etc. Jeg synes jeg får det bedre af at spise som vinden blæser. Ingefær i yndlingsdrikken friskpressede æbler blendet med avocado ryger også ned, lige som lidt ingefær te (bruger lidt frisk ingefær) og især bare ingefær i det veganer venlige asiatiske køkken. Når min mand laver mad, spiser jeg mondre mindre, han er bare totalt håbløs, men ellers har vi simpelthen bestilt mad.. Har også til tider svært ved at overhovedet være i køkkenet.
Synes det kan være lidt svært, for det eneste jeg egentlig har lyst til er råt grønt, men det er ikke nok til at holde blodsukkeret fra kvalmepunktet. Men nødder og avocado kan bare synet være nok af, til en gang toilet omfavning. Dilemma, dilemma. Håber det snart går over for dig. Træthed kender jeg også godt :) denne gang sover jeg alt hvad jeg kan uden dårlig samvittighed, der kommer SÅ mange søvnløse nætter.. Dejlige, men mega hårde.
Ok. Lang rant. Håber du nyder det også, mærke maven vokse, nyder din kæreste inden han for alvor skal deles, etc. Det bedste der findes! Velkommen til forældreklubben, btw
_Mia_
Forum-indlæg: 601
Opskrifter: 7
Dato: 1/12 2012 15:01

Hej Tanja og Ditte_Ka

Tillykke med graviditeten!! På Facebook er der en gruppe, som hedder "Grønne Mamas." Jeg ved ikke, om I kender den, men måske er den noget for jer :)

Jeg er også gravid. Det er mit andet barn, og denne gang venter jeg en pige. Jeg er i 24. uge, og jeg har det heldigvis rigtig godt. Jeg har ingen kvalme (heller ikke tidligere i graviditeten), og jeg er ikke mere træt end normalt. Jeg har også kun taget 4 kilo på indtil videre. Så til jer der overvejer at blive gravide: Det kan godt føles rigtig rart :)
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 1/12 2012 15:34 | Indlæg redigeret den: 1/12 2012 15:36

ta extra b-12 vitamin men kun imens du er gravid kun imens. Gerne meget stærk b-12 vitamin pille ved siden af.

plus en ikke alt for stærk multivitamin. De tilskud ville anbefale her fra.
Sider: << < 1 2