Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Unschooling

Grønne Børn

Lea
Forum-indlæg: 34
Område: Århus
Dato: 20/1 2014 09:39

Hej grønne medmennesker,

Er der nogen herinde som har erfaring med/viden om/interesse for unschooling/hjemmeskoling?
Så skriv meget gerne. Gerne en pm.
Jeg synes, at det er et rigtig spændende emne og overvejer mulighederne for selv at gøre det.

Bedste hilsner
Lea
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 20/1 2014 09:41

Hej Lea, jeg har selv overvejet det hvis vi rejser. Men så bliver under en amerikansk model. Så de bliver kvalificeret til både highschool i USA, og ja gymn i DK.

Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle danskere som hjemmeskoler, forums eller noget, så sig gerne til hvis du finder noget :)

KH
Maria
Lea
Dato: 20/1 2014 09:49

Hej Maria,

Tak for svar! Jeg har researchet lidt og har fundet hjemmesiderne frilæring.dk, hvor de har et åbent forum og hjemmeundervisning.dk, hvor de har en mailingliste man skrive til :)

Jeg har også ledt efter litteratur om emnet, og det ser ud til, at der mest findes bøger fra Amerika om unschooling, hvor der sikkert står om den amerikanske model du nævner, som jeg ikke ved noget om.
Jeg tror, at hvis man følger de gældende regler herhjemme for, hvad man skal sørge for som hjemmeunderviser, så vil børnene også være kvalificerede til highschool/gym osv. Det er i hvert fald hvad jeg har kunnet læse mig til so far.

Kh
Lea
Victor
Forum-indlæg: 134
Område: KBH
Dato: 20/1 2014 14:07

Hvordan vil du sikre dig at lære børnene de sociale kompetencer de ville lære i en almindelig skole?
Lea
Dato: 20/1 2014 15:48

Det kan man læse noget om her: frilæring.dk/forum/det-sociale
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 20/1 2014 19:47 | Indlæg redigeret den: 20/1 2014 19:48

Jeps helt sikkert.. det er jo den danske lovgivning, og der stilles jo de samme krav for hjemmeskolen som folkeskolen ;) De modeller man kan finde i fx Brasilien hvor vi vil bo, er ikke alle direkte kvalificeret, det var derfor jeg nævnte det.. Vil klart se på de sider du har fundet. Super duper. :)

Victor i dag er det nok nærmere, "Hvordan vil du lære børnene sociale kompetencer i en skoleklasse med 30 børn" ?? Man får ikke nødvendigvis sociale kompetencer ved at gå i folkeskole.
Becca
Forum-indlæg: 38
Dato: 20/1 2014 20:41

Helt enig. Jeg var totalt socialt handikappet da jeg kom fra folkeskolen. Måtte lære det hele på efterskolen og de efterfølgende år i det virkelige liv.
Folkeskoler er ikke indrettet til alle slags børn. Super fedt at i vil hjemmeskole jeres unger!
Lea
Dato: 23/1 2014 10:26

Dejligt med positive tilkendegivelser :)