Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

børn på veganerkost - bachelorprojekt

Grønne Børn

mailis
Forum-indlæg: 124
Opskrifter: 11
Område: Sjælland
Dato: 17/3 2014 19:46

Hej!
Jeg står netop og skal igang med mit bachelorprojekt (i ernæring og sundhed) hvor jeg skriver om småbørn på veganerkost.
I den forbindelse vil jeg høre om der er nogle veganer-forældre der kan hjælpe mig. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre lidt om jeres oplevelser med sundhedsplejersker - reaktioner på valget om at opfostre jeres børn på veganerkost, vejledning i forbindelse med overgangskost - har det været kompetent vejledning fra sundhedsplejerskens side eller har I søgt viden andre steder?. Min tanke er, at jeg udformer et spørgeskema, som jeg sender til de der kunne være interesserede. Undersøgelsen er selvfølgelig anonym :)
Mvh Line
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Dato: 17/3 2014 20:04

mega fedt
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 18/3 2014 08:07

jeg ville spørge i facebookgruppen i stedet.. der er en som hedder (((Grøn & Forælder)))
mailis
Dato: 18/3 2014 09:39

Jeg er skam oss allerede i fuld sving på FB, men det skader jo ik at poste efterspørgslen flere steder. Tak for tippet med (((Grøn & Forælder))) - det prøver jeg ;)
RebeccaSelmer
Forum-indlæg: 29
Opskrifter: 2
Område: Nordjylland
Dato: 19/3 2014 08:12

Jeg vil gerne hjælpe dig :) Du er velkommen til at skrive til min mail: rebeccahselmer@gmail.com :)
Har en datter på lidt over et år, som gik fuldt vegansk efter hun blev fravænnet MME for 4 måneder siden... Har dog ikke erfaring med læge/sundhedsplejerske ang. dette, men kan hjælpe med erfaringer fra Vuggestue og herhjemme
Fräulein
Forum-indlæg: 73
Område: Østjylland
Dato: 6/4 2014 12:57

Aii hvor fedt!! Jeg er selv mor til en dreng på 8 måneder, er dog "kun" vegetar (men han kommer til at få mest veganer-kost ;) ), så jeg er nok ikke lige målgruppen...

Men kunne det mon være muligt at få lov at læse det færdige resultat?? Det ville interessere mig voldsomt meget :)

God arbejdslyst.

Og tak for tippet Acai-Maria :)
mailis
Dato: 7/4 2014 18:14

Hvis der sidder nogle grønne mødre/fædre herinde, som kunne have mod på at besvare 9 spørgsmål (helt og aldeles anonymt) omhandlende jeres overvejelser og oplevelser i forbindelse med vegansk kost til småbørn, så deler jeg lige linket til min spørgeskemaundersøgelse :)

https://www.surveymonkey.com/s/VDV68VK

jeg vil sætte STOR pris på hjælpen :)
tat
Forum-indlæg: 222
Dato: 22/7 2014 08:03

hej. Mailis.-

spørgsmål.-6. "Er du selv stødt på oplysninger, du ville ønske det sundhedsfaglige personale havde informeret dig om eller haft bedre kendskab til? (i givet fald hvilke?) "

hmm.-du er på rette spor.-

sundhedsfaglige personale/læger får stort set ingen uddannelse i ernæring, og ved da intet om vegansk/vegetarisk ernæring, udover hvad de har læst i familie journalen.-

en gennemsnits læge har ca.3 timer om ernæring i sin uddannelse, og de fleste opdaterer ikke deres viden.!-

det er ok det du har gang i, held med det.!-

Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 22/7 2014 09:41

tat - sundhedsfagligt personale kan jo også være diætister, som har haft lidt mere end tre timers uddannelse i ernæring :D