Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegansk dagpleje i Odense

Grønne Børn

Maria:)
Forum-indlæg: 13
Område: Odense
Dato: 23/4 2014 15:47 | Indlæg redigeret den: 9/6 2014 11:03

Til de dejlige veggie-mødre og -fædre i Odense og omegn :)

Efter finkæmning af the www kan jeg konkludere, at der desværre ikke findes nogle veganske dagplejere her på Fyn. Jeg har derfor fået den idé selv at starte en privat vegansk dagpleje og i den sammenhæng, vil jeg rigtig gerne høre jeres mening herom. Man hører efterhånden jævnligt om kritik af småbørns påtvungne diæt hjemmefra og jeg ved, at I jævnligt må stå til regnskab med uvidende personers vidensforladte spørgsmål, kritik og skævende blikke. Især i daginstitutioner og dagpleje. Ville det ikke bare være meget federe at være det foruden?

Det er, hvad jeg vil kunne tilbyde:
- Tip top lækker varieret børnevenlig vegansk mad morgen, middag, eftermiddag samt sunde snacks (alt er selvfølgelig økologisk og glutenfri)
- Masser af kys, kram og kærlighed!
- Leg, sang, dans, bøger, spil, farver og kreativitet
- Vind i huerne, røde kinder, natur og jord under neglene
- Jævnlige udflugter med andre dagplejegrupper, zoo, løvens hule, jernbanemuseum mm.
- Udendørs middagslur
- Altid tør behagelig ble!
- Hjemlige, hyggelige og sikre rammer
- Stor lys 2. sals lejlighed med altan med tilhørende stor baghave
- Der ligger 2 legepladser 5 min. gang fra lejligheden samt store grønne områder
- Efterhånden en del erhvervserfaring som pædagogmedhjælper i vuggestue (3 år on and off)
- Erfaring med mindre søskende (er den ældste af en børneflok på 6, hvoraf den mindste er 5, jeg selv 23)

Tanken er, at jeg \\\"kun\\\" skal have 3 børn af gangen.

Hvad mangler ellers på listen? Kom gerne med inputs!
Og ville I som børnenes forældre muligvis benytte jer af ovenstående??

Sunde hilsner Maria :)

Fräulein
Forum-indlæg: 73
Område: Østjylland
Dato: 23/4 2014 18:02

Årh, kan du ikke arrangere noget her i (det ret så ensporede samt stokkonservative) Randers??? ;)

Det lyder til, du har en god plan dér!! :D Der må komme nogle glade forældre ud af det!
Held og lykke !ja
mollec
Forum-indlæg: 1
Dato: 29/5 2014 14:30

Hej Maria,

Kom du videre med planerne, og i så fald, hvor længe tror du det varer inden du er klar til at tage imod børn? :)

/Mette
Dato: 8/6 2014 09:50

Hej Mette,

Jeg har ikke modtaget den store respons, så pt står planerne stille. Jeg er også flyttet i mellemtiden og kan desværre ikke længere tilbyde pasning i eget hjem.

Du har måske nogle grønne børn, du gerne ville have passet? :)

Maria
Dato: 8/6 2014 10:06

Og Fräulein, jeg ville meget nødigt væk fra Odense pt. Men tak for input! :)
Naturgården
Forum-indlæg: 1
Dato: 25/5 2018 17:15

Kig på naturgaarden.com